Opel Omega 2.0 16V -94 käyntihäiriö - arvioita?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Afterburner
'Agila'

Opel Omega 2.0 16V -94 käyntihäiriö - arvioita?

Viesti Kirjoittaja Afterburner »

Otsikon auton mittarissa on 230.000 ja itse olen ajanut sillä 60.000. Tiistaina kaupunkiajossa ajoin risteyksen läpi kolmosella (aika pienillä kierroksilla siis) ja moottori alkoi nykiä. Etenkin kiihdytettäessä oli kuin se välillä ei olisi saanut kunnolla bensiiniä tai sähköä, ja tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin välein lähti ikäänkuin sammumaan mutta jatkoi sitten käymistään.
Tänä aamuna alkoi käydä vielä huonommin, aivan kuin olisi käynyt vain kolmella ja niistäkin yksi ajoittain... jätin auton matkalle ja kävelin töihin. Avasin kyllä konepellin. Moottori vaikutti epäilyttävän kuumalta ja ilmassa leijui palaneen öljyn viehättävä tuoksu. Moottorin lämpötila oli kuitenkin mittarin mukaan ok ja moottoriöljyä koneessa on, öljyt on vaihdettu noin 3 viikkoa sitten.
Osaako joku spesialisti tämän kuvauksen perusteella arvioida mistä on kyse?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Venttiilikoppan tiiviste vuotaa ja tulpat uivat öljyssä. Jos näin on ollut pitkään, kannattaa jossain vaiheessa varautua myös sytytysjohtojen vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja Afterburner »

Kiitos nopeasta neuvosta! Pääsenkin vähällä jos on kyse tuosta.

Tällä foorumilla saattaa olla samanlainen vika käsiteltykin jossain mutta ei ole aivan helppo löytää.. jotakin ryhmittelyä saisi olla lisää.

Lueskelin tuossa kymmeniä sivuja eri keskusteluja ja aika huonon kuvan täällä saa Opelista! Ajettavuus on kuitenkin sitä luokkaa että ei tee mieli vaihtaa poiskaan.
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

Afterburner kirjoitti:Kiitos nopeasta neuvosta! Pääsenkin vähällä jos on kyse tuosta.

Tällä foorumilla saattaa olla samanlainen vika käsiteltykin jossain mutta ei ole aivan helppo löytää.. jotakin ryhmittelyä saisi olla lisää.

Lueskelin tuossa kymmeniä sivuja eri keskusteluja ja aika huonon kuvan täällä saa Opelista! Ajettavuus on kuitenkin sitä luokkaa että ei tee mieli vaihtaa poiskaan.
samaa itse ajattelin kun luin sivustoa.toisaaalta taas kun katsoo kirjoitusten määrää ja autojen iätkin tuppaa järjestään olevan 10 vuoden kieppeillä,niin kyllä vähän mieli muuttuu.itsellä oli aieimmin sama vika kuin sulla.kun ostat venttiilikopan tiivisteen niin mukana tulee O-renkaita.nuo juuri ovat tärkeitä kyseisen vuodon suhteen.kolmas omega on nyt menossa ja jos uusi malli tulee niin tulee mulle neljäs...toi kirjoitusten määrä taas vahvistaa vain sen että vastaavaa sivustoa on muille merkeille vaikea löytää.99% opel aiheisista kirjoituksista on keskittynyt tälle sivustolle.
Vastaa Viestiin