8"vanne+madallus=mahtuuko???

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
vengeance
OCF Member 2019

8"vanne+madallus=mahtuuko???

Viesti Kirjoittaja vengeance »

Vectra B2 caravan pyörii tällä hetkellä 8*17,et40+215/45/17.
vanne on n.5mm lokarin yläreunasta sivusuunnassa katsottuna.
pitäisi madaltaa ensi keväänä,mutta näyttää ja tuntuu siltä et 40mm voi olla liikaa...
30mm sarjoja ei ole paljoa liikenteessä :(
onko kellään kokemuksia,ylensääkään 8"leveistä vanne+madallus paketista???
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ottaako nyt milloinkaan kiinni vaikkapa takapenkki täynnä kavereita töyssyyn ajaessa?
vengeance
OCF Member 2019

TJT kirjoitti:Ottaako nyt milloinkaan kiinni vaikkapa takapenkki täynnä kavereita töyssyyn ajaessa?
olivat niin vähän aikaa alla et ei tullu testattua...
kuinka paljon sillä on merkitystä?
madallusjousethan on progressiiviset ja jäykemät niin samalla lastilla ei pitäisi mennä perä maahan???
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On sillä senverran merkitystä,että jos orggisjousilla ei kuormattunakaan ole ottanut mihinkään kiinni,niin tuskin madallusjousillakaan.
Samassa kohtaa jousituksesta loppuu liikerata kesken, ts. pohjaa,oli sitten orggis tai madallettu.
ändy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ändy »

Mulla on alla 8x17 vanteet ja rengastus 215/45......ET35. Madallettu 40mm/20mm. Weitec myy semmosia alusta sarjoja jossa eteen tulee jouset + iskarit mutta takapäähän vain iskarit. Tarkoitus on sitten käyttää vakio jouset takapäässä. Ite ostin tämän sarjan ja hankin sport mallin takajouset. Takapää ottaa kyllä kiinni muovilokariin kun on lastia tai jos on porukkaa mukana.

Sun vanteet menee siitä sitten vielä 5mm sisäänpäin niin kyllä mä luulen että ne voi laittaa alle. Vaikka ne hankaa välillä muovilokaria niin ei siitä mitään haitaa ole. Voihan ostaa näitä kumisia välikappaleita niin ei lyö sisälokariin saakka.
vengeance
OCF Member 2019

ändy kirjoitti:Mulla on alla 8x17 vanteet ja rengastus 215/45......ET35. Madallettu 40mm/20mm. Weitec myy semmosia alusta sarjoja jossa eteen tulee jouset + iskarit mutta takapäähän vain iskarit. Tarkoitus on sitten käyttää vakio jouset takapäässä. Ite ostin tämän sarjan ja hankin sport mallin takajouset. Takapää ottaa kyllä kiinni muovilokariin kun on lastia tai jos on porukkaa mukana.

Sun vanteet menee siitä sitten vielä 5mm sisäänpäin niin kyllä mä luulen että ne voi laittaa alle. Vaikka ne hankaa välillä muovilokaria niin ei siitä mitään haitaa ole. Voihan ostaa näitä kumisia välikappaleita niin ei lyö sisälokariin saakka.
miten sulla ei tule ns. lokasuojien ulkopuolelle vanteet???
mulla on jo ihan rajalla vanteet...
minkä valmistajan on vanteesi?
mitä tapahtuu jos madaltaa takaakin 40mm...mahtuisiko pyörimään vai kannattaa vissiin laittaa 20mm taakse ja tyytyä siihen
Tallukka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

Jaaha ainaki mun kaverilla pyörii 18" kiekot vanne 8 leveä et 40 ja madallettu ihan tonttiin ei ota kaariin kiinni vaikka on vedetty kärryä ja porukkaa kyydissä ainoa vaan että syö takarenkaita sisäreunasta
Calibra 4x4 Turbo
Saab 9000 2.3 Turbo
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Pannaampas tähän samaan, mitenköhän mahtus vectraan 8x16" et 30 rattaat
jos vaikkapa 215/45 olis rengaskoko?
ändy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ändy »

