Calibra 4x4 tbo, ojaustehostimen öljy?
Calibra 4x4 tbo, ojaustehostimen öljy?
Elikkäs otsikon mukainen auto, vuosimalli -93, saako ohjaustehostimeen laittaa ihan normi ATF:ää, vai pitääkö laittaa joku GM:n oma öljy???
Koitin söörtsäilläkin muttei tärpännyt...
Koitin söörtsäilläkin muttei tärpännyt...
"Mikäs tähän nyt... voi voi, sehän lähti irti..."
Re: Calibra 4x4 tbo, ojaustehostimen öljy?
Tehostajaan vain Opelin omaa "Dexron 2" luokituksen omaavaa öljyä.Varaosanumero on muistaakseni 1940700.
Syystä että? Itselläkin tehostajan öljynvaihto ajankohtainen ja olin ainakin aikeissa ATF:ää sinne laittaa.tiiikeri kirjoitti:Tehostajaan vain Opelin omaa "Dexron 2" luokituksen omaavaa öljyä.Varaosanumero on muistaakseni 1940700.

Nelivetoisissa ohjaustehostin on yhteydessä nelivetojärjestelmään.
Hydraulineste joka ohjaa nelivedon monilevykytkintä on siis samaa joka on ohjaustehostimessa. Ohjaustehostimen pumppu pumppaa nestettä myös tuohon nelivedon paineakkuun josta sitten hydraulipaine ohjaa tuota nelivedon monilevykytkimen kytkentää.
Tehostaja on siis osa nelivetosysteemiä näissä nelikko-Opeleissa.
Hydraulineste joka ohjaa nelivedon monilevykytkintä on siis samaa joka on ohjaustehostimessa. Ohjaustehostimen pumppu pumppaa nestettä myös tuohon nelivedon paineakkuun josta sitten hydraulipaine ohjaa tuota nelivedon monilevykytkimen kytkentää.
Tehostaja on siis osa nelivetosysteemiä näissä nelikko-Opeleissa.
-
turbo calsu
- 'Senator'

Pystytkös varmistamaan tuon varaosanumeron niin tulis sitten laitettua varmasti oikeaa öljyä, paikallisella Opel liikkellä ei muuten ollut mitään hajua asiasta...tiiikeri kirjoitti:Tehostajaan vain Opelin omaa "Dexron 2" luokituksen omaavaa öljyä.Varaosanumero on muistaakseni 1940700.
Kiitokset vastauksista!
"Mikäs tähän nyt... voi voi, sehän lähti irti..."
-
Astra Sport
- 'Admiral'

-
Astra Sport
- 'Admiral'

Eli 1940700 on siis se oikea varaosakoodi ohjaustehostimen öljyyn.
Laittakoon kukakin mitä sinne haluaa, mutta itse olen ainakin käyttänyt tuota ko.öljyä hyvällä menestyksellä.Asiaan on vaikuttanut suuresti mm.keskustelut öljyluokitusten eroista Mobilin voiteluaineista vastaavien ihmisten kanssa...
Niin...ja onhan silläkin merkitystä, että valmistaja suosittelee tuota nimenomaista öljyä hydrauliikkajärjestelmään.Halvempaa lienee käyttää tuota suositeltua öljyä kuin ruveta korjaamaan mahdollisen väärän öljyn aiheuttamaa vikaa hydrauliikkajärjestelmässä...
Laittakoon kukakin mitä sinne haluaa, mutta itse olen ainakin käyttänyt tuota ko.öljyä hyvällä menestyksellä.Asiaan on vaikuttanut suuresti mm.keskustelut öljyluokitusten eroista Mobilin voiteluaineista vastaavien ihmisten kanssa...
Niin...ja onhan silläkin merkitystä, että valmistaja suosittelee tuota nimenomaista öljyä hydrauliikkajärjestelmään.Halvempaa lienee käyttää tuota suositeltua öljyä kuin ruveta korjaamaan mahdollisen väärän öljyn aiheuttamaa vikaa hydrauliikkajärjestelmässä...