c20ne/20ne palotilan koko?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Aulin
'Senator'
'Senator'

c20ne/20ne palotilan koko?

Viesti Kirjoittaja Aulin »

muistaako joku tai pytyykö joku mittaamaan c20ne taikka 20ne koneestä männän päällisen palotilan kerran puristetulla kansipahvilla.

itse olen näköjään heittänyt vanhan kansipahvin mäkeen ja pitäisi saada toi tarkka mitta koska olen juuri työstämässä palotiloja kannesta.

itselle tulee 20let kansipahvi mutta mahtaako olla paksuus eroa tavallisen c20ne kansipahvin kanssa?
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Täällä jotain juttua aiheesta.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Aulin
'Senator'
'Senator'

kyllä oli joo mutta ei löytynyt sitä vastausta jonka haluan, eli paljonko se palotila on siinä männän päällä kannentiivisteen(puristuneen) kanssa mitattuna
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mä voin vkloppuna mittailla, jos vaan ehdin, ku on C20NE:stä kansi irti... vihdoin viimein... :)
Mikä olis hyvä aine siihen mittaukseen, öljy?
Aulin
'Senator'
'Senator'

öjyhän siihen käy silläainakin itse olen mittaillut ja vielä automaatti laatikko öljyllä kun on sopivan väristä(punaista) ja notkeaa.

kantta kun olen mittaillu niin olen levittäny tiivistepinnalle vaseliiniä ja laittanut pleksin siihen päälle. sitten reijästä öljyä sisälle ja toisesta reiästä tulee ilmat pois. hyvin on toiminu.

ja injektio ruiskulla olen öljyä ruikkinu
repsa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

muistaakseni silloin omegaa ahtaessani pääsin lukemaan 46cc, pitääpä tarkistaa jostain epämääräisestä a4:sesta mihin niitä olen kirjootellut..
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
aksu von
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja aksu von »

kannattaa itse mitata se kansi kun sitä on voitu joskus laskea... mul itellä oli 43cc ja letin tiivisteestä tuli 8 tai 9cc:tä...
Aulin
'Senator'
'Senator'

ei perkele =)

selitin ehkä vähän huonosti.(siis näköjään todella huonosti kun kukaan ei ymmärtänyt) =)

en halua siis tietää kannen palotilan kokoa enkä koko palotilan kokoa

VAAN sen palotilan osan koon joka muodostuu männässä olevasta kupista ja kannentiivisteestä. taitaa olla vieläkin liian monimutkaista?

haluan yhden sylinterin koko palotilan kokonais tilavuudeksi noin 65-67ml, jotta puristukset olisi 8,5 luokkaa. alkuperäinen tilavuus on kai tota luokkaa mitä olette ehdotellut siis kokonais tilavuus

MUTTA haluan tietää paljonko jää tilavuutta kannen tasopinnasta alaspäin.

eli kun kannen tiiviste on lohkonpäällä ja mäntäylhäällä paljonko siihen männän päälle jää tilavuutta kannentiivisteen yläpinnasta mitattuna.

Kovasti koitin mutta en osaa pukea ajatuksia sanoiksi niin että siitä saisi vielä selvää =)
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Unohdin mitata, sorry. Hoidan homman nyt ens vkl. Meni viikonloppu muijakaverin mökillä jotakin muuta kuin öljyä ruiskimalla... 8)
Vastaa Viestiin