Vanne menee kyllä ainakin 5mm yli takapäässä. Etu päässä menee ehkä vähäsen yli.
Mutta juttahan on siinä että rengas ei ole "kanttinen" kun katsoo takaapäin vaan se 8 tuuma leveä vanne on paljon leveämpi kuin itse rengas, niinpä renkaan+vanteen kokonaiskorkeus laskee vähäsen verrattuna esim. 7tuumaan vanteeseen, ja renkaasta tulee enemmän "pyöreä,kaareva" :lol:

Nojoo kai joku ymmärsi mitä mä tarkoitin.......Eli jos korkeus on esim 62cm keskellä rengasta niin vanteen reunalla korkeus on ARVAUS: 5cm pienempi!

Kyllä minusta riittää tuo 20mm takapäässä. Näyttää vähän hölmöltä jos takapää laskee enemmän kun etupää. En tiedä sitten jos edes uskaltaisin laittaa 40mm takaa.

Vanteet ostin saksasta......Proline F 8x17 ET35......5 puolaset vannekantilla. Mun mieleen.. :D

Vielä: Niin tämä myyjä jolta ostin vanteet niin yritti trokata mulle 8x17 Et30 Borbetit ja sanoi että 205/45 renkaalla pyörii....En tosin ole ihan luottava tohon......Saksassahan on tämä eurolook aika suosittua
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: 8"vanne+madallus=mahtuuko???

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

vengeance kirjoitti: pitäisi madaltaa ensi keväänä,mutta näyttää ja tuntuu siltä et 40mm voi olla liikaa...
Mistä noita 40mm sarjoja saa? Itse kun joskus katselin niin kaikki oli 30mm tai sitte über laskevia :o

E: esim: http://www.eibach.fi/tuote.pl?stage2=Op ... %20Caravan
vengeance
OCF Member 2019

Re: 8"vanne+madallus=mahtuuko???

himOPELi kirjoitti:
vengeance kirjoitti: pitäisi madaltaa ensi keväänä,mutta näyttää ja tuntuu siltä et 40mm voi olla liikaa...
Mistä noita 40mm sarjoja saa? Itse kun joskus katselin niin kaikki oli 30mm tai sitte über laskevia :o

E: esim: http://www.eibach.fi/tuote.pl?stage2=Op ... %20Caravan
http://www.prostreet.fi/
http://www.autovaruste.net/
http://usparts.locomail.com/index.php
http://www.completos.fi/

tossa nyt muutama liike ,lisää löytyy...
noista liikkeistä :KW,weitec,koni,bilstein,j.n.e...
KW.ltä ja Weitec.ltä löytyy säädettävät alustasarjat millä saa tontattua auton -35-70mm!!!
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

h&r 30mm, eibach 30mm, fk 35-40mm, weitec 40mm
Kyllä suurin osa, jos ei säädettäviä lasketa, laskee n. 30mm(ainakin väittävät. Ja yhdet veitekit oli, *keleen pintakovat ja isompiin monttuihin pohjasi :o . Iskarit oli sassit, en tiedä millä iskareilla nykyään sarjaa toimittavat?
Turre
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Turre »

Mulla oli A vecculissa Eibach:n 40mm jouset ja ne oli aivan tautisen kovat ja vielä sillei tasasesti aina yhtä kovat. :-? ei tarvinnu olla isommalla tiellä isokaan rantu niin täräytti jo melko lujaa. :x
vengeance
OCF Member 2019

KW sport suspension kit laskee -40mm,
Weitec ultra gt sarja -40mm
Bilstein on -40mm ,mutta taas kuinka pinta kovia ovat?

ainakin KW ja weitec iskareissa lukee oman valmistajan nimi,siitä kenen tuotteita/kopioita ne on???

itsekin etsinyt pitkään sopivaa hinta-laatu suhdetta ja olen
päätänyt ostaa weitec ultra gt sarjaan -40mm/00mm ja taakse tulisi opel sport jouset -20mm.
tietysti jos halvalla haluaisi päästä niin: JOM CupLine-alustasarjat 299e
http://www.autovaruste.net/alusta.htm
en tiedä laadusta yhtään...
Vastaa Viestiin