Calibran Helmalevikkeet...

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Calibran Helmalevikkeet...

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Elikkäs...
Tossa tänään aloittelin noiden helmalevikkeiden vaihtoa. Alkuperäiset olin jo irroittanut ja myös niiden kiinnikkeet. Uudet helmat on mallia M3-look :oops: No tassa olen huomannut muutaman onkelma kohdan. Apparin puoleinen helma on noin 0.5-1,0 cm lyhyempi kuin kuskin puoleinen :P Hyvä, hyvä...
Mittailin että 190 cm olisi oikea mitta?
Olisiko kellään tietoa mikä mittainen helmalevikkeen kuuluisi olla?
Sitten ihan asennukseen liittyviä kysymyksiä muutama:
Sikaflex liimallahan nuo on tarkoitus kiinnittää ja päistä ruuveilla jos mahdollista?
Millä olette "kiilanneet" lenikettä että se ei liiku liiman kuivuessa ja että levike myötäilee kylen muotoja riittävän tarkasti?
Oletteko käyttäneet alkuperäisien helman kiinnikemuovia apuna?

Voisko joku ihan kuin lapselle kertoa kuinka tuo helma on tarkoitus kiinnittää??

Sitten vieä maa-varasta joka on helman alareunasta maahan pyöränaukkojan päistä ja keskeltä, mittasin että päissä olis tilaa noin 10 cm ja keskellä parisenttiä enemmän. Auto on madallettu 40 mm. MIkähän on tuo "maavara" alkuperäisen helman kanssa?

Mä oon ihan kuutamolla tästä hommasta ja varmaan palautan noi helmat ku ovat erimittaisia :evil:

(Olisko kellään myydä käytettyja jotka on jo sovitettu kerran autoon :wink: )

Mulla menee järki :o
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

Re: Calibran Helmalevikkeet...

Viesti Kirjoittaja Wannabecalibra »

Calipra kirjoitti:Elikkäs...
Tossa tänään aloittelin noiden helmalevikkeiden vaihtoa. Alkuperäiset olin jo irroittanut ja myös niiden kiinnikkeet. Uudet helmat on mallia M3-look :oops: No tassa olen huomannut muutaman onkelma kohdan. Apparin puoleinen helma on noin 0.5-1,0 cm lyhyempi kuin kuskin puoleinen :P Hyvä, hyvä...
Mittailin että 190 cm olisi oikea mitta?
Olisiko kellään tietoa mikä mittainen helmalevikkeen kuuluisi olla?
Sitten ihan asennukseen liittyviä kysymyksiä muutama:
Sikaflex liimallahan nuo on tarkoitus kiinnittää ja päistä ruuveilla jos mahdollista?
Millä olette "kiilanneet" lenikettä että se ei liiku liiman kuivuessa ja että levike myötäilee kylen muotoja riittävän tarkasti?
Oletteko käyttäneet alkuperäisien helman kiinnikemuovia apuna?

Voisko joku ihan kuin lapselle kertoa kuinka tuo helma on tarkoitus kiinnittää??

Sitten vieä maa-varasta joka on helman alareunasta maahan pyöränaukkojan päistä ja keskeltä, mittasin että päissä olis tilaa noin 10 cm ja keskellä parisenttiä enemmän. Auto on madallettu 40 mm. MIkähän on tuo "maavara" alkuperäisen helman kanssa?

Mä oon ihan kuutamolla tästä hommasta ja varmaan palautan noi helmat ku ovat erimittaisia :evil:

(Olisko kellään myydä käytettyja jotka on jo sovitettu kerran autoon :wink: )

Mulla menee järki :o
Ei sikaflexiä kiitos... käytä ennemmin koriliimaa mallia vaikka wurth. Ite käytin kakspuolista teippiä kyseiseen hommaan ja päistä itseporautuvilla ruuveilla. Ite jätin sen alkuperäsen helmapalan paikalleen tukemaan uutta helmaa...eli siis se kun otat sen näkyvän helman pois ja alta paljastuu tavallaan toinen, jossa se vanha oli kiinni... Lisäks mulla on alustavalot, jotenka rakensin niille sellaiset rosterikourut, jotka samalla sitten tukee helmaa. Ei täs hommas pitäis olla mitään vaikeeta
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Joo eli se alkuperäisien helman sisällä ollut muovin käikäle kannattaisi laittaa takaisin jotta se tukee uutta helmaa. OK kiitos toi oli hyvä vinkki!
ai ei sika-liimaa? Mistäs wurth:in koriliimaa sais? Teipillä tuo ei tule onnitumaan ainakaan noilla lasikuitu käikäleillä mitä mulla on....

Okei nyt auttoi vähän. Kävi mielessä et ostaisin noi>¨

RIEGER TUNING_SIVUHELMAT CALIBRA RIEGER KAIKKI MALLIT, 17" pyörille-TARJOUS!!!
Tuotenumero: 46043/44
ABS-Muoviset merkkikohtaiset sivuhelmat. Toimitetaan maalaamattomina (musta) asennustarvikkein. Toimitusaika n.1-3vk. Kotimaan toimituskulut 25,-.

Hinta: 225,00 EUR

Completokselta jos niil olis ne heti hyllyssä ja palauttais noi lasikuituset....
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Joo ite laitoin liimatiiviste massalla nuo levikkeet kiinni.
liimauksen ajaks vedin vinkoilla kiinni ja pari pönkää lattiasta.
Suksihan on kans aika hyvä siihen ja parilla vinkalla kiinni niin levike ottaa koriin tasaisesti kiinni.
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
turbo calsu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

mistä tota kori liimaa voi ostaa?! onko toi wurtin liima" laimeempaa" ku ihan oikea koriliima??
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Wannabecalibra »

Siis mulla on kans lasikuituset ja scotchin kakspuolisella teipillä olen ne laittan... hyvin pysyy, mutta mä tein sen virheen, että pesin auton melkein heti kun olin helmat laittanu, niin kaikkialta ei sitten tarttunu kunnolla. Ne missä on tarttunu, niin helma on lujaa kiinni ja jos joskus ottaa pois saa sen siistimmin kuin liiman. Tota teippiä saa suomalaisesta kirjakaupasta ja hintaa 9,50e/1,5m
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Vastaa Viestiin