F-Astra farkun takaluukun sovitus
-
keltanokka
- 'Diplomat'

F-Astra farkun takaluukun sovitus
Kyseisen automallin omistajilta, utelisin suraavaa: Onko takaluukun ja takavalojen väli sama molemmilla puolilla? Ja takaluukussa on tuo sauma joka päättyy samalle korkeudelle kun se sauma joka menee takasivulasin alta. Onko nämä kaksi saumaa linjassa molemmin puolin? Ehkä vähän sekavasti selitettty, toivoisin että joku ymmärsi huonosta selityksestä huolimatta ja voisi auttaa näitten tietojen kanssa. Kiitän etukläteen mahdollisista vastauksista!
Re: F-Astra farkun takaluukun sovitus
Tähän voisi sanoa vain että: siis whatta fuck?! En ymmärtänyt todellakaan tuon lauseen ajatustakeltanokka kirjoitti:Ja takaluukussa on tuo sauma joka päättyy samalle korkeudelle kun se sauma joka menee takasivulasin alta.
EDIT: Nyt kun oikeen ajatuksella mietin tuota lausetta, niin taidat tarkoittaa sitä peltipokkausta? Täytyypä käydä kurkistamassa, kun olen tästä lähdössä käymään Astran luona.
Mutta asiaan: Omassa Astrassa takaluukun kansi ottaa kiinni oikeaan (takaa katsottuna) takavaloon, mutta vasemmalla puolella on isohko rako. Asiasta tekee merkillisen se, että kun meikäläisen auton luukun laittaa isän autoon, niin se on täysin suorassa! Vaikuttaisi siltä kun koko auto olisi vino...

-
keltanokka
- 'Diplomat'

Juu ol kyllä aikamoista siansaksaa minun suunnalta....
Oikeassa olet, juuri sitä pokkausta tarkoitan. Kun katsoo edestä niin kuskinpuoleinen "pokkaus" nousee sen peltipokkaukse, takareunan, yli. Hanttimiehen puolella taas ihan "linjassa" korin sauman kanssa. Elikkä myös sinulla irvistää tuo vasemman takavalon yläpuolella oleva sauma. Minulla noin 10mm vasemman takavalon yläpuolella, kun taas oikeanpuoleisen takavalon sauma noin puolet siitä.
Tuli vaan mietittyä kun ajettiin lievästi kylkeen, ei missään näkyviä peltivaurioita mutta tuo takaluukun linjaus minusta outo. Osui suoraan takarenkaaseen ja juuri siihen kohtaan missä takapuskurin etukiinnitys koriin. En ole vielä viitsinyt purkaa puskuri ja kattoa mikäli se tukikotelo olis taipunu. Kevyt oli auto ja tuli ihan matelemalla kylkeen kun olin vasemmalle kääntymässä. Takarengas ei ainakaan ollu vino millään lailla, ihmetyttää van tuo luukun sopivuus. Siksi piti tarkistuttaa muiden kokemuksia kyseisestä asiasta. Voishan sitä tietty jossain parkkipaikalla syynätä vastavaa autoa, saattaa porukat vaan ihmetellä mitä kyylää kun vierasta autoa kiertelee kun kissa kuumaa puurolautasta.....
Tuli vaan mietittyä kun ajettiin lievästi kylkeen, ei missään näkyviä peltivaurioita mutta tuo takaluukun linjaus minusta outo. Osui suoraan takarenkaaseen ja juuri siihen kohtaan missä takapuskurin etukiinnitys koriin. En ole vielä viitsinyt purkaa puskuri ja kattoa mikäli se tukikotelo olis taipunu. Kevyt oli auto ja tuli ihan matelemalla kylkeen kun olin vasemmalle kääntymässä. Takarengas ei ainakaan ollu vino millään lailla, ihmetyttää van tuo luukun sopivuus. Siksi piti tarkistuttaa muiden kokemuksia kyseisestä asiasta. Voishan sitä tietty jossain parkkipaikalla syynätä vastavaa autoa, saattaa porukat vaan ihmetellä mitä kyylää kun vierasta autoa kiertelee kun kissa kuumaa puurolautasta.....