Mikä olisi paras tapa liimata valoluomet autoon kiinni, tai minkä porukka on todennut parhaaksi tavaksi. Riittääkö pelkkä listateippi? Tiivisteet kokonaan pois, vai luomet tiivisteiden alle? vai onko kenties muitakin tapoja? Voiko käyttää ihan mukana tulevaa liimaa vai kannattaako suosia jotain muuta?
Jos ei muuta niin mikä on varmin tapa saada umpiot rikki kun konepellin sulkee.
Itse puhun b2 vectrasta ja Mattigin luomista mutta kai se pätee vähän muihinkin malleihin.
Jos auto näyttää liian tyhmiltä luomellisena, tekeekö pahaa jälkeä kun ne repii pois?
Vai teipillä sanot. Taitaa kyllä riittää hyvin ensihätään.
Onneksi viime kesänä tuli ajateltua ennakoivasti kun olin töissä teippiä maahantuovassa yrityksessä. Italialaismiehet siinä yhdessä teippi paketin kyljessä liimailevat sivulistoja sekä merkkejä autoihinsa, joten taitaa se teippi soveltua. Kulkee ihan nimellä "Listateippi" vaikka hieman ohuempaa kaksipuolista vaan on.
Mutta miten tiivisteiden suhteen?
Tuleeko liian paksua, ja umpiot vaarassa haljeta jos tiivisteet jättää leikkamatta?
vaikka 3M teipillä, en tarkkaa tiedä mitä se on, mulla itsellä mattig style2 luomet sillä kiinni, molemmissa luomissa 3 luomen mittaista suikaletta, ja irti saa vaikka moottorisahalla...on meinaan kiinni
kokemuksesta voin sanoa että kyllä tuolla sikatahnalla pysyy mut irti on sen jälkeen ehjänä turha yrittää irti, tälläsin joskus primeran luomet kiinni sillä ja kun oli tarkoitus ottaa ne maalausta varten irti niin niistä tuli suikaleita... tosin jos niissä olis ollu vähemmän sitä sikaa niin olis irrottaminen voinu onnistuakin.. (oli about koko kiinnityspinta vuorattu sillä mut pysyivät varmasti kiinni..) suosittelen ihan vaan teippiä...
Teipissä taitaa vaan olla se huono puoli että asentoa ei saa millään korjattua jos huomaa heti asennuksen jälkeen että ovat vinossa toisiinsa nähedn. Mutta toisaalta saahan ne silloin poisrevittyä ja riittää 10m rullasta teippiä pariin virheliimauksen. Eikun luomet käteen vaan ja kokeilemaan...
Tuo kolmen täplän sikaflexipatentti kuulostaa myös hyvältä, joten jos vaan mömmöt jostain löydän niin sitä voisi kyllä kokeilla. Kullostaa jotenkin enemän ammattimaiselta.
Jos ei muuta niin toinen sikalla ja toinen teipillä niin voi pienen ajan päästä kirjoittaa vertailun asiasta...
Kunhan saisi nuo yo-kirjoitukset kirjoitettua pois alta niin jäisi ehkä jopa jotain aikaa muuhun kun lukemiseen ja saisi täyspäiväisesti ropaa autoa.
Laitoin B1:een Mattig-luomet ensin sillä mukana tulleella liimalla. Ei pysynyt . Seuraavaksi jollain 2-puolisella teipillä, pysyi vähän paremmin, mutta edelleen irvistää . 3M teippi on varmaan seuraava vaihtoehto, ja kunnon puhdistus ensin.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Matsp kirjoitti:Teipissä taitaa vaan olla se huono puoli että asentoa ei saa millään korjattua jos huomaa heti asennuksen jälkeen että ovat vinossa toisiinsa nähedn.
Aivan, niinhän se on. Itse tein niin, että mallasin luomet paikoilleen ennen kakspuolisen teipin laittamista. Luomien ollessa oikealla paikallaan merkkasin maalarinteipillä sen kohdan, ja sitten vasta kaksipuolista teippiä alle.