Opel Calibra V6 vai Turbo

Keskustelua Opeleista
Hannu84
'Kapitän'
'Kapitän'

Opel Calibra V6 vai Turbo

Viesti Kirjoittaja Hannu84 »

Terve

Elikkäs kysyisin seuraavaa asiaa: Omistan nyt Opel Astra vm 92, ja olen aina unelmoinut Opel Calibrasta. Nyt rahatilanne sen sallisi joten olen päättäny hakea saksata itelleni joko V6 tai turbo mallisen calibran, vuosimalliksi olin ajatellut 95- 97. Ainoa huolen aihe on että olen kuullut turbosta "huhuja" että vaihdelaatikko ei kestä. Joten kysyn nyt teiltä itse opelin käyttäjiltä miten asia on. Jos joku voisi kertoa omista kokemuksista oli ne sitten hyviä tai huonoja niin valottaisi asiaa.

Kiitoksia etukäteen :)
markkuk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja markkuk »

jos kahdesta huonosta pitää valita, niin en kumpaakaan :P

Mutta v6:ssa on näitä venttiilikoppien vuotamisia jne..

Turboissa on sitten sitäkin enempi vikaa, varsinkin jos sattuu saamaan "enemmän elämää nähneen" yksilön.

yleensäkkin kummastakin kannattaa varmistaa, että jakoremmi on vaihdettu, ja jos ei ole tarkkaa tietoa, niin kannattaa heti vaihtaa. korithan noissa on aika rapeita, ja se kannattaa tarkistaa huolella ennen ostoa.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Tolla haku- toiminnolla löytää paljon juttua noista Calibroista...

E: kyllä mä varmaankin noista tuon turbon ottaisin :wink:
Kuva
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Moi,

V6 on etuveto, turbo on 2 litrainen neliveto ja 30 heppaa kireämpi.... mielestäni aika erityyliset autot... käy nyt ainakin koeajamassa molempia jos jotenkin pystyt?

Eikai noissa nyt mitään sen suurempia murheita ole kummassakaan, mutta päivänselväähän on että huolto,korjaus ja ylläpito kustannukset ovat molemmissa aivan eri luokkaa kuin nykyisessä Astrassasi.. mutta tämänhän varmasti jo tiesitkin kun olet tuollaista autoa ostamassa

Ite tykkään kutosesta enemmän :P
Jarno
OCF Member
OCF Member

Re: Opel Calibra V6 vai Turbo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Hannu84 kirjoitti:Terve

olen kuullut turbosta "huhuja" että vaihdelaatikko ei kestä.
Huhut on väärässä. Kyllähän Turbo-Calsussa vaihdelaatikko on kestävämpi kun V6:ssa.
Jakolaatikoita noista on enimääkseen hajoillut, yleensä väärinkäytön tai huollon puutteen takia.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Hannu84
'Kapitän'
'Kapitän'

Jes, juuri tälläistä tietoa kaipaan. Eli jos on jotain erityisiä tyyppivikoja joita calibroista löytyy niin olen erittäin innokas kuulemaan asiasta.

Olen käyttänyt hakukonettakin mutta sieltä tulee liikaa tietoa asiasta joten päätin tehdä oman kysymyksen joten pystyn lukemaan vastaukset helpoiten.
Kaikki asiat ja tiedot kyllä kelpaavat....
Hannu84
'Kapitän'
'Kapitän'

Tässä yksi esimerkeistä joita olen katsellut. Jos auto olisi muuten hyvässä kunnossa niin ei muuta kun laittamaan.

http://www.mobile.de/SIDVFE3OIqKnaVSZp4 ... 177029694&
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Ilmoituksessa lukee että autossa on kevytmetallivanteet (LM-Felgen), mutta kuvissa on kuitenkin peltivanteet alla...

