Vectra A takaovi

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
mustax8
'Kadett'
'Kadett'

Vectra A takaovi

Viesti Kirjoittaja mustax8 »

Oli parkkipaikalla tullut osuma Vectran vasempaan takaoveen (viereinen auto tökännyt puskurillaan):

Kuva

Jos ylimääräinen ovi pyörii nurkissa, niin saa tarjota. Autohan on 5-ovinen vm. -90 Vectra. Vinkkejä otetaan myös vastaan, että mistä kannattaa hommata uusi ovi Espoon lähistöltä. Onko tuo viistoperäisen ovi erilainen kuin sedanin?

Vastustajan vakuutusyhtiön pitäisi korvata viulut, mutta kulujen on pysyttävä sellaisina, että vakuutusyhtiö ei halua lunastaa. Siksi b-osan käyttö taitaa olla ainut vaihtoehto. Vakuutustarkastajaa ei ole tullut vielä tavattua.

Saa myös ehdottaa jotain hyvää jälkeä tekevää korjaamoa (oven maalaus + pyöränkaaren naarmujen fiksaaminen) mielellään lähellä Olaria. Ei viitsisi olla vakuutustarkastajan ehdotusten varassa.

SN
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Ymmärtääkseni sama ovi myös neliovisessa....
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuonhan vielä pätevä peltiseppä nakuttelee oikoiseksi ;)

Kyllähän nuo pelkkiä ulkopeltejäkin vaihtelee,jossei oven runko ole vääntynyt.
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Laitoin priva viestiä tulemaan.
rausku72
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja rausku72 »

Ei ton kuntosta A vectran ovea mun mielestä kannata ruveta oikomaan tai vaihtamaan pinta peltiä... Noita hyväkuntoisia ovia saa kumminkin aika halvalla melkein joka puolelta.. hinta luokkaan noin 30€-60€. :wink:
Erno
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
mustax8
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mustax8 »

rausku72 kirjoitti:Ei ton kuntosta A vectran ovea mun mielestä kannata ruveta oikomaan tai vaihtamaan pinta peltiä... Noita hyväkuntoisia ovia saa kumminkin aika halvalla melkein joka puolelta.. hinta luokkaan noin 30€-60€. :wink:
Tuollaisen oikominen tai pellinvaihto vaatisi taitavaa ja huolellista peltiseppää. Sellaisen löytäminen ilman parempaa tietoa pk-seudulta taitaa olla aika epätodennäköistä.

Ajattelin hommata oven ja maalauttaa (tai maalata itse) sen valmiiksi irrallaan. Sen jälkeen vaan saranatapit irti ja ovi vaihtoon toivoen, että sovitus pysyy oikeana. Tuolla tavalla laitos pysyy koko ajan ajossa.

Saa nyt nähdä, että mitä vakuutustarkastaja sanoo aiheesta.

SN
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

mustax8 kirjoitti:
rausku72 kirjoitti:Ei ton kuntosta A vectran ovea mun mielestä kannata ruveta oikomaan tai vaihtamaan pinta peltiä... Noita hyväkuntoisia ovia saa kumminkin aika halvalla melkein joka puolelta.. hinta luokkaan noin 30€-60€. :wink:
Tuollaisen oikominen tai pellinvaihto vaatisi taitavaa ja huolellista peltiseppää. Sellaisen löytäminen ilman parempaa tietoa pk-seudulta taitaa olla aika epätodennäköistä.

Ajattelin hommata oven ja maalauttaa (tai maalata itse) sen valmiiksi irrallaan. Sen jälkeen vaan saranatapit irti ja ovi vaihtoon toivoen, että sovitus pysyy oikeana. Tuolla tavalla laitos pysyy koko ajan ajossa.

Saa nyt nähdä, että mitä vakuutustarkastaja sanoo aiheesta.

SN
Kannattaa pyytää kertakorvaus, ja tehdä korjaus ite hakemalla jostai uuden oven. Kuitenki noin vähä rytyssä niin helppoa hoitaa ite kuntonn
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
Vastaa Viestiin