A-Omppu savuttaa (paljon)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Tounela
'Kadett'
'Kadett'

A-Omppu savuttaa (paljon)

Viesti Kirjoittaja Tounela »

Searchilla koitin ettiskellä, mut ei ollu aikasempaa juttua, ni tein uuden topicin.

Tosiaan, Omega alko savuttaan suht. yhtäkkiä. Sellasta sinistä savua tulee hyvin reippaasti. Venttiilinohjurien kumit oli hyvä veikkaus, mut vaihdoin ne, eikä auttanut. Seuraava veikkaus olisi männän/öljynrenkaat? Ei vaan viittis kauheesti enää availla, ku ite remontit teen, ventt. kumien vaihtoonkin meni kiitettävästi aikaa.

Toinen kysymys olis, että mites noi omegat vie bensaa teillä muilla? Mulla kaupunkiajossa (raskas kaasujalka) menee 15litran luokkaa satasella.. Luulisin, et pitäs mennä pienemmällä? Lisäks ennen savutusongelmaa auto kävi hyvin rikkaalla, olisko hyvää keinoa säätää rikkautta? Ilmamäärämittarin jousta olen kattellut, josko siitä säätäis, mut olisko muuta?
Kadett B -67 käyttis ja sille varaosa auto
-ATP-
'Agila'

Viesti Kirjoittaja -ATP- »

Meitsin -89 2.0 Omega vie raskaal kaasujalal kaupunki ajossa max 10.l/100km ajotietokoneen mukaan matka-ajossa päästääkin 7-8l/100km raskaallakin kaasujalalla
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Jos se kunnolla savuuttaa niin vois jo epäillä mäntävikaa. Kannattaa ottaa öljykorkki tai huohotinletku irti ja kokeilla lykkääkö sieltä kautta kuinka paljon painetta
olio^^
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja olio^^ »

joko vika löytyny, tossa eilen lueskelin ja hokasin et muillakin samoja vikoja ollu... elikkäs mulla se alkaa onneks vasta jossain 3000rpm mut sit tulee kerralla ja kunnolla... varsinki viileellä koneella, ois kiva tietää etukäteen jo suuntia ku en oo ennen ompun koneita avannu...
elämä on kovaa, osta kypärä

commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
Vastaa Viestiin