Mutta V6 ja Turbo 4x4-Calibrat ovat keskenään aika erityylisiä ja se on omasta mausta kiinni kummasta pitää enemmän, molempien valmistusmäärät ovat samaa luokkaa, joten molempien pitäisi sen perusteella olla about yhtä yleisiä. Molemmissa on ongelmansa ja hyvät puolensa. Itellä on tuon oman Turbon korjauksiin mennyt yli 6000 euroa, joka on tuon ikä- ja hintaluokan autolle aika paljon eikä kaikkia ole vielä edes tehty... eli riskinsä noilla on eikä ostettaessa voi helposti tietää onko joku menossa rikki. Itselläni on rikki mennyt mm. 16V-kansi, jakolaatikko ja turbo. Mutta on tuo sitten todella hauska ja nopea toimiessaan vastapainona ja muutenkin elämä nyt vain on... :) Ja kun vielä pitää auton ulkonäöstä, niin mikäs siinä. Eilenkin katselin vanhoja ITC-kisoja joissa niillä Calibran näköisillä kilpureilla ajettiin kisaa Sörnäisissä ja kyllä ne vain hienon näköisiä olivat... :wink: Eikä V6-koneen korjauskulutkaan ilmaisia ole, niissäkin on ollut noita kansiongelmia kuulemma.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

[quote="markkuk"]jos kahdesta huonosta pitää valita, niin en kumpaakaan :P

Tuo olikin fiksu vastaus,mut enemmän mua kiinnostais perustelut tuolle huonolle?
Omasta kokemuksesta ei ainakaan omassa turbossa oo ollu ihmeellisiä vikoja jos niin nekin ollut kulutus osia joita vaihdettu.

Jos noihin muihin 2 litraisiin vapareihin näitä kahta verrataan,ni voi kyllä varautua,et huollot maksaa jonkun verran enemmän.
markkuk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja markkuk »

No joo sinänsä asiaton kommentti, mutta se on oma mielipide.. Tosiaan vapari 8 ja 16v moottoriset ovat halvempia korjata tekniikkansa puolesta (ja menohaluiltaan todella paljon laimeampia).. Ja tuossa yllä mainittiin tärkeimmät kohteet, joihin kannattaa kiinnittää huomiota. Lisäksi nelivetoista madallettaessa tulee ottaa huomioon se takarenkaiden camberin muutos -> puslasarja tms. pitää silloin hankkia..

toimiessaan tuommonen turbo on kyllä ihan passeli peli.. itsellä on nelari 8v vectra, ja siinä on saanut tapella tuon nelivedon kanssa tarpeeksi. nyt tosin toimii (pistin jakolaatikon kytkinpaketin romukoppaan :wink: )
Hannu84
'Kapitän'
'Kapitän'

No auton pitäminen maksaa minkäs sille voi. Mutta halu saaha Calibra on kova :wink:
NoFear
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja NoFear »

Ei ole itsellä kummastakaan noista kokemusta (8 ja 16V:stä kylläkin), mutta sanoisin että kyllä V6:nen on halvempi pitää. Onhan se selvästi turbomallia laiskempi, mutta varmasti ihan pirteesti poistuu paikalta sekin. Säästyypähän ainakin nelivetoon ja turboon mahdollisesti liittyviltä ongelmilta :roll: Ite ostaisin V6:n, mutta päätöshän on sun. Hyvän turboyksilön jos sattuisit löytämään niin varmasti suht huoletta saisit silläkin päästellä :roll:
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Ja toi ilmastointi kannattaa kattoo tarkkaan. Tossa linkin autossa ei ainakaa oo ilmastointinappulaa ( haukan silmät) :roll: ja toi kyseinen Keke Rosberg V6 on ollu myynnissä jo monia kuukausia.
AndyH
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AndyH »

markkuk kirjoitti:jos kahdesta huonosta pitää valita, niin en kumpaakaan :P

Mutta v6:ssa on näitä venttiilikoppien vuotamisia jne..
Mun mielestä kaikissa ooppeleissa venakoppa vuotaa öljyä, siksi se lohko on aina opelissa öljyinen. Ohc:ssä sitä saa ainakaan millään pitämään... Kannet on sitten eri asia...
Vectra B2, W124 300E, ex-calibra v6, ex-kadett 1.8i , mutsilla Signum Turbo :D
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

AndyH kirjoitti:. Ohc:ssä sitä saa ainakaan millään pitämään
Et vain osaa ;)

Korkkitiiviste hiiteen ja Loctiten Blacktite massaa väliin,eikä vuoda enää.
Sama tehoaa ö-pohjan vuotoon.
Vastaa Viestiin