Mitä muutta vilkkua on käytetty tuon alkuperäisen tilalla? Olen useissa nähnyt sirompia malleja
Calibran sivuvilkun vaihto?
Calibran sivuvilkun vaihto?
Vanhemmassa Calibrassa on semmoinen tosi hieno pyöreä sivuvilkku etulokasuojassa, jossakin vuosimallissa se vaihtuu sirompaan malliin. Sopiiko tuo hienompi/uudempi malli sen ruman pyören alkuperäiseen reikään kiinni? Vai joutuuko työstämään kiinnitysreikää?
Mitä muutta vilkkua on käytetty tuon alkuperäisen tilalla? Olen useissa nähnyt sirompia malleja
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Omat nettisivut
Mite ne teipataan?? mitä vilkkuja muut on käyttäneet? onko tuo astran helppo vaihtaa tuon "nännin" tilalle?
Ne nännit lähteee nyt ku koko auto maalataan, vanhat on irti ja takasin ne ei mene!
Ne nännit lähteee nyt ku koko auto maalataan, vanhat on irti ja takasin ne ei mene!
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Omat nettisivut
G-Astran vilkut on paremman näköiset kuin F-Astran soikeat... omasta mielestä.
Söörtsi on kuningas tässäkin:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=60951
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 783#183783
Nuo löytyivät vaikka hakusanoilla calibran sivuvilkut.
Söörtsi on kuningas tässäkin:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=60951
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 783#183783
Nuo löytyivät vaikka hakusanoilla calibran sivuvilkut.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
http://personal.inet.fi/hima/wille/vilkut.jpg
näin tein minä, ne klipsut vaan pois tosta ja silleensä....
originaalin lampunkannan laitto tohon olikin sitten mallia patentti, onneks siitä ei oo kuvaa
edit: kohtuuttoman iso kuva, sori... niin ja on ne jo yli vuoden roikkunu mukana
näin tein minä, ne klipsut vaan pois tosta ja silleensä....
originaalin lampunkannan laitto tohon olikin sitten mallia patentti, onneks siitä ei oo kuvaa
edit: kohtuuttoman iso kuva, sori... niin ja on ne jo yli vuoden roikkunu mukana
Triumph Speed Triple -06
Gorilla XSi -92
Gorilla XSi -92
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Jep, lyö ne G-Astran soikeat vilkut kiinni. Osta sellaset vilkut jossa on se lampun kantakin mukana. Tasoita se vilkun takapinta kuten Wille-:n kuvassa näkyy ja laita juurikin tuollaisella kaksipuoleisella teipillä kiinni ( näin saat ne palaneet polttimotkin tulevaisuudessa vaihdettua ). Sitten vedät vanhat vilkut mahd. ulos, katkaiset johdot ja liität ne ( vaikka rosvoilla ) uuden kylkivilkun kannan johtoihin.
Varoituksen sana: ne orggisvilkkujen johdot on sitten TODELLA lyhyet ( ainakin mulla oli ). Varo ettei ne "luiskahda" sinne pellin sisään niin et joudu sormet verillä kaivaa niitä uudelleen esille.
( Itse laitoin vielä hiukan extrapiuhaa vanhan vilkun ja uuden vilkun johtojen väliin, että saa tarvittaessa vilkut vedettyä kunnolla ulos )
Ja eikös se ole niin, että Saksanmaan Calibroissa niitä kylkivilkkuja ei edes ole (?). Nännit löytyy Suomi versioista ja tänne ylipäätänsäkin tuoduista yksilöistä.
Varoituksen sana: ne orggisvilkkujen johdot on sitten TODELLA lyhyet ( ainakin mulla oli ). Varo ettei ne "luiskahda" sinne pellin sisään niin et joudu sormet verillä kaivaa niitä uudelleen esille.
( Itse laitoin vielä hiukan extrapiuhaa vanhan vilkun ja uuden vilkun johtojen väliin, että saa tarvittaessa vilkut vedettyä kunnolla ulos )
Ja eikös se ole niin, että Saksanmaan Calibroissa niitä kylkivilkkuja ei edes ole (?). Nännit löytyy Suomi versioista ja tänne ylipäätänsäkin tuoduista yksilöistä.

-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Vaihda tilalle mikä tahansa vilkku mikä miellyttää omaa silmää ja sen kanta mahtuu orggiksen peltiin jättämästä raosta. Ja jos ei mahdu, niin pistä mahtumaandam kirjoitti:yritetääs tässä ohessa varovasti kysyä noista E kadetin sivuvilkun vaihdoista.. mitä suosittelette niitten nännin päitten tilalle?

No sepä siinä just on, ku f astra vilkkuja joskus kattelin mutta se tappi menee vinoon kun taas kadetin suoraan, eli jos jollakin olis hyviä ideoitajeppe jääkarhu kirjoitti:Vaihda tilalle mikä tahansa vilkku mikä miellyttää omaa silmää ja sen kanta mahtuu orggiksen peltiin jättämästä raosta. Ja jos ei mahdu, niin pistä mahtumaan
nyk: E30
ex: Astra Sport 16V '95 & Kadett GSi 16V '88
Kiitos vinkeistä!
Täytyy käydä ostamassa ne G-Astran soiketa vilkut.
Mitä vuosimalleja tuo G- tarkoittaa
muuten
että tulee varmasta "oikeat"
Sitten vaan kaksipuoleista teipppiä seuraksi...
Täytyy käydä ostamassa ne G-Astran soiketa vilkut.
Mitä vuosimalleja tuo G- tarkoittaa
Sitten vaan kaksipuoleista teipppiä seuraksi...
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Omat nettisivut
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

dam kirjoitti:No sepä siinä just on, ku f astra vilkkuja joskus kattelin mutta se tappi menee vinoon kun taas kadetin suoraan, eli jos jollakin olis hyviä ideoitajeppe jääkarhu kirjoitti:Vaihda tilalle mikä tahansa vilkku mikä miellyttää omaa silmää ja sen kanta mahtuu orggiksen peltiin jättämästä raosta. Ja jos ei mahdu, niin pistä mahtumaan
Ootko kokeillu kertaakaan ettei se vino tappi myöskään mene sinne, vai?

pakko myöntää että enjeppe jääkarhu kirjoitti:dam kirjoitti:No sepä siinä just on, ku f astra vilkkuja joskus kattelin mutta se tappi menee vinoon kun taas kadetin suoraan, eli jos jollakin olis hyviä ideoitajeppe jääkarhu kirjoitti:Vaihda tilalle mikä tahansa vilkku mikä miellyttää omaa silmää ja sen kanta mahtuu orggiksen peltiin jättämästä raosta. Ja jos ei mahdu, niin pistä mahtumaan
Ootko kokeillu kertaakaan ettei se vino tappi myöskään mene sinne, vai?
joskus katselin niitä mutta se jäi, ja nyt tuli taas tarve vaihtaa ne
nyk: E30
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'