Vectra B, kuskinpuolen takaoven keskuslukitus
Vectra B, kuskinpuolen takaoven keskuslukitus
Ooppeli mallia vectra B -98. Kuskinpuoleinen takaoven keskuslukitus aloitti vähän aikaa sitten lukossa/ei lukossa leikin eli tappi oli joko ylä tai ala-asennossa vaikka keskuslukitusta ohjattiin avaimesta tai ovesta. Pari päivää sitten ovi ei auennut enää ollenkaan. Kun olen lueskellut näitä lukuisia keskuslukkovika viestejä, niin tälle "takalukolle" löytyy monenlaisia tarinoita. Tarvitsisin neuvon, että miten/jos mitenkään saisi oven auki? Verhoilun olen jo purkanut ja kuulostellut, että lukon moottori on toimeton vaikka muut lukot ohjatessa toimivat. Onko jollain kokemusta ja tietoa miten oven saa auki???
Siis ne tappi ei liikuu siinä ovessa? Itselläkin on muutaman kerran mennyt tappi "jumiin" ovia avatessa/sulkiessa. Itse keskuslukko ei kyllä ko. ovessa toimi.
Edellinen omistaja on jo tuhonnut tapit että esim avaimella saa tapin vedettyä ylös. mutta esim pihdeillä kun ottaa kiinni niin eiköhän se sieltä nouse.
Takaoven verhoilua en ole itse vielä purkanut mutta tuskin on kovin vaikea.
Jos kerran tiedät että lukko on toimeton niin se kannattaa sinne vaihtaa.
Edellinen omistaja on jo tuhonnut tapit että esim avaimella saa tapin vedettyä ylös. mutta esim pihdeillä kun ottaa kiinni niin eiköhän se sieltä nouse.
Takaoven verhoilua en ole itse vielä purkanut mutta tuskin on kovin vaikea.
Jos kerran tiedät että lukko on toimeton niin se kannattaa sinne vaihtaa.
Itselläni oli Astrassa ainakin vika johdoissa, ei moottorissa, kun takaovi jäi takalukkoon. Johtosatsi oli ihan kauheassa kunnossa. Jouduin purkamaan takaoven verhoilun ja irroittamaan lukkoasentoon jääneen moottorin avausmekanismin lukosta (jolloin lukosta tuli käsikäyttöinen) saadakseni oven auki. Joutui muuten irroittamaan oven ulkopuolen kahvankin... korjasin johtosatsin ja eiku paikalleen. Nyt on toiminu taasen hyvin.
Joo, tosiaan muuten paketti pelittää hyvin, mutta moottori ei toimi ja ovi on siinä takalukko tilassaan. Joutuiko siinä avausmekanismin irrottamisessä "rikkomaan"/poraamaan paketista mitään, koska Vectrassa paketissa ei ole näkyvillä kuin yksi ruuvi sekä jonkinlainen niitti.masu kirjoitti:Itselläni oli Astrassa ainakin vika johdoissa, ei moottorissa, kun takaovi jäi takalukkoon. Johtosatsi oli ihan kauheassa kunnossa. Jouduin purkamaan takaoven verhoilun ja irroittamaan lukkoasentoon jääneen moottorin avausmekanismin lukosta (jolloin lukosta tuli käsikäyttöinen) saadakseni oven auki. Joutui muuten irroittamaan oven ulkopuolen kahvankin... korjasin johtosatsin ja eiku paikalleen. Nyt on toiminu taasen hyvin.