jakoremmin vaihtotakuu?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jaa243
'Admiral'
'Admiral'

jakoremmin vaihtotakuu?

Viesti Kirjoittaja jaa243 »

kuinkahan mahtaa olla takuun laita jakoremmin vaihdolla jos kyseessä ei ole merkkikorjaamo?

itse teetin juuri tuollaisen. osat kyllä on opel-orkkiksia.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Sitä kannattaa kysyä rempan tehneeltä korjaamolta.
Ei kukaan muu hommalle voi takuuta antaa kuin työn tekijä,ellei sitten puhuta selkeistä materiaalivirheistä.
retsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja retsi »

Teetin hihnan vaihdon hiluineen etc. ei-merkkikorjaamolla. Kysyin takuusta, johon asentaja vastasi: " Sama takuu, jonka valmistaja antaa osilleen, parivuotta. Jos hajoo tuu tänne niin reklamoin osien ostopaikkaan. Olen laittanut/vaihtanut hihnan etc. oikein ohjeiden mukaan, pitäisi kestää. Tarvike vika, jos ei kestä."
Näin mulle vastattiin...
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Mulle vaihdettiin juuri jakohihna+romppeet opelilla ja varmistelin takuuasioita johon mulle vastattiin, että osilla 2v takuu ja työllä 6kk.

Jäi semmonen maku, että osilla on takuu asennetaan ne missä tahansa. Eri juttu kuinka hyvin tuo takuu toimii kun pikkukorjaamon Pena soittaa ja toteaa, että osat olivat vialliset kun hajosivat alle 2v vaikka ovat vaihdettu asiantuntevalla korjaamolla (kerrostalon autotallissa)....näin niinkuin kärjistettynä.

Itte teetätin työn ooppelilla (merkkikorjaamossa) sen takia, että jos jotain kävisi niin takuuasiat hoituisivat mahdollisimman helposti ja taitoa/kokemusta kyseisestä työstä tuskin merkkikorjaamon asentajilta puuttuu.Merkkikorjaamoa kuitenkin arvostetaan ihan eri tavalla vaikka töiden taso ei aina päätä huimaisikaan.
Leon FR 20vt
-AM-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -AM- »

OT:Paljon se jakoremppa maksaa ooppelilla? Eikö se ole jotain vähän alle 300E vai olenko ihan väärässä?

EDIT:Siis 16v mottiin.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

C20XE-Veccu kirjoitti:OT:Paljon se jakoremppa maksaa ooppelilla? Eikö se ole jotain vähän alle 300E vai olenko ihan väärässä?

EDIT:Siis 16v mottiin.
x20xev:viin 275€ sisältäen kaiken mahdollisen/tarvittavan.
Käsittääkseni kaikkiin 2.0l 16v tuo hinta on sama.

Mielestäni hinta oli edullinen siihen nähden, että nyt uskaltaa ajaa ilman, että joutuu miettimään jakopään kuntoa ja mun tapauksessa autolla ajetaan sen verta, että vuodet tulevat ennen kilsoja täyteen.
Leon FR 20vt
-AM-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -AM- »

Kauan tuohon remppaan menee aikaa ku vie ooppelille?
retsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja retsi »

Länsi-Auton tarjouskirjeessä oli 195e(hihna, rullat, kiristin) + 100e vesipumppu. Eli sehän tekee ton 295e.
Pohjois-Helsingin autossa sama homma 244e.
Elkkäs haitarissa löytyy...
Nää siis 16venasiin.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

C20XE-Veccu kirjoitti:Kauan tuohon remppaan menee aikaa ku vie ooppelille?
Sanoivat että n.3-4tuntia, mutta mun tapauksessa meni n. 2t30min.
Leon FR 20vt
454SS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 454SS »

Opelin säästöhuoltohinnaston mukaan 275€ yleisimpiin 16v moottoreihin. Ja tämä koskee siis autoja jotka alle 1998. pitäisi olla sama hinta kaikissa virallisissa Opel-korjaamoissa, mutta toki liikkeet saa laittaa omia edullisempia tarjouksia. Uudempiin kuin 1998 reilun satasen enemmän silloin kun pumppukin vaihdetaan.
Vastaa Viestiin