G-Astra ja tuulensuhinat

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
TäysTumpelo
'Kadett'
'Kadett'

G-Astra ja tuulensuhinat

Viesti Kirjoittaja TäysTumpelo »

Oon tässä harkitsemassa rakkaan f-astrani vaihtamista g-astraan, muutama on jo koeajettu. Mutta kaikissa (4) ajamissani g-astroissa suhisi aika voimakkaasti, moottoritienopeuksissa ja aikas ärsyttävästi. Ääni tuntui tulevan tuulilasin reunoista.

Onko muilla ollut samoja ongelmia, vai suhiseeko vaan päässäni? :)
Onko joku saanut ongelman näppärästi ja helposti korjattua?
Astrakki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astrakki »

Muista malleista en osaa sanoa, mutta toi mun G-farkku ei ainakaan mun mielestä suhise
millään tavalla motarilla tai muuallakaan. Toisaalta mulla kyllä radiokin mölyää jatkuvasti...
Vai olisikohan mulle vaan sattunut suhisematon yksilö? :D
---
Astrax Sport
'Senator'
'Senator'

Re: G-Astra ja tuulensuhinat

Viesti Kirjoittaja Astrax Sport »

TäysTumpelo kirjoitti:Oon tässä harkitsemassa rakkaan f-astrani vaihtamista g-astraan, muutama on jo koeajettu. Mutta kaikissa (4) ajamissani g-astroissa suhisi aika voimakkaasti, moottoritienopeuksissa ja aikas ärsyttävästi. Ääni tuntui tulevan tuulilasin reunoista.

Onko muilla ollut samoja ongelmia, vai suhiseeko vaan päässäni? :)
Onko joku saanut ongelman näppärästi ja helposti korjattua?
Luutavasti sihiseesuhisee päässä :)
-99 Astra ihan pieni suhina on alkanut kuulua apparin puolelta( kuuluu siis vain silloin ku istuu apparin puolella,ei kuulu kuskinpaikalle) muuten ei mitään. Oletko tarkistanut että takalasit ovat olleet kunnolla kiinni, opelin riesa 4ever...
*Astra H Sedan -08*
TäysTumpelo
'Kadett'
'Kadett'

Te ette oo vaan ajanu yhtä kovaa kun mä! 8)

Takalaseja en tarkistellu, eestä kyllä. Asiaan ehkä on vaikuttanut, että oon pitänyt poppivehkeet kiinni ja puhaltimenkin pois päältä, että kuulis kaikki muut äänet paremmin.

Pitänee ny kattoo vielä, jos löytys jostain muutenkin hyvä suhinaton yksilö...tai sitten suhinaton pää. :roll:
Astrakki
'Admiral'
'Admiral'

TäysTumpelo kirjoitti:Te ette oo vaan ajanu yhtä kovaa kun mä! 8)
No kuinka kovaa pitää ajaa, ennenkuin alkaa suhisemaan..? :o :)
Kuva
---
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

Mul on tollanen -02 caravan ja mun mielestä siin on pientä suhinaa kuultavissa kuskinpuolelta joka mun mielestä tulee ovitiivisteen kautta.

Käden kun laittaa sopivaan kulmaan oven yläreunan eteen suhina vaimenee...

Tiivisteitä ei ilmeisesti ole koskaan "kyllästetty" silikoonilla,eli ovat aika kuivat.
Tarttis varmaan etc....

PS.Ainoat äänet jotka mua häritsee on 1.6 16v koneen dieseliltä kuulostava tyhjäkäynti soundi ja kojelaudan nitinät ja natinat :evil:
JKu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JKu »

Suhinat moottoritienopeuksissa on kyllä ihan tuttu ilmiö ainakin meikäläisen -01 Caravanissa. Tuntuisi tulevan jostain oventiivisteiden suunnalta. Enpä ole minäkään niitä silikonilla voidellut. Pitäis varmaan kokeilla.
Osku

Re: G-Astra ja tuulensuhinat

Viesti Kirjoittaja Osku »

Astrax Sport kirjoitti:Oletko tarkistanut että takalasit ovat olleet kunnolla kiinni, opelin riesa 4ever...
ai se on siis yleistä ooppelien keskuudessa? :)
luulin että ainoastaan minulla nuo takalasit ei pysy kiinni...
Saa vähän väliä veivata takalasit kiinni kun itestään raottuu. 8)

EDIT: siis veivillä - ei sähkölasit.
TäysTumpelo
'Kadett'
'Kadett'

Hmmm...hämärästi muistan, että yksi noista koeajettavista oli sportti, ja että se olis ollu hiljasempi suhinoiltaan, niinkuin näyttäs olevan 'Astrakilla' ja 'Astrax Sportilla' myös. Mutta eihän ny tiivistyksissä luulis olevan eroa sportilla ja normaalilla. Voihan olla, että sportti pitää muuten enemmän ääntä, eikä suhinat erotu niin paljon. Tai sitten sportin omistajat pitävät tiivisteistään parempaa huolta... ;)
Ronny
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ronny »

Kyl se sporttikii suhisee vähän, alkaa siinä 120km/h paikkeilla.. Mut pidän sitä ihan normaalina..?? :) -(z)-
Classe
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Classe »

Astran kokoluokassa/hintaluokassa on aina suhinaa...
Mulla on Sport farkku ja ei ole muuta eroa "karvalakkiin" kuin penkit ja mittarinpohjat.
Aikaisempi auto oli -94 sunny.. suhina oli avoauton luokkaa.. :)
Astrakki
'Admiral'
'Admiral'

Classe kirjoitti:Mulla on Sport farkku ja ei ole muuta eroa "karvalakkiin" kuin penkit ja mittarinpohjat.
Onhan sportti n. 20mm "karvalakkia" matalampi, ja käsittääkseni laatikossakin on eri välitykset kuin tavallisessa.
Viisammat korjatkaa/lisätkää muita eroavaisuuksia jos niitä jäi mainitsematta...
---
~D~
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ~D~ »

kannattaa kattoo myös onko se tuulilasin "sivulista" kunnolla kiinni ja paikallaan eikä heilu tms. omassa oli se vähän löysähkösti kiinni ni piti suhinaa...
Vastaa Viestiin