Öljynkulutus
Öljynkulutus
Astra F vm95 1.6I 16v
öljynkulutus on noin 0,5L/1000km
Missähän vika?
öljynkulutus on noin 0,5L/1000km
Missähän vika?
Öljynkulutus
Ei vuoda mistään.
Paljoko se venttiilivarrenkumien vaihto maksaa?
siis kummasta tässä nyt se huoli on, öljynkulutuksesta vai pakokaasun määrästä?
jos pakokaasua tuli runsaasti, niin oliko se "sinistä öljysavua" vai ihan vaan normaalia höyryä?
jos pakokaasua tuli runsaasti, niin oliko se "sinistä öljysavua" vai ihan vaan normaalia höyryä?
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Mulla vastaava Astra ja vie venttiilinkumien vaihdon jälkeenkin vielä noin 0,5l/1000km. Ennen vaihtoa vei 0,7l. Metroauton huoltoneuvojan mukaan ei tarvitse huolestua ennenkuin tehtaan ohjearvo 0,75l/1000km ylittyy. Jostain syystä kuitenkin meinaa huolestuttaa. Öljynvaihdon jälkeen näytti hetken ettei öljyä kulu juurikaan, mutta nyt parin tuhannen kilometrin jälkeen on alkanut tikku jälleen lyhentyä.
Re: Öljynkulutus
Itellä makso 2€ per venttiili eli yhteens 32€ kun vein pelkän kanneneikku1986 kirjoitti:Ei vuoda mistään.
Carina II 1.6 vm89
Kadett E Farmari 2.0 16V vm89
Kadett E Farmari 2.0 16V vm89
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?t ... 71731931e0
Tuossa lisää 1.6 -moottorien öljynkulutuksesta.
Tuossa lisää 1.6 -moottorien öljynkulutuksesta.
j.u.h.a kirjoitti:Mulla vastaava Astra ja vie venttiilinkumien vaihdon jälkeenkin vielä noin 0,5l/1000km. Ennen vaihtoa vei 0,7l. Metroauton huoltoneuvojan mukaan ei tarvitse huolestua ennenkuin tehtaan ohjearvo 0,75l/1000km ylittyy. Jostain syystä kuitenkin meinaa huolestuttaa. Öljynvaihdon jälkeen näytti hetken ettei öljyä kulu juurikaan, mutta nyt parin tuhannen kilometrin jälkeen on alkanut tikku jälleen lyhentyä.
Mulla vectra b 1,6-16 -98 145tkm ajettu! Ja venttiilinvarren kumit vaihdettiin merkkiliikkees öljynsyönnin takia. Öljynä oli Shell Helix Ultra 5w-40. Vaan huomasinpa harmikseni,ettei se öljynsyönti loppunut siihen