mikä "lisäaine" pysyy alukannen kanavissa?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Aulin
'Senator'
'Senator'

mikä "lisäaine" pysyy alukannen kanavissa?

Viesti Kirjoittaja Aulin »

Olis tossa yksi alumiininen kansi josta joku on joskus onnistuneesti portannut yhden pakoaukon puhki kannenpultin reikään.

ajattelin tosta itselle vielä kannen tehdä ja olis kiva saada toi reikä( n. 1,5 - 2mm) paikattua. tuskin olis edes välttämätön koska eihän se sieltä pääse mihinkään vuotamaan.

kaveri ehdotti plastic badding:in keinometillia ja siihen olis sekoittanu hienoa alumiini purua, mutta paketin kyljessä lukee ettei kestä yli 160c.
riittääkö lämmönkesto ja pysyykö kiinni.

olen myös joskus kuullut että on jollain betonilla muotoiltu noita kanavia pysyykö kiinni ja millaista tavaraa tohon on käöytetty?

on yhteen turbo projektiin tulossa eikä olis kiva jos ylimäärästä tavaraa menee siipien läpi.
Kastemato
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kastemato »

Miten olis jos jossain konepajalla siihen ajettais hitsillä lisää tavaraa? Tuli vain mieleen... En mä noiden kansien kanssa ole niin roplannut, mutta toi nyt tuli vain mieleen kun mietin erilaisia ratkaisuja...

Mulla nimittäin ainakin hitsattiin taannoin yksi kansi ja on kuulemani mukaan ~50tkm myöhemminkin käytössä ja liikenteessä ilman ongelmia...

Mato
aksu von
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja aksu von »

no itse en lähtis tuota korjaamaan.. mutta kannattaa kysyä joltain ammattimieheltä pystyiskö sen hitsaamaan..
idiootti....oon joo...
chainsaw
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja chainsaw »

Ite veisin koneistamoon hitsattavaks; tuskin maksaa maltaita. ...niin ja jos lohkobetonista oli kyse niin sitähän saa vauhtikaupoista.
Kastemato
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kastemato »

Mä veikkaan että on halvinta viedä koneistamoon hitsattavaksi... meinaan jos sieltä jotain lohkobetonia lähtee matkustaan niin turbo on kyl entinen...

Mato
JuhaV
OCF Partner
OCF Partner

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

LPS:llä ja Loctitella on kemiallista metallia.
Tavara on kuin muovailuvahaa jossa on kaksi kerrosta jotka sekoitettaessa reagoivat toisiinsa. Kovetuttuaan sitä voi työstää. esim tehdä kierteitä.
En tiedä kuinka hyvin sopii kannen paikkailuun mutta hyvä aine kuitenkin.

ei ole samanlaista kuin tuo plastic paddingin aine.
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Technoweldiä ovat jotkut kuulemma käyttäneet.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
bone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bone »

En tiedä miten ja mistä kohtaa se on puhki, mutta jospa sen kannenpultin reiän poraisi isommaksi ja sorvaisi sinne tiukan holkin? Sehän tiivistäisi tuon pakokanavan tosta kannenpultin reiästä.
-respect to the man in the ice cream van-
Aulin
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aulin »

KIITOS kaikille ideoista ja vinkeistä.

kansi tuli kuntoon. laitoin vanhan kannenpultin paikoilleen ja hitsasin alupuikolla reiän umpeen.

täytyy sanoa että onnistu noin kaikkein parhaiten, nyt ei tarvii pelätä turbon puolesta aina kun antaa jenkaa.
Vastaa Viestiin