Tummat sivuvilkut Omega 3000:seen
Sutiilta g astran vilkkuja. Asennus ei ole kyllä pulttaa kiinni, vaan peltiin joutuu tekemään isomman aukon. Poralla ja viilalla tämä onnistuu melko helposti.On 2003-01-01 12:17, Opeliksi wrote:
Käykö jonkun Astra mallin tummat sivuvilkut vai mitkä? Veljeni Omegassa on tummat sivuvilkut ja muistaakseen jonkun Astran.
Lisäksi sähköjohdot ei käy suoraan kiinni.
Itse sahasin rautasahalla uusien vilkkujen sähköjohdon liittimen ulkokuoren pois, jolloin liitimen 2 piikkiin sain helposti apikoliitimen puristettavalla osalla puristettua johtosarjan johdot kiinni. Päälle vielä sähköteippiä ja teipin päälle vielä sikaa reilusti.
<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2003-01-01 13:50 ]</font>
Itse laitoin A-Omegaan F-Astran kirkkaat ovaalin muotoiset sivuvilkut. Ei mennyt ihan heittämällä, mutta helppo ja vajaan tunnin homma.
Omegan lokasuojan reikä vilkulle on hieman pienempi, mutta ottamalla Astran vilkuista kiinnikkeet pois se mahtuu vanhaan reikään. Liitin on myös eri mallinen, mutta helpoin tapa oli liittää johdot katkaisemalla johdot ja apikoilla kiinni + eristys.
Itse vilkun laitoin lokasuojaan kiinni muutamallla pienellä tipalla "sikaa" jotta irroituskin esim. polttimon rikkoutuessa onnistuu. Pysyi toisella puolella kiinni ilman "sikaakin" koska reikä on aika ahdas vilkun istukalle.
F-Astran sivuvilkut (keltaisena, kirkkaana tai mustina) maksaa esim. Motonet 5.90 euroa.
Omegan lokasuojan reikä vilkulle on hieman pienempi, mutta ottamalla Astran vilkuista kiinnikkeet pois se mahtuu vanhaan reikään. Liitin on myös eri mallinen, mutta helpoin tapa oli liittää johdot katkaisemalla johdot ja apikoilla kiinni + eristys.
Itse vilkun laitoin lokasuojaan kiinni muutamallla pienellä tipalla "sikaa" jotta irroituskin esim. polttimon rikkoutuessa onnistuu. Pysyi toisella puolella kiinni ilman "sikaakin" koska reikä on aika ahdas vilkun istukalle.
F-Astran sivuvilkut (keltaisena, kirkkaana tai mustina) maksaa esim. Motonet 5.90 euroa.
-
omega 2.0turbo
- 'Senator'

- Viesti:
Minkä takia pitäs vaihtaa sivuvilkut eriväriksi??? Itse otin ne pois, ku ei silmää miellyttänyt. Vähän hitsausta ja kittiä ja maalausta...
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
varmaan ne vaihdetaan eri värisiksi siksi että auton ulkoasu miellyttäisi enemmän silmää (yleensä ottaen).On 2003-01-04 22:36, omega 2.0turbo wrote:
Minkä takia pitäs vaihtaa sivuvilkut eriväriksi??? Itse otin ne pois, ku ei silmää miellyttänyt. Vähän hitsausta ja kittiä ja maalausta...
ja se voi olla hieman helpompi, halvempi ja kivuttomampi tapa ku toi vilkun poistaminen mitä ehdotat...ja pitäähän se sivuvilkku kumminkin jossain olla.
edit: Niin ja jos jollain on muuten kokemuksia B ompun vilkkujen vaihdosta, niin kiinnostas tietää miten homma suoritetaan (kuinka vilkut ovat kiinni ja tarviiko operaatiossa kolvia ja tinaa).
A circle and a flash, is worth the cash - OPEL<font size=-1>[ This Message was edited by: Veeksi on 2003-01-05 16:14 ]</font>
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Katsastusmiehen mukaan huhtikuussa 2002 on tiukentunut tuo sivuvilkku yms. säännökset, jonka takia ne on pakko laittaa.
Aikaisemmin on riittänyt "lupaus", että ne asentaa ja leima on tullut paperiin.
Sama vilkku käytäntö on ollut myös maahantuonti katsastuksessa aiemmin, ja nyt jää useat saksan tuonnit ilman leimaa...
Aikaisemmin on riittänyt "lupaus", että ne asentaa ja leima on tullut paperiin.
Sama vilkku käytäntö on ollut myös maahantuonti katsastuksessa aiemmin, ja nyt jää useat saksan tuonnit ilman leimaa...
Itselle on tulossa MHW:n tummat sivuvilkut. Vilkut lähtee ihan helposti irti, pikkaisen vaan pienellä meisselillä ovenpuoleisesta kulmasta varovasti kampeaa irti. Toisella puolella on hakaset jotka saattaa helposti napsahtaa poikki. Polttomot on W5W mallia, ei tarvitse kolvata.On 2003-01-04 22:59, Veeksi wrote:
Niin ja jos jollain on muuten kokemuksia B ompun vilkkujen vaihdosta, niin kiinnostas tietää miten homma suoritetaan (kuinka vilkut ovat kiinni ja tarviiko operaatiossa kolvia ja tinaa).
BMW e39
EX Opel Omega 2.5V6 -97
EX Opel Omega 2.5V6 -97