Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
1st Opel kirjoitti:Kansi remppa on jotain päälle 300 egee täällä kuopion suunnalla.
Mitäs tohon kuuluu?
Paikallinen Opel oli kuulemma ilmottanu hinnaks n.1000€ et tuo venttiili vika saataisiin kuntoon... Niin ja autohan ei oo mun oma joten en tiedä kaikkia yksityis kohtia.
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
Eli tässä tapauksessa kaverilta palo yks pako tai imuventtiili(en muista kumpi). Ja itse irrotettiin kansi ja laittettiin kuopion venttiilipajalle. Ja sit laitettii ite takas kansi kun se oli laitettu kuntoon venttiilipajalla. Ne uusivat sen palaneen venttiilin ja katsoivat että muuut venttiilit oli kunnossa. Uudet venttiilivarren kumit vaihtoivat myös. En täydellisesti muista kaikkee mitä siihen kuuluu. Mut ehkä tärkein tieto onse et sillä hintaa saa sen kuntoo et voi takas laittaa. Tais muuten siinä olla tuohon päälle 300 hintaa tiiviste sarja mukana. En oo varma onko tää hinta joka pojalle tais olla siinä suhteita käytetty. Mut kannattaa kysyä hintaa jos ite kannen paikalleen laittaa.
Jos nyt ihan kaiken muistan mitä se vaatiin niin: Nesteet ja öljyt pois. Imusarja pois. Nokat pois sit se muistaakseni jo lähtee kansi pois. Itse en ollu mukana purku vaiheessa. Eli olen ollut tekemässä kasausta vain. Siinä jakopään takasin laitossa meillä oli ehkä kaikkein eniten tekemistä. Tuntu olevan aikatarkka et jako on kohdallaan. Siinä pitää olla kampi-akselin rulla paikallaan muuten nakuttaa kun sen takana on yks anturi. En osaa sanoa miten paljon enempi on tekemistä 8v verrattuna. Siihen varmaa voi joku muu vastata.
Joo no tos ku soitin auton omistajalle niin oli kuulemma saanu jostain pajalta sellasen tiedon et 400-600€ koko homma. Toi alkaa kuulostaan jo vähän paremmalta hinnalta.
Juu pitää kattoa sitä kannen irrotusta.
Kiitoksia
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)