Varaosien hinnoista

Keskustelua Opeleista
NoPain
'Kapitän'
'Kapitän'

Varaosien hinnoista

Viesti Kirjoittaja NoPain »

Alkoi tässä mietityttämään tuo Opelin varaosien hinnoittelu, joten ajattelin laittaa jotakin esimerkkejä tänne, että josko muilla on samansuuntaisia kokemuksia.

Autona Astra G Caravan 2.0 DTL -98

Etupyörän laakeri (napa):

Opel: 401e
C. Ekegren: 175e
Varaosamaailma: 120e

Takapyöränlaakeri (napa):

Opel: 360e
C. Ekegren: 130e
Varaosamaailma: 170e
SKF: 130e

Vetonivel:

Opel: n.260e (muistaakseni)
C. Ekegren: 100e
Varaosamaailma: 97e

Ilmamäärämittari:

Opel: 265e
C. Ekegren: 175e
Varaosamaailma: 108e
Motonet: 164e

Valokatkaisija sumuvalotoiminnolla:

Opel: 89e
C. Ekegren: 69e

Muitakin osia on tässä tullut hankittua ja samankaltaiseen tulokseen jokaisella kerralla tullut. Eli Opelin liikkeessä en kyllä asioi ennen kun on pakko, eikä muualta tavaraa löydy!! Onhan merkkiliikkeen osissa omat puolensa toki, mutta en voinut olla nauramatta, kun myyjä vakavalla äänellä sanoi pyöränlaakerin maksavan 401 e/kpl! :D Ekegenhän sijaitsee Espoossa ja myy myös Opelin alkuperäisiä- ja tarvike varaosia.

Mutta laittakaa ihmeessä kommenttia.... Puolesta tai vastaan. :) Ja lisää hintaesimerkkejä, niin tietää mistä kannattaa osansa ostaa!
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Näinhän se valitettavasti on, mutta sen oon huomannu että tiivisteet ja jotkut pienet osat on melkein ok hinnalla että muutaman euron enemmän kun esim motonetissä jos niitä sieltä sattuu löytyyn.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
NoPain
'Kapitän'
'Kapitän'

Niin.... Ja sitten on niitä osia, joita ei oikein saa mistään muualta. Mut tollanen kolmin/nelinkertainen hinnoittelu menee mun mielestä jo ryöstön puolelle! :evil:

Luulis että vois mennä kaupakskin ne osat n. 100 kertaa paremmin, kun hinnat olis ees jossakin määrin kilpailukykyisiä... Mut tyhmillä ne kai maksattaa sitten. Jos ei ymmärrä mitään auton päälle ja vie sen vaan korjattavaksi, niin saa sitten maksaakin siitä tyhmyydestä ilmeisesti... :roll:
-AM-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -AM- »

Siis ei helvetti:

Etupyörän laakeri (napa):

Opel: 401e
Varaosamaailma: 120e

Hintaeroa melkein 300E :o
NoPain
'Kapitän'
'Kapitän'

Älä muuta virka! :D Ja hinnat ovat aivan taivaan tosia!!!! Arvaa vaan repesinkö nauramaan ku kuulin ton Opelin hinnan osalle? En ymmärrä kuka täysijärkinen moisia hintoja maksaisi.... Tuskin kukaan. En tiedä mistä firmasta alkuperäiset laakerit tulevat, mutta Varaosamaailman laakerikin oli mielestäni ihan laadukkaan oloinen SKF:n laakeri.

Menee viimeisetkin uskonrippeet tuohon "merkkihuoltoon".... Lisäksi kuulin että GM finlandin hinnaston mukaan laakerin pitäisi olla ainakin n. 10e halvempi, mutta ilmeisesti Jyväskylän Autobest ottaa välistä vielä "halvan osan lisää"...
Seal
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Seal »

Tullut kanssa huomattua sama homma, Opel-liikkeet ryöstävät hinnoillaan.

Tuli 6-Cih moottoriin tehtyä remontti ja kyselin Opelilta hintoja, pelkät männänrenkaat 540 €. Ekegrenillä kaikki koneen osat, 565 €, siis samoja GM logoin varustettuja tuotteita, jossain mättää :roll:

Kannattaa todellakin kysellä osia muualtakin, kuin opelilta.
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

kyllähän tuo taitaa olla kaikkien merkkiliikkeiden huono puoli tuo hinnottelu... :lol:
Ite ruukaan aina selvittää hinnan ennen kuin ostan, ja selvitän hinnan joka paikasta mistä vain on mahdollista hakea ilman kohtuuttomia kustannuksia. ja halvimman ostan 99,9%:ssa tapauksista. :)
NoPain
'Kapitän'
'Kapitän'

