auto toimi aivan normaalisti -> parkissa puoli tuntia, jonka jälkeen ei suostu starttaamaan. Kaikki virrat toimii normaalisti, paitsi "herätevirta" startille. Startti ei edes naksahda. Olisko joku johto mennyt poikki, ajonesto päällä tai jotain... onko kokemuksia???
2,0 16v, manuaali, bensa
B omega ei starttaa
- Undertaker
- 'Diplomat'

Joo...eli Bensa? Diesel? 2.0, 2.5, 3.0? 8V, 12V, 16V, 24V? Automaatti, Manuaali?
Voi olla monta syytä...itse veikkaan juurikin sähköpuolta...eli ajonesto, joku maadotus tms., mut auton tarkemmat tiedot vois auttaa vian löytymiseen..
Voi olla monta syytä...itse veikkaan juurikin sähköpuolta...eli ajonesto, joku maadotus tms., mut auton tarkemmat tiedot vois auttaa vian löytymiseen..
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Ajonesto ja virtalukon pohja... noi varmaan ensimmäiseksi tarkistaisin. Tietty, se vaihteiston P-asennon tunnistin, jos on automaatti...Temezz kirjoitti:Joo...eli Bensa? Diesel? 2.0, 2.5, 3.0? 8V, 12V, 16V, 24V? Automaatti, Manuaali?
Re: B omega ei starttaa
Minulla oli ainakin startti paskana ja teki saman tempun lähes. Eli ei siis solenoidi lyönyt päälle, eikä kyllä starttikaan pyörähtänyt....jsaare kirjoitti:auto toimi aivan normaalisti -> parkissa puoli tuntia, jonka jälkeen ei suostu starttaamaan. Kaikki virrat toimii normaalisti, paitsi "herätevirta" startille. Startti ei edes naksahda. Olisko joku johto mennyt poikki, ajonesto päällä tai jotain... onko kokemuksia???
2,0 16v, manuaali, bensa
Mulla samaa vikaa jo melkein vuoden (auto -92 Automaatti Omppu). Viime kesänä teki sitä satunnaisesti, välillä meinas hermotkin mennä. Talvi ja pakkaset tuli vika hävis eikä koko talvena oireillut. Nyt kun taas ilmat lämpiää niin jo alkaa oireileen. Avaimesta kääntää niin ei mitään tapahdu, ei edes mittarivalot himmene. Ja sitten vaan käyntiin yht äkkiä. Virtalukonpohja vaihdettu, startinkaapelit tarkistettu ja varmasti on vaihde P asennossa. Eikä vikaa löydy. Tuntuis joltain lämpölaajenemiselta jossakin, kun lämpimällä ilmalla tuota tekee. Ota näistä selvää, ei huvikseen starttiakaan viitsis vaihdella kun koko talven pyöritti komeesti vaan lämpimällä pätkii.
Mulla tuli kanssa outo ongelma kun tuli noilla sohjokeleillä ajettua...
eli auto on Omega B 2.5V6
startatessa ihan niinkuin solenoidi alkaisi nakuttamaan (ihmeellinen nakutus kuuluu pellin alta) mutta startti ei pyörähdä - olisko joku paikka hörpänny sohjoa? Tuli tosiaan ajettua vaan n. 500m ja kotoo lähtiessä starttasi hienosti
EDIT: joopa-joo... se oli sitten kuitenkin se akku. Kummallisesti se vaan meni noin niinkuin kerrasta ja varoittamatta.
eli auto on Omega B 2.5V6
startatessa ihan niinkuin solenoidi alkaisi nakuttamaan (ihmeellinen nakutus kuuluu pellin alta) mutta startti ei pyörähdä - olisko joku paikka hörpänny sohjoa? Tuli tosiaan ajettua vaan n. 500m ja kotoo lähtiessä starttasi hienosti
EDIT: joopa-joo... se oli sitten kuitenkin se akku. Kummallisesti se vaan meni noin niinkuin kerrasta ja varoittamatta.