B Omegan 2.5 24v jakopäähihnan vaihto.
-
päkynomega
- 'Kadett'

B Omegan 2.5 24v jakopäähihnan vaihto.
Siis että voisko joku selkeesti kertoa että miten remmin vaihto suoritetaan. Ei tarvii aapisesta aloittaa kun olen kyllä ennenkin autoihin hihnoja vaihtanut, mutta onkos tässä esim jotain säätöjä, onko kiristäjillä väliä missä järjestyksessä kiristetään yms. vai onnistuuko homma ihan vaan huolellisuutta käyttäen. Siispä pientä vinkkiä Kiitos.
Alla olevassa linkissä on jonkun verran tietoa.
http://www.ccw-tools.co.uk/catalogue/in ... /VS130.pdf
Ja joku joka niitä on vaihdellut kertoopi varmaan lisää.
Jep jep
http://www.ccw-tools.co.uk/catalogue/in ... /VS130.pdf
Ja joku joka niitä on vaihdellut kertoopi varmaan lisää.
Jep jep
El_Ucca kirjoitti:
Vähän taas aiheen vierestä mutta miksi näin? Miten luulet tämän ohjeen toteutuvan huollossa? Perusteluja.
Hihnan kireysarvo katsotaan kylmään moottoriin.
Kyllä merkkiliikkeessä ne autot tulee kesäisin lämpösillä keleillä tuoda melkein edellisiltana jäähtymään (jos remontti aamulla/aamupäivällä) tai aikaisin aamulla jos remontti on varattu iltapäivästä. Talvisinkin mieluiten 3-5h ennen huoltoa. Talvikeleillä 24V -moottorit olisi hyvä tuoda jäähtymään jo 8h ennen huoltoa ja kesäisin edellisiltana.
Ittellä oli jakohihnaremppa ajankohdan toivomuksena heti aamusta ja työn vastaanottaja sanoi, että kun tulet 7:45 pääset jonoon ekaksi ja auton jo 8:00 työn alle. Autoni pääsikin sisään 9:00 tuskin se tunnissa jäähtyi? Itte olen käsittänyt niin, että moottorit ajetaan kunnolla kuumaksi uusilla jakopään kamoilla ja tämän jälkeen katsotaan onko kaikki vielä niinkun pitääkin. Painotan että oma tapaus on x20xev moottorin kanssa käyty ja en juurikaan mitään näin jakorempoista tiedä kun en sinne uskaltaisi ikinä koskea.
Ittellä oli jakohihnaremppa ajankohdan toivomuksena heti aamusta ja työn vastaanottaja sanoi, että kun tulet 7:45 pääset jonoon ekaksi ja auton jo 8:00 työn alle. Autoni pääsikin sisään 9:00 tuskin se tunnissa jäähtyi? Itte olen käsittänyt niin, että moottorit ajetaan kunnolla kuumaksi uusilla jakopään kamoilla ja tämän jälkeen katsotaan onko kaikki vielä niinkun pitääkin. Painotan että oma tapaus on x20xev moottorin kanssa käyty ja en juurikaan mitään näin jakorempoista tiedä kun en sinne uskaltaisi ikinä koskea.
Leon FR 20vt
jamboy kirjoitti:El_Ucca kirjoitti:
Vähän taas aiheen vierestä mutta miksi näin? Miten luulet tämän ohjeen toteutuvan huollossa? Perusteluja.
Hihnan kireysarvo katsotaan kylmään moottoriin.
Kyllä merkkiliikkeessä ne autot tulee kesäisin lämpösillä keleillä tuoda melkein edellisiltana jäähtymään (jos remontti aamulla/aamupäivällä) tai aikaisin aamulla jos remontti on varattu iltapäivästä. Talvisinkin mieluiten 3-5h ennen huoltoa. Talvikeleillä 24V -moottorit olisi hyvä tuoda jäähtymään jo 8h ennen huoltoa ja kesäisin edellisiltana.
ja ei herneitä..
