Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mitä tulppia ootte käyttänyt? Oon harkinnu Boschin 4-kärkitulppia seuraaviksi tai sit ihan perus 2-kärkitulppia.
Ja kohta ois eessä 1. öljynvaihto Veculla mun aikana. Aikasemmin moottorille on ilm. syötetty Mobil 1 0W-40:stä, mut kuis 5W-50? Tai mitkä on ton koneen öljysuositukset? Ja öljytilavuus?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Timonen kirjoitti:Eli nuo on 2-kärkitulpat... Mites niitten 4-kärkisten tulppien kanssa, onko joku käyttänyt niitä ko. koneessa?
mulla oli nykimistä ja juuri 4-kärkiset tulpat.opel huollossa sanottiin että eivät kunnolla sovi kyseiseen moottoriin(3.0 v6)laitettiin 2-kärkiset nykiminen poistui mutta kyllä sinne muutakin tehtiin että vaikea sanoa johtuiko tulpista.itse en silti enää laittaisi 4-kärkisiä omppuun.
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
ite olen kuullut pelkästään huonoa nelikärki tulpista, ja eräs ammattimies hiukan valoitti viimekevään dynopäivillä miksi 4 kärkeä on huonompi kuin vaikka 2 kärkitulppa. Lyhykäisyydessään syy on se että 4 kärki tulpassa on enemmän hehkuvaa materiaalia joka aiheuttaa ongelmia palotapahtumassa, mm nakutusta.
mitäs mieltä ooeete näistä NGK:n iridium tulpista. prätkässä toimivat ainakin hyvin, tuli mielestäni jopa tasaisempi käynti mutta entä ompun x30xe:ssä.
Joo, mulla meni n.5l suodattimen kanssa Mobilin 5W-50:stä, tulppia en vielä oo vaihtanu. On se kiva, kun saa ostaa 2 kannua entisen yhden kannun sijasta...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
joo joutuu tosiaan sen imusarjan purkamaan, tavallisella tulppahylsyllä misä on se kumi sisälä nousi hyvin pois. muutaman kerran jo purkanu imusarjan ku vaihdoin tulpat ja johdot erikseen..
termostaattiki meni talavela vaihtoon, sen edestä sai jo vähän enemmän purkaa