Vectra A, X20XEV, vikavalo kamiakselianturi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
lilla v
'Kadett'
'Kadett'

Vectra A, X20XEV, vikavalo kamiakselianturi

Viesti Kirjoittaja lilla v »

No taas kerran syttyi tuo "kallis valo" ja en meinannut saada autoa käyntii (oli seissyt typaikan pihalla 3 päivää). No ei muuta kun talliin, luin vikakoodit ja kuten oletin kampiakselin asentoanturi (taas kerran) löytyi vikamuistista. Kuten teen 2-3 kertaa vuoidessa putsasin liittimet ja itse pyörimisanturiakin mutta nyt valo ei sammunutkaan (