Opel astra -93 c16se tekniikka ja vikakoodi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
salepa
'Kadett'
'Kadett'

Opel astra -93 c16se tekniikka ja vikakoodi

Viesti Kirjoittaja salepa »

Eli vikavalo alkoi taas vaihteeksi vilkkumaan ja äsken kävin purkamassa siitä tiedot ulos ja tulos oli seuraava:

93 Quad drive module (in ECU)

Mitähän tämä suomeksi mahtaa tarkoittaa?
J1I
'Agila'

Viesti Kirjoittaja J1I »

sama ongelma. Voisko joku vastata? Samalla kertaa tuli myös vikakoodi 18 ja taitaa olla joku nakutuksentunnistin?
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Autodata anto tollaset:
93
Vian sijainti

Moottorin ohjausmoduuli,häiriövalon/moottorin kierrosluvun/polttoaineen kulutuksen signaali(t)-virtapiirin toimintahäiriö

Mahd.syy

Johdinsarja ,moottorin .ohjausmoduli

18
Moottorin ohjausmoduuli,nakutusohjaus

Nakutusohjauksen sisäinen vika
J1I
'Agila'

Viesti Kirjoittaja J1I »

Kiitoksia!
Vielä kun kerrot että missä hinnoissa tuo koko moottorin ohjausmoduuli maksaa ja että miten vaikea homma, että taviiko sitä jotenkin säätää kun sen vaihtaa, vai meneekö ihan sillä että lyön johdot kiinni ja lähden ajeleen...
Niin ja tarkotetaanko tällä tässä tapauksessa (astra 1.6i -94 mun mielestä sz kone eli siis yksipisteruisku) sitä sytyksenohjaus moduulia/boksia?
J1I
'Agila'

Viesti Kirjoittaja J1I »

kerotkaa joku nyt jotain...
Dino
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dino »

Olen itse kanssa taistellut moisen auton ja moottorin ongelmien kanssa jo jonkin aikaa. Eli mun tapauksessa astra saattaa toimia . 100 km ilman moitteita mutta sitten syttyy moottorin vikavalo ja auto suostuu kulkemaan max. satasta. Nakuanturia on kaikki veikkaillut mutta mahtaako se olla vian aiheuttaja?

Onko muilla vastaavia kokemuksia tai jopa vikaan ratkaisua?

Dino
J1I
'Agila'

Viesti Kirjoittaja J1I »

joo mulla on aivan sama ongelma tuon oman astran kanssa... Eli tomii aluksi hetken. Nyttemmin on vaan tullut niin että ei toimi enää oikeestaan ollenkaan kunnolla. Eli aluksi oli sellasta että toimi 100km ihna hyvin ja vikavalo sytty ja sitten matka on koko ajan vähentynyt. nyt syttyy jos melkein kilometrin ajon jälkeen... Kertokaa nyt viisaammat!!!!!
J1I
'Agila'

Viesti Kirjoittaja J1I »

vaihdettiin ruisku kokonaisuudessaan nyt, ja alko hiukan toimiin... ei taida vieläkään ihan täysiä toimia, mutta jotain kuitenkin tapahtu... Ja ei pala vikavalo.
Vastaa Viestiin