Astra H sammuilee ajoittain

Keskustelua Opeleista
esau
'Kadett'
'Kadett'

Astra H sammuilee ajoittain

Viesti Kirjoittaja esau »

Kyseessä Astra H 1.6 wagon -05.

Ongelma on esiintynyt ehkä viisi kertaa elokuun alun jälkeen. Auton rullatessa kytkin pohjassa viimeisiä metrejä ennen risteykseen pysähtymistä moottori on sammunut kuin veitsellä leikaten. Virrat on kuitenkin jääneet autoon päälle.

Olen seuraillut kierroslukumittaria enkä ole huomannut kierrosviisarin milloinkaan "nyökkäävän" liian alas, kuten edesmenneellä Vectra B 1.8:lla oli tapana tehdä etenkin ilmastointi kytkettynä.

Opelin oikosulkuasentaja tutkii ongelmaa ensi viikolla.

Onko muilla vastaavia havaintoja? Oletteko havainneet jo kuuluisaksi tulleen kylmäkäynnistämisen lisäksi muita uuden Astran oikkuja?
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Oma Astra teki tuon saman kaksi kertaa ja kävin sen jälkeen päivittämässä auton softat. Sen jälkeen ei ole sammuillut, mutta seuraillaan tilannetta. Olen lukenut tuosta samasta myös saksalaisilta autofoorumeilta, joten tuntematon ongelma tuo ei ole. Kylmäkäynnistyksessä ei ole ollut ongelmia yhtä hieman pidempää starttia lukuunottamatta. Sekin tapahtui ennen softapäivitystä.

Onko sinulle jo päivitetty uusi softaversio?

Muuten Astrani on ollut täysin ongelmaton, kilometrejä nyt n. 10000. Kannattaa lukea lukea tämä thread läpi: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=72278
esau
'Kadett'
'Kadett'

Softa on muistaakseni tämän vuoden keväältä ja HW on päivätty tammikuulle. Auto on otettu käyttöön tämän vuoden huhtikuussa.
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Oma Astrani on toimitettu heinäkuussa suoraan tehtaalta ja se oli vielä vanhalla softalla. Kannattaa varmistaa tuo asia ensin, vaikka se lienee ensimmäinen asia mikä Opelillakin tarkistetaan.
Kipe
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Nyt kun mainitsit asian, minulle on pari kertaa käynyt samalla tavalla. Olen kääntynyt T-risteykseen kytkin pohjassa ja auto on sammunut heti kääntymisen jälkeen. En siis pysähtynyt risteykseen. Ajattelin vain, että oli oma moka, mutta voiskohan olla sama vika? Mistä sen softan päiväyksen näkikään?

Kipe
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mitä sitä täällä turhaan korjailemaan, vie huoltoon vaan. Sitä varten autossasi on takuu. :roll:
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

jamboy kirjoitti:Mitä sitä täällä turhaan korjailemaan, vie huoltoon vaan. Sitä varten autossasi on takuu. :roll:
Ainoo vaan että korjaamoilla on ne jonot.... taitaa teilläkin olla taas parin viikon jono sähkärille. :wink:
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Kyllä tuollaiselle varmaan ajan saisi aika äkkiä. Techiin kiinni ja lukemaan tietoja.
'Senator'

Tuskinpa tuollaisen satunnaisen sammuilun syy techillä selviää. On ihan fiksua kysellä hieman etukäteen jos jollakulla on ollut vastaavaa ja miten asia on korjattu. Sitä vartenhan nämä foorumit ovat. On auton huoltoon viemisessäkin aina oma vaivansa, vai takuun piikkiin asiat hoituvatkin.
esau
'Kadett'
'Kadett'

Sain huoltoajan viikon päähän Espooseen Olarin Opelille. Huolto oli jo tilattu kun postasin ongelmasta tänne.

Kipe: Lue aikaisempi pitkä thread otsikolla "Astra H tilattu". Sieltä löytyy juttua huoltovalikon esille saamisesta.

Apropoo... Astran katosta kuuluu hieman räminää ulkoilman ollessa pakkasella. Luulen äänen tulevan kattokaiteen ja kattopellin liitoksen alueelta. Voi olla, että liitokseen on jäätynyt vettä, joka sitten narisee. Kattokaidetta kun liikuttelee käsin, niin kuuluu sellaista jään narinaa. Tällaisiakaan ääniä ei uudesta autosta odottaisi kuuluvan.

Ei silti, aina on Opeli perille vienyt. Se ei tunnu olevan itseisarvo kaikissa autoissa ;-)
Kipe
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Jamboy: Kiitos tuosta valaisevasta ja asiantuntevasta vastauksestasi.... :roll:
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Apropoo... Astran katosta kuuluu hieman räminää ulkoilman ollessa pakkasella. Luulen äänen tulevan kattokaiteen ja kattopellin liitoksen alueelta. Voi olla, että liitokseen on jäätynyt vettä, joka sitten narisee. Kattokaidetta kun liikuttelee käsin, niin kuuluu sellaista jään narinaa. Tällaisiakaan ääniä ei uudesta autosta odottaisi kuuluvan.
Nyt kun mainitsit, samaa ääntä kuului omassakin Astrassa kotimatkalla ja kattokaiteita heiluttelemalla sai äänen kuuluviin parkissakin. Toisena pakkasvaivana voisi mainita tavaratilan rullaverkon, kelaantuu kasaan todella hitaasti pakkasella.

Mulla on noi metallinväriset kattokaiteet, onko sinulla esau samanlaiset vai mustat?
esau
'Kadett'
'Kadett'

Mulla on noi metallinväriset kattokaiteet, onko sinulla esau samanlaiset vai mustat?
Mustat kaiteet on minun Astrassa. Onko niissä värin lisäksi muita eroja esim. kattoon kiinnityksen suhteen?
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Ei varmaankaan ole eroja kiinnityksessä, tuli vaan mieleen jos tuosta huollossa mainitsee.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

En tarkoittanut tuota millään pahalla. Helpompaa ja varmempaa on vain viedä takuun alainen auto takuuhuoltoon/korjaukseen. Itse en takuun aikana paljon sormiani sotkisi. :lol: