mikä vecculia vaivaa..

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
jantero
'Agila'

mikä vecculia vaivaa..

Viesti Kirjoittaja jantero »

.. no niin arvon opelistit.

kertokaas ja auttakaas mua kun minua vaivaa tiedon puute mikä mun vecculia vaivaa kun se etupää kolisee.. ei mitään terävää vaan sellaista välimallin kopinaa pitää kun ajaa esim. nimismiehen kiharalla ja kopahtelee isommissa asfaltti railoissa tai jatkoksissa.
eteen on vaihdettu iskarit ja asentaja kehui että jousutukilaakeri oli hyvässä kunnossa.. koiranluut vaihdoin ja tänään sinne laitettiin kuskin puolen sisäpuoleinen raidetangonpää kun siin oli klappia.. korjaaja soitti ja sanoi että kopina ei kokonaan vieläkään lähtenyt ja sanoi että siellä olisi jotain rakoa siin mistä iskari laitetaan ylhäältä kiinni.. joten arvon salmalla ajajat kertokaa mulle kuuluuko siellä olla rakoa ja jos niin paljonkon.. ja mitä sille voi tehdä.. vai laitanko sinne jotain kumimatto järjestelmää =).. mutta murheeni on tälläinen.. löytyykö kokemusta moisesta. -(z)-
-se on kuin salama kirkkaalla taivaalla-
sarka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sarka »

Mullakin esiintyy vastaavaa aina joskus... En kylläkään oo saanut aikaseksi kateltua että missä vika piilee. Ääni tulee välillä vänkärin ja välillä kuskin puolelta, joskus tuntuu kuuluvan molemmista.

Niin että haluaisin itsekin tietää :)
jantero
'Agila'

kolisee kolisee..

.. ja kolina tai kopina vaan jatkuu. autoni on ollakseen liian tyhmä kun ei tajua omaa parastaan ja lakkais kopajamasta.. sääli olisi lopettaa muuten hyvä auto. hyvä ajaa jne.. paitsi nyt kun sen saa vasta huomenna pyörän suuntaukseen kun sinne vaihdettiin se raidetanko kuskin puolelle.. korjaaja kehui että enään ei voi johtua nivelistä kun muut tuntuivat viel olevan kunnossa.. mutta.. kopinaa kopinaa ja molemmin puolin.. toinen puoli ehkä vähän enemmän. MISSÄ ON SE VIKA tai väljyys. asentaja epäili että voiskos se olla iskareiden yläpäästä jostais syystä kuulua.. iskari asennuksessa ei pitäisi olla mitään häiväräkkää kun kolspotus kuului jo ennen vaihtoa.. AUTTAKAA MUA ettei mun turhaan tarvi antaa autolleni viimeista voitelua.. sääli olisi hyvää autoa lopettaa "pelastakaa autoni opel" :) -(z)- :lol:
Mr_Bisnes
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mr_Bisnes »

Omassa kadetissani oli kans samanlaista vikaa, että kolisi ilkeesti. Vika löytyi sitten hieman löysällä olevasta jarrusatulasta. Ei kuitenkaan heilunut juuri mitään kun kädellä koitti, mutta kolina lakkasi kun veti pultit kunnolla kiinni.
Opel Omega B1 -98 X20SE
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

A-vectroissa ainakin alatukivarren taaempi pusla kahlaa ennenpitkää tukivarren läpi ja tukivarsi alkaa lyömään montuissa pohjaan. Ilmenee varsinkin nimismiehen kiharalla ajaessa. En nyt muista oliko b-mallissa samanlainen pusla :roll:
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Mullakin samaa vikaa ja nimenomaan tuo tukivarrentakahela kolisee. Uudet jo ostin, ei maksa paljoa sais vain aikaseks vaihtaa.
jantero
'Agila'

niinpä se...

