A-Vecun automaatti ..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
cor54
'Senator'
'Senator'

A-Vecun automaatti ..

Viesti Kirjoittaja cor54 »

Elikkä 25i automatti:o Mts o..selviäiskö yleensä öljyn vaihdolla,vai tarviiko muita toimenpiteitä?
Ku tuntuu et se ei aina oikeen usko mua,mtä käsken tehdä..yleensä (S) päällä. jsks ohitus tilanteessa se ei oikeen tiedä,et vaihtaisko heti isommalle vai antaisko mennä. Joskus se vaihtelee pientä ja isoa pari kertaakin peräkkäin..vai onko vaa ni herkkä sen kaasupolkimen asennosta?Nää on harvoja kertoja,ku on niin tehny. Nöyrä se muuten on.. :) ja kestäny hienosti ahvenistot ja kuminpoltot. :evil: ..nii joo, öljyt o vaihdettu viimeks,ku autolla oli ajettu 60tkm..ny reilusti yli 200tkm ...ja länsi-autosta sanoivat et se o 'huoltovapaa' laatikko..et ei tarvi vaihtaa,js se ei o taksina,päivittäisenä vetoautona(karavaani) tai alpeilla ja aavikolla. :-?
ja mun tietääkseni,niitä ei tosiaan o sen 6kympin jälkeen vaihdettu missään.
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Alisti
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Alisti »

Mulla on 96 2.5 veccu, ajettu noin 210000 ja olen nyt vaihtanut laatikkoöljyt 3 kertaa ja edelleen mustat. Viimeksi laitettiin myös Forte sinne ja vaihteen vaihdot ovat pehmentyneet huomattavasti.Sanoivat öljypisteellä(paikallinen öljynvaihtopaikka), että luki manuskassa mitä tahansa ni noin 40000km välein pitäs vaihtaa. Mun autossa jääny yksi tai kaksi vaihtokertaa ilmeisesti väliin.Opelin loota on vielä sellanen, että kaikki öljyt eivät vaihdu kerralla vaan turbiiniin jää noin puolet, joten vaihto tarvii tehdä kahesti ja siinä välissä ajella pari viikkoa.Opel liikkeissä on vissiin sellanen kone(volvolla on ainakin), että se kierrättää sitä öljyä siellä lootassa, että kaikki öljyt vaihtuu kerralla. Volvolla taitaa maksaa 250€ se koneessa käyttö.
Vastaa Viestiin