C20XE bensapaineensäädin?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JLP
'Senator'
'Senator'

C20XE bensapaineensäädin?

Viesti Kirjoittaja JLP »

Bensapumpun ja polttoainesuodattimen välissä oleva jonkinlainen säädin alkoi vuotamaan puhkiruostumisen takia. Kävin merkkiliikkeessä ja uuden hinnaksi kertoivat reilut 60€ ja toimitusajaksi useita päiviä. Kyselin kyseisen laitteen merkitystä, eivät osanneet kertoa. Arvelivat olevan jonkinlainen paineensäädin tai pumpun aiheuttamien sykäyksien vaimentaja. Kertoivat myös että kannattaa kokeilla ohittaa koko laite. Ohitin sen polttoaineletkulla ja en ole huomannut mitään eroa moottorin käynnissä ja käytöksessä. Kilometrejä/käyttötunteja ei kylläkään ole tullut kovin paljon.
Nyt kiinnostaisi tietää mikä tämä säädin on? Ja tuleeko jatkossa jotain ongelmia muualle ohitettuani koko laitteen?
Auto: Calibra C20XE -92
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Bensapumpun sykäysvaimennin on tuo mötikkä nimeltään. Melkeimpä väittäisin että tuon olemassaololla ei ole kovin suurta merkitystä auton toiminnan kannalta. En ole ainakaan itse havainnut.

Aika mielenkiintoista että merkkiliikkeessä kehottavat kuitenkin ohittamaan tuon...
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

havericky kirjoitti:Bensapumpun sykäysvaimennin on tuo mötikkä nimeltään. Melkeimpä väittäisin että tuon olemassaololla ei ole kovin suurta merkitystä auton toiminnan kannalta. En ole ainakaan itse havainnut.

Aika mielenkiintoista että merkkiliikkeessä kehottavat kuitenkin ohittamaan tuon...
Rakkaalla lapsella on monta nimeä "painevaraaja", "painehuippujen vaimennin" olen nähnyt, itse käytän paineakku nimitystä. Tasaa paineenvaihtelua ja vähentää polttoainelinja pitämää ääntä.

Toisissa autoissa sitä käytetään uutena ja toisissa ei, vaikka järjestelmät ovat liki identtiset.

Olen muutamasta tuon poistanut, ilmaan mitään käytännön vaikutuksia.

j.h

Kyllä autossa on paljon ylimääräisiä, vai mistä korjaamoille syntyy miljoonalaatikot (iso laatikko täynnä ruuveja muttereita)?
JLP
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JLP »

havericky kirjoitti:Bensapumpun sykäysvaimennin on tuo mötikkä nimeltään. Melkeimpä väittäisin että tuon olemassaololla ei ole kovin suurta merkitystä auton toiminnan kannalta. En ole ainakaan itse havainnut.

Siis siihen malliin kertoi että jos olisi hänen oma autonsa niin ohittaisi sen...
No, tuo ohittaminen näyttäisi olevan ihan hyvä ratkaisu.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Itselläkin tuo oli aikoinaan aika heikossa hapessa ja uutta kyselin niin hinta oli juurikin tuo 60e. No hiekkapuhalsin sen varovasti päältä ja maali pintaan.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Vastaa Viestiin