.. oiva serkkunikin sanoi samaa että uudehko skodansa kolkotteli kans tienkiharoilla kun jarru satula kolisteli kun pääsi tekemään pientä liikettä kun ajeli tosiaan töyssyissä.. en taas muistanutkaan tuota että pitää varmaankin moinen asia kans varmuudeksi tarkistaa.. josko se olisikin vain siellä se vika.
tosin jos vika on siinä niin voi olla että joudun repimään peliverkkarini kun kuitenkin olen jo tuhertanut rahaa kolinan vaimentamiselle .. tosin hyvähän se olis jos vika sieltä löytyisi niin pääsis tästä epätietoisuuden tuskasta. ja rakas sotaratsuni saa rauhan jatkuvalta korraamiselta.. tosin se serkkuni aiheutti kolinan itse kun meni katkaisemaan pultin satulaa irroittaessa ja joutui täten painamaan uuden reijän satulaan ja kierteen mutta onnistui jollain keinolla saamaa kierteen ja pultin yhteensopivuuden muistaakseni hieman väljäksi ja siksi se kopisteli siellä.. nyttemmin sit asia on korjattu.. muuten menisin heti tonne jänkäämään opelista tassuja irti mut ku siel sataa lunta ja siit on niin paljon vaivaa. huomenna sitten kun muutenkin laitetaan ohjaus kulmat kondikseen raidetanko työn jälkeen :lol:
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Mistä tollaset alatukivarren taaempi pusla/tukivarren helat saa uudet, paljonko maksaa ja onko vaikee vaihtaa?
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

jiivee666 kirjoitti:Mistä tollaset alatukivarren taaempi pusla/tukivarren helat saa uudet, paljonko maksaa ja onko vaikee vaihtaa?
Varaosa liikkeestä.. Täällä hinta oli 10€/kpl
Jos on sopivat työkalut niin 2kpl vaihtaa alle tunnissa
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Kosla
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kosla »

Kerropas jantero heti, jos saat klopinan katoamaan. Itselläni on b vectrassa just samanlaiset oireet.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Työkalut löytyy kyl, mitä kaikkee tos joutuu irrottaa et sinne pääsee käsiks? Pystyykö sen jotenkin silmämääräisesti todeamaan että ne on kulunu puhki, muuten kun tuosta kolinasta?
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Se selviää kun menee auton alle ja kokeilee heiluttaa tukivartta tai katsomalla taskulampulla..
Mulla oli molemmat helat irtipoikki joka tuntu kyllä ajossa vaelteluna..
Ite en ainakaan irrottanut muuta kun helan pultin ja väänsin tukivarren pois sieltä kotelostaan missä se hela on
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
jantero
'Agila'

juu..

kerron kyllä jos löytyy syypää mun unettomuuteen.. tutkimukset jatkuu ja ehjääminen.. tosin taidan yrittää selvittää vian alkuperää nyt erityisesti mitään uusimatta mutta vakoilu työ jatkuu.. seuraavaksi tsekkaan sen jarruhomman ja sit tarvis varmaan pidellä hieman sitä iskarijärjestelmän yläkertaa.. puslia ja heloja väännettiin ja käännettiin niin niissä ei pitäisi olla vielä sellaista vikaavikaa et ne olis syypäät.. ja jos joku keksii tai tietää vikapaikkoja niin olen enempi kuin tyytyväinen tiedoista..
jantero
'Agila'

...

niin ja jos se puslattomuus tuntuu ajossa vaeltamattomuudelta niin eip ole janteron vecculissa silloin siin vikaa.. on vakaa ja hieno ajaa.. aina vois vakaampi olla mut silloi jo tarvitaan alustasarjoja.. niin mulla auto viel farmari mallia.. kuulemma takapuslat ja helat ongelmallisia mut eip oo viel omalla kohalla kauhian pahat.. oli löysyyttä hieman muttei vakavaa.. oma opeli vaelteli kans aluksi hieman ja ajattelin et voisko johtua talvikumeista kun on kumminkin sellaiset lammelletut kuviot.. mutta kun tutkimme puslia ja helojen kuntoa kun jahtasimme klopinaa niin törmäsimme lähes irti avautuneeseen etukelkan kuskin puoleiseen pulttiin.. luulimme löytäneen klopina pesäkkeen.. kiristimme pultin takaisin kiinni ja koe ajolle klopina jatkui mutta vakaus oli parantunut selvästi.. kun vaimokin sen totesi siitä sille erikseen mainitsematta.. kannattaa tarkistaa.. tosin vaeltelun syynä farkussa ainakin todetaan usein takapään puslat.
Vastaa Viestiin