Miksi kromimaali ei pysy?
-
Golden Boy
- 'Admiral'

- Viesti:
Miksi kromimaali ei pysy?
Maalasinpahan kerran kokeeksi yhden vanteen kromimaalilla. Pinnasta tuli muuten kohtuullinen mutta, maali ei pysy ollenkaan pinnalla. Kynnellä pystyy raaputtamaan maalin pois. En muista minkä merkkinen maali oli, muta onko eri maalimerkeillä eroa? Onko olemassa semmoisia kromimaaleja jotka todella pysyvät pinnalla kunnolla?
T. MäkiPoika
T. MäkiPoika
Jeps.
Ainakin entinen työkaveri, joka entisöi autoja, puhu tota samaa..että ne kromimaalit ei tahdo pysyä sit millään, ei kärsi koskea kuivanakaan ja jos pinnan lakkaa ni se menee pilalle. Tuli sen kanssa puheeks kun jotain osia meinasin sillä maalilla tuhria. Vissiinkin niiden maalien huono ominaisuus..?
Itse kanssa yhdessä kuplaprojektissani maalasin pakoputken pään kromilla, kun alkuperäinen maali oli lähtenyt lätkimään. Ei se siinä pysynyt, eikä kyllä ollut ihan sitä mitä pitikin. Aika paskoja lie noi maalit. Pitäs sit ihan kromauttaa jos hienon haluais. Vedin sit loppupelissä mustalla bilteman 700-asteen lämpötilaa kestävällä maalilla kokomustaksi ja se pysy 

Itsellänikin olisi tarkoitus kesän aikana maalailla sisustasta joitain muoviosia kromin värisiksi.
Kannattaako unohtaa suosiolla itse maalaus? Tulisiko parempi jos nämä osat kantaisi oikealle automaalarille?
Vai unohdanko koko jutun?
Kannattaako unohtaa suosiolla itse maalaus? Tulisiko parempi jos nämä osat kantaisi oikealle automaalarille?
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
Yleensä jos maali ei tahdo pysyä kunnlla kertoo se siitä että pohjatyöt on tehty huonosti. Itse suosin auton osien maalauksessa maalaamoita eikä ne edes ota mitään hirveitä hintoja työstä jos tekee itse pohjat ja olen vielä saanut maalaamolta kaikki tykötarpeet mukaan pohjien tekoon. Esim ajoin viimekesänä vanteen rotvalliin ja kävin näyttämässä sitä maalaamolla ja maalari antooi mulle pakkelipurkin ja erikarkeuksisia hiomapapereita ja tein itse pohjat ja vein sen maalattavaksi niin hinaksi tuli 40-50e ja jälki on todella hyvää ja maali pysyy todella hyvin kiinni että suosittelen maalaamolla maalautusta kunhan tekee itse pohjat. Sama kaava pätee myös muissa auton osissa niin korioasissa kuin sisätilanosissakin..
Ite oon kans törmänny samaan asiaan kromi väris,kun maalasin tollasen paukku sprayillä poikkituen siistihän siitä tuli,mut ku otti kuivana käteen pinnasta tuli matta ja kromit oli kädessä,toki purkissa luki ettei saa lakata,no päätinpä kokeilla,tottakai sekin keitti joten en suosittele.
Voin vain loppuun todeta ettei se kyllä pohjista ole kiinni on niitäkin nyt sen verran tullu tehtyä.
Totesin vain ettei tuo kromiväri sovi kuin koristeisiin!
Voin vain loppuun todeta ettei se kyllä pohjista ole kiinni on niitäkin nyt sen verran tullu tehtyä.
Totesin vain ettei tuo kromiväri sovi kuin koristeisiin!
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
kyllä pysyy
kunhan hankkii kunnon kromimaalia tai maalauttaa tässäpä
teille kunnon linkki jossa homma onnistuu tai osta maalia takaan että toimii
http://www.customcoating.net/
Re: kyllä pysyy
Täähän vaikutti aivan loistavalta! Eikun bling blingiä laittelemaan....winman kirjoitti:kunhan hankkii kunnon kromimaalia tai maalauttaa tässäpä
Nykyään jotain ihan muuta...
tosiaan ei muuta kun bling blingiä sitä ennen tosin hieman tsi tsinggiän.
Lopputuloskin voi häikäistä jopa maalaria...?
Vai onkohan ton maalin vetäminen yhtä helppoa kun paukkupurki tyhjääminen tallin seinään?
Kokemuksia jollakulla maalauksen vaikeudesta ja kuinka järjettömät pohjatyöt sille on tehtävä?
Vai onkohan ton maalin vetäminen yhtä helppoa kun paukkupurki tyhjääminen tallin seinään?
Kokemuksia jollakulla maalauksen vaikeudesta ja kuinka järjettömät pohjatyöt sille on tehtävä?
Eihän se koko totuutta kerro, mut ootko kattonu ne videot?Spikey kirjoitti:tosiaan ei muuta kun bling blingiä sitä ennen tosin hieman tsi tsinggiän.
Omasta kokemuksesta voi sanoa että unohda koko juttu jos meinaat itse maalata. Itse vedin jotain kromi maalia hyvin tehtyjen pohjien päälle ja v*tuiksihan se meni, sillä ei kestänyt yhtään koskettaa. Heti jäi sormenjälki ja kun pölyjä pyyhki niin pinta oli hyvinkin matta harmaa sen jälkeen.Hepokatti kirjoitti:Itsellänikin olisi tarkoitus kesän aikana maalailla sisustasta joitain muoviosia kromin värisiksi.
Nyt olen kokeillut kromiteippiä ja ainakin tallilta lähtiessä oli teipit vielä "puu"paneloinneissa pysyneet
Vectra 2000