Automaattilaatikon öljyt?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
peterpan
'Agila'

Automaattilaatikon öljyt?

Viesti Kirjoittaja peterpan »

Hei, mitenkä usein noita öljyjä pitäis vaihdella?

Onko joku hyväksi havaittu öljy mitä porukat käyttää?

Auto on Vectra B 1,8i 16v aut.-97
Automaattiooppeli
'Kadett'
'Kadett'

Automaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Automaattiooppeli »

Minulla on ähvämallin Astra vm 1996, ajettu 107000 kilsaa ja ajattelin vaihtaa laatikon öljyt kesällä. Olen ne vaihtanut noin 60 000 kilsan kohdalla aiemmin ja silloin laitoin Moubailin ATF 220, kesällä ajattelin kokeilla sitä parasta ja kalleinta Mobiilia (tai muun merkkistä, yhtä hyvää). Vaikkapa Castrolia jos niillä sellaista on, Mobilin öljyt ovat melkoisen hinnakkaita! Siis Mobilin "paras" automaattilaatikkoöljy taitaa olla ATF SHC, pysyneekö sitten- sen aika näyttää!
haheikkiocf
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja haheikkiocf »

Mulla oli aikaisemmin -97 tomaattivectra, johon öljyt vaihdettiin ekan kerran 200tkm:ssä. Oli jo melkoista tervaa. Aikaisempi omistaja ei hoksannut vaihtaa kun ei ooppelillakaan kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan, vaan täytyy asiakkaan pyytää öljynvaihto ! Kaikki öljy ei tule ulos kerralla, joten vaihdettiin vielä toiseen kertaan 1000km ajon jälkeen. Noilla tervoillakaan ei tomaatti sen kummemmin oireillut. Suositeltava vaihtoväli lienee 100tkm välein.
niklas_ve
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

jos haluu hyvää huolta pitää lootasta niin ei se 2 vuotta tai 50 000km oo mikää hullumpi vaihtoväli. ei niitten vaihteisto öljyjen vaihto nyt niin hirmu kallista kuitenkaan ole ja ei vikojen pitäis olla kii huonoista öljyistä.
Vastaa Viestiin