Astra nykii, missä vika ?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
paleksi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja paleksi »

Vuoden -98 uudempi koppainen Astra 1.6 16V farkku on alkanut nykimään ajossa. Nykiminen tapahtuu yleensä koneen ollessa lämmin, ajettaessa tasaisilla kierroksilla. Reippaasti kiihdyttäessä ei nyi, eikä myöskään paikallaan ilman kuormaa=vaihde vapaalla kierrätettäessä. Kylmänäkään ei vikaa esiinny. Boxissa ei vikailmoituksia, EGR-venttiili tsekattu ja putsattu sekä kosteuden varalta Fortea pistetty tankkiin + pa-suodatin vaihdettu. Näistä ei apua. Mistäs nyt lähden vikaa kaivamaan?
ebanks
'Agila'

Viesti Kirjoittaja ebanks »

mulla on astra 98 sportti... ostin sen käytettynä ja muutaman viikon sisällä auton saamisesta rupesi auto vittuilemaan samalla tavalla ja luulinkin tulleeni kusetetuksi ja
Voin jopa myöntää että tuli siinä sanottua muutama ruma sana ooppeleista.. no
ajoin heti autoliikkeelle takaisin ja esitin asian. vika koodeja ei löytynyt ja myyjäkin jo raapi päätään vaikean näköisenä.
Vasta päästömittauksen jälkeen ilmeni että tulpat piti vaihtaa.. helpolla päästiin..
Nyt on auto toiminut ihan moitteettomasti.
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Ettei vaan puola olisi menossa??? Omasta 1.6 16v se jysähti tosin ihan kylmästi 100 vauhdissa. Oli siinä ihmettelemistä kun yhtä-äkkiä takaa nousee melko sankka savu ja kone käy kun kuplavolkkari. Huollossa tostesivat puolan olevan ihan kaput. Ei antanu kun kolmelle pytylle kipinää ja nekin ihan väärässä järjestyksessä. Tuli siinä vaan huoltomiehen kanssa puheeksi siitä vian ilmenenemisestä että jos se puola on menossa rikki niin se auto rupeaa nykimään inhottavasti. Mulla se nyki ja jysähti samantien. Ei kerenny paljoa tekemään. Hauskinta huollossa oli se että huoltomies pisti uuden puolan autoon ja rupesi starttailemaan ja aikansa startattua hoksasi että ois varmaan syytä laittaa ne tulpat paikoilleen siihen autoon =) että semmosta.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Vastaa Viestiin