Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
vakioputkeen näkyy olevan hitsattu jo niin monta lappua, ettei enää viitsi alkaa moiseen hommaan. Enkä kyllä ymmärrä kuka ylipäätään (Jürgen & kumppanit) viittii alkaa hitsaamaan paikkaa paikan päälle vakioputkeen, joka ei edes maksa paljoa
Loppuvaimennin on Remus ja äänet parhaimmat, mitä olen kuullut tähän mennessä Calibrassa, joten siitä en haluaisi luopua, joten joutuu varmaan virittelemään itse tarvikepätkistä putkiston. Onkos se keskivaimennin oltava, ettei äänet nouse liian koviksi?
Entäs koko, 2 vai 2½ tuumainen? Kone on C20xe ja lopputavoitteena on n.170 kaakkia.
tehtiin sitten itse marteliuksen pätkistä 2,5 tuuman putki ja hyvä tuli. Jätin sen Remuksen sinne loppuun ja laitoin vielä Marteliuksen ovaalin keskelle ja äänet on just sopivat, jos volyymejä ajattelee. Se metallinen sointi tosin vaimeni aika paljon ja tilalle tuli vähän matalampi saundi. Silloin jos kierrättää, niin on kyllä vieläkin terävä ja korkea ääni.
Ainot haittapuoli on, että alavääntöä hävisi hiukan, mutta yläkierroksille ei vastaavasti tullut lisää potkua.
Summa summarum; puihin meni, en tekis uudestaan samoin. Puoliksi vakioputkella paremmat äänet ja enemmän vääntöä. Mutta näähän on tämmösiä juttuja, että jos jotain muuta osaa koneesta muuttaa, niin koko ylläoleva voi taas muuttua päinvastaiseksi. No, semmosta se elämä on...
Racoon kirjoitti:tehtiin sitten itse marteliuksen pätkistä 2,5 tuuman putki ja hyvä tuli. Jätin sen Remuksen sinne loppuun ja laitoin vielä Marteliuksen ovaalin keskelle ja äänet on just sopivat, jos volyymejä ajattelee. Se metallinen sointi tosin vaimeni aika paljon ja tilalle tuli vähän matalampi saundi. Silloin jos kierrättää, niin on kyllä vieläkin terävä ja korkea ääni.
Ainot haittapuoli on, että alavääntöä hävisi hiukan, mutta yläkierroksille ei vastaavasti tullut lisää potkua.
Summa summarum; puihin meni, en tekis uudestaan samoin. Puoliksi vakioputkella paremmat äänet ja enemmän vääntöä. Mutta näähän on tämmösiä juttuja, että jos jotain muuta osaa koneesta muuttaa, niin koko ylläoleva voi taas muuttua päinvastaiseksi. No, semmosta se elämä on...
Onhan tuo 2,5" muutenki jo yli mitoitettu vaparin 2 litraiseen.
Itellä on 2,5" turbossa ja appiukko vi**uilee,hyvä et kuuluu 5 kilsan pääst,ku vävy ehdokas on tulossa...
Racoon kirjoitti:tehtiin sitten itse marteliuksen pätkistä 2,5 tuuman putki ja hyvä tuli. Jätin sen Remuksen sinne loppuun ja laitoin vielä Marteliuksen ovaalin keskelle ja äänet on just sopivat, jos volyymejä ajattelee. Se metallinen sointi tosin vaimeni aika paljon ja tilalle tuli vähän matalampi saundi. Silloin jos kierrättää, niin on kyllä vieläkin terävä ja korkea ääni.
Onhan tuo 2,5" muutenki jo yli mitoitettu vaparin 2 litraiseen.
Itellä on 2,5" turbossa ja appiukko vi**uilee,hyvä et kuuluu 5 kilsan pääst,ku vävy ehdokas on tulossa...
Miten 2,5" olis liian iso???? Mulla oli saab 96 jossa 1,5 litran V4 siin oli 2 x 2,5" putki, alavääntöä ei ollu mut saudit oli yli 120 diesibeliä Ja varmaan kulki yli 5 kilsaa kovempaa kun aiemmin S
Vanha sanonta sanoo: Siellä missä on ääntä on voimaa!!!!
Calipra kirjoitti:Miten 2,5" olis liian iso???? Mulla oli saab 96 jossa 1,5 litran V4 siin oli 2 x 2,5" putki, alavääntöä ei ollu mut saudit oli yli 120 diesibeliä Ja varmaan kulki yli 5 kilsaa kovempaa kun aiemmin S
Vanha sanonta sanoo: Siellä missä on ääntä on voimaa!!!!