Niinhän se tahtoo olla, mutta itse en ainakaan näin valtaviin eroihin ole törmännyt kuin Opelin liikkeessä, mutta kokemuksetkaan eivät tosin ole kovin laajoja.... :)
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

mitä mahtais tuumata opel-korjaamolla kun veis ekegrenin osan ja sanois että kuule, pistä tosta palikkaa. Enkä nyt kohdista tätä vinoilua syytöntä asentajaa kohtaan. Kaikkihan me vaan ollaan töissä, mutta joku sikaniska ne hintalaput on keksinyt 3x kertoimilla.
NoPain
'Kapitän'
'Kapitän'

Voisivat osoittaa ovea! :D Mulla on onneks tuttu korjaaja, joka pistää sinne autoon ihan mitä paskakamaa sinne tallille vaan kantaa! :P Ja ite saa tietty kans asennella ihan mitä vaa.... :)
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Ja tuskin mikään opel valmistaa itse esim. mitään laakeria...Eiköhän nekin tule tunnetuilta laakerin valmistajilta. Onhan ne hyvä myydä "alkuperäisenä" hyvällä hinnalla :lol:
NoPain
'Kapitän'
'Kapitän'

Niin... Harmi kun en tullut säästäneeksi niitä entisiä... Vähän olisi hymyilyttänyt, kun siinä kyljessä olisi komeillut SKF... :D
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Pakko kertoo omia kokemuksia opelin "merkkiliikkeestä", eli:

Olen asioinut/keskustellut kyseisen liikkeen kanssa kolme kertaa.

1. Vein a-vecun tech-testiin kun tiesin, että automaattiaski on rikki. Testi maksoi 30€ ja ne totes, että automaatti on rikki...siis saman minkä pysty jo korvakuulolla sanomaan. Sen tarkemmin ne ei pystyny vikaa määrittelemään.

2 Ostin käytetyn ehjän askin ja kysyin hintaa asennukselle...hinta oli karsee 400€ ja kesto n. 6h, no eihän sikakaan maksa tollasia hintoja...vein muualle ja vaihto tuli maksamaan 160€ öljyineen ja kesti 3,5h.

3. Viimeinen naula opel-liikkeen arkkuun oli kun kysyin hintaa omegan öljynvaihdolle...hinta ois ollu kuulemma toista sataa euroa...huhhuh..ostin sitte ite öljyt (Mobil 5w-50) ja suodattimen ja vaihdoin itse...makso yht. 62€.

Ei kai voi muuta kuin todeta, että liikenteessä on riittävästi porukkaa, jolla ei ole mitäänn käsitystä varaosien ja huollon todellisesta hintatasosta ja näin ollen opel-liikkeet saavat rauhassa kusettaa rahaa tietämättömiltä ihmisiltä.

Itse suunnittelen työkseni erilaisia teollisuuskoneita ja voin todeta, että käytän runsaasti SKF:n laakereita, koska niissä laatu on kohdallaan ja rohkenen väittää, että ne kyllä hakkaa orkkikset GM-laakerit ihan kybällä...ja hintakin on hieman järkevämmällä tasolla. Riittää kun tietää laakerin ulkohalkaisijan sekä akselin halkaisijan ja laakerin paksuuden niin johan löytyy hyvinvarustetusta laakeriliikkeestä sopiva.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
Tume22
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tume22 »

mulla kävi semmonen juttu et menin opelille nohevana et ostan ascoon uuden etunavan kun entinen leipo laakerin kanssa kiinni ja se äijä sano et joo ei kyllä oo varastossa mutta tilaamalla, no mä siinä vakavalla naamalla et paljonkos se sit niinku kustantaa?

no äijä siihen et pikkusen vajaa 200e... vittu mä meinasin tukehtua kieleeni ja repesin nauruun ja sanoin et on katteet kohillaan kun sama osa tarvikkeena 19e:) äijä vaan et mistä niin halvalla..

sanoin että moro ja kävin purkaamolta hakemassa käytetyn kun tarvitsin sen osan heti... eikä tarvikkeenakaan saanut kun seuraavaksi päiväksi.

tosin hinnaks tuli käytetylle 20e.. egen kalliimpi kun uus vaan ei maha mitn :)

mut siis tuli nolla perään kun firman ovessa luki opel... :)
viiksimies
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja viiksimies »

Hurjia on hintaerot... Kyllä siinä kylmästi hinnoista tietämätöntä kusetetaan.

Tässä on hyvä esimerkki Sonyn varaosahinnoista :lol:

http://anemin.sytes.net/kuvei/halpa_ruuvi.jpg
Vastaa Viestiin