2.0t Re85
Sama on myös 8- ja 16-venttiilisissä moottoreissa. Itse remontti on tosiaan tehtävä täysin jäähtyneeseen moottoriin. Tuskin oli moottorisi ehtinyt täysin jäähtymään. Missä remontin teetätit?Aatsi kirjoitti:Siis onko näin muka kaikissa opelin pannuissa vai vaan 6 koneisissa??
Moottori ajetaan remontin jälkeen kuumaksi sen vuoksi lähinnä, että termari aukeaa ja nesteet lähtevät kiertämään joka paikkaan (jos vesipumppu on vaihdettu). Tämän jälkeen lisätään mahdollisesti jäähdytinnesteitä.
jamboy kirjoitti:Sama on myös 8- ja 16-venttiilisissä moottoreissa. Itse remontti on tosiaan tehtävä täysin jäähtyneeseen moottoriin. Tuskin oli moottorisi ehtinyt täysin jäähtymään. Missä remontin teetätit?Aatsi kirjoitti:Siis onko näin muka kaikissa opelin pannuissa vai vaan 6 koneisissa??
Moottori ajetaan remontin jälkeen kuumaksi sen vuoksi lähinnä, että termari aukeaa ja nesteet lähtevät kiertämään joka paikkaan (jos vesipumppu on vaihdettu). Tämän jälkeen lisätään mahdollisesti jäähdytinnesteitä.
Airportin (vantaa) metroautossa teetin ja sainhan 6kk työlle 2v osille takuuta joten eipä tuolla merkitystä ole mulle. Tottakai jäähdytysjärjestelmän ilmaamisenkin takia kone ajetaan kuumaksi (jos vesipumppu vaihdettu) , mutta käsittääkseni myöskin jakohihnan kireyteen liittyvän asian takia .
Tälläsen kuvan sain kun asentajien kanssa juttelin jälkeenpäin kun jakopää rupesi ääntämään ensimmäisillä kuumilla ilmoilla.
Täytyypi soittaa ja kysyä.Palataan asiaan.
Leon FR 20vt
Kiäh kiäh. Eipä sormeen taida paljoakaan eroa tuntua, oli sitten kuuma tai kylmä. En ainakaan ole itse huomannut.Hihnan kireysarvo katsotaan kylmään moottoriin.
Sanonpa vaan että ikinä moisesta ole kuullutkaan vaikka alalla olen ollut jo pitempään. Joten voitko nyt jo paljastaa mistä tämä tieto on peräisin? Esson baaristako? Tällaiset perustelemattomat väitteet rasittavat hermojaSama on myös 8- ja 16-venttiilisissä moottoreissa. Itse remontti on tosiaan tehtävä täysin jäähtyneeseen moottoriin. Tuskin oli moottorisi ehtinyt täysin jäähtymään. Missä remontin teetätit?
-
päkynomega
- 'Kadett'

Kiitos vaan asiantuntevista viesteistä, siispä vaihdan remmin kylmänä tai kuumana, tai vetäisen sellaisen keskiverron että vaihdankin sen haalean viileänä niin eiköhän sitten tule hyvä.
No vitsi vitsi, eipä ole vissiin kukaan oikein itse jakohihnaa v2.5 vaihtanu, no mutterihommia taitaa kuitenkin olla tiedossa. Elikä ei muutaku varaan riittävästi aikaa niin eiköhän se siitä. Kiitos vielä hyvistä ohjeista
No vitsi vitsi, eipä ole vissiin kukaan oikein itse jakohihnaa v2.5 vaihtanu, no mutterihommia taitaa kuitenkin olla tiedossa. Elikä ei muutaku varaan riittävästi aikaa niin eiköhän se siitä. Kiitos vielä hyvistä ohjeista
Parempi näin, kuin kuumaan koneseen tehtynä.päkynomega kirjoitti:tai vetäisen sellaisen keskiverron että vaihdankin sen haalean viileänä niin eiköhän sitten tule hyvä.
Sen tiedän, että kaikissa noissa pikahuolloissa tuota remppaa ei tehdä odotellessa, vaan asiakas monesti vie autonsa sinne odottamaan jo aamusta ...