omegaan laturi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
omega 2.0
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja omega 2.0 »

mun kaverin a mallin omegassa 2,0i on lataus jännite aika alhainen max13.5 ja laskee alle 12 kun laittaa valot ym päälle mut lataus valo ei pala!
lataus valon hehku on ehjä.
olen lukenut jostain et siihen kannattais laittaa joku saabin laturi, mistä saabista se käy?

ja mun omegassakaan toi lataus ei ole kuin 13.8v mut ei laske kuin 13.5v kaikki sähkölaitteet päällä! eli kaannattaisko vaihtaa toi laturi ennen kuin tulee ongelmia?
Kiv35
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kiv35 »

Tuolla on keskusteltu aiheesta kanssa
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 98&forum=4
Omega A 2.4i GLS -89 Caravan, Omega B 2.0i 16V -96 Caravan & Omega B 2.0 16V -97
notsobad
'Agila'

Viesti Kirjoittaja notsobad »

Joko oot saanu sen saabin laturin asennettua? Mikä sen laturin täydellinen nimi/merkinnät on? Oliks sen kanssa mitään ongelmia? Ja mist tiedät kuin pitkä hihna siihen täytyy pistää? Ihan sillä vaan kyselen kun mulla on omassa omegassa täsmälleen samanlainen vika... Eikä mulla oo mitään ylimääräsiä sähköhipleitäkään, laturi vaan antaa ulos 12:sta volttia (ei mitään sähkölaitteita päällä) ja sähköt saattaa loppua kesken matkan. Mut joskus se kyl lataa ihan normaalistikin 13,8v, ihan kuin siel olisi jokin kosketushärö. Onks kellään kokemuksia ja neuvoja miten korjataan?

<font size=-1>[ This Message was edited by: notsobad on 2002-12-05 15:30 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: notsobad on 2002-12-05 15:31 ]</font>
Aceman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aceman »

Reilun 13 voltin latausjännite kuormitettuna(ajovalot,lämppäri,takalasinlämmitin,mankka,penkinlämmitin päällä) on ainakin allekirjoittaneelle riittänyt ihan hyvin ilman minkäänlaisia ongelmia.Onhan se jokaisen oma asia sitten,jos haluaa turhaan kiehuttaa akkuaan korkealla latausjännitteellä tai hakee sillä niitä viimeisiä watteja mankasta tai vahvistimesta.
icebox
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja icebox »

Omakohtaisia kokemuksia (tm). Omassa omegassa laturille tulee 3 piuhaa, akulta paksu johto, maajohto koneenpulttiin ja herätejohto. Tuo herätejohto kovettuu ajan myötä materiaalista johtuen ja oli mennyt sitten poikki. Ainoa mikä nyt sitten korjauksen jälkeen erosi alkuperäisestä tilanteesta on se, että mittaristossa palaa akun-valo kun kääntää virrat päälle. Tuo laturi on samanlainen kuin esim. 200/700-sarjan volvoissa, sekä ainakin c asconassa -87 on samanlainen. Samalla kun laturi vaihdettiin vaihdettiin myös hiilet/latauksensäädin ja nyt ilman kuormaa lataa 13,8V ja kuorman (puhallin, lasien- penkin yms lämppärit/puhaltimet, parkit, ajovalot, pitkät, lisäpitkät, sumuvalot, sisävalo, takakontinvalo, nokkapellin valo) ollessa päällä tippuu 13,2V:iin. Niin ja laturi siis Boschin 65Ah laturi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: icebox on 2002-12-06 20:14 ]</font>
Vastaa Viestiin