kannattaako rakentaa 1.8E imasarja c20ne koneeseen?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Aulin
'Senator'
'Senator'

kannattaako rakentaa 1.8E imasarja c20ne koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Aulin »

projektina on c20ne tic.

kansi portattu, palotiloja muotoiltu, puristukset 8,5, ahdin garret to4, iso välijäähdytin, megasquirt,1.8E nokka, yms..

kysymys kuuluu kannattaako ruveta tekemään imusarjaa 1.8E sarjasta ja kaasuläppäkotelosta kaksi litraisen sijasta?

kuulemmat olis vähän isommat kanavat ja se kaksi porttinen kaasuläppäkotelo kuulemma olisi pinta-alaltaan hieman isompi.

laipan vaihto ei olisi mikään ongelma mutta kannattaako vaiva?
miten toimii turbo käytössä noi eri aikaan aukeavat läpät? onko jollain kokemuksia yleensä tosta imsarjasta 2l koneessa?
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

Voihan siitä jonkinlaista hyötyä olla jos kanavat on kannessa yhtä isot ku imusarjassa. Ja onhan turbo callessakin vakiona 2 toiminen kaasuläppä (pieni ja iso läppä) toimii samalla tavalla kun 1.8E kaasuläppä mut on vaa isompi.
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Silweri
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Silweri »

18e imusarja ei vaan sovi 20ne kanteen. Kanavat ainakin eri korkeudessa ja muistaakseni kiinnityskohdat myös eri paikoilla. Kanavien korkeusero on tosiaan senteissä eikä milleissä :wink:
Aulin
'Senator'
'Senator'

tiedetään mutta tarkoitus olikin vaihtaa siihen laippa tosta kaksi litraisen imusarjasta.

jos siinä nyt ylipäätään olis mitään järkeä.
olen vaan joskus kuullut juttua että toi 1.8E imusarja olis parempi kuin kaksi litraisen.

kansi on portattu joten siinä on hieman isommat aukot kuin tuossa omassa imusarjassa ja ajattelin että miksei laittai sitä 1.8e sarjaa jos siinä on valmiiksi isommat aukot niin sais paremmin sovitettua tohon kanteen.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Tee siihen väliin sovitelaippa, silleen mä sain 20E -kanteen kiinni 1.8E -imusarjan. Ja tuo mun laippa on vieläpä kaupan... :lol:
Aulin
'Senator'
'Senator'

ei viitsis mitään sovite laippoja ruveta virittämään kun tarkoitus olis saada paremmin hengittävä imusarja.

läppärunkoja ei tule enkä ala tekemään kokonaan uutta, joten ajattelin parantaa tota 2l omaa tai sovittaasen 1.8E ja parannella sitä.

mutta onko toi 1.8E imusarja ja kaasuläppäkotelo yhtäänsen parempi kuin 2l oma, eli onko mitään järkeä ruveta sovitus hommiin?

laipan vaihto ei ole ongelma, kun kaveri on töissä metalli pajalla ja on ennenkin noita alumiini imusarjoja hitsaillu.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Semmonen tieto mulla on, et toi 1.8E:n imusarja virtaa paremmin kuin 2.0i:n. Sen takia mä aikoinaan sen laipan hommasinkin.
Vastaa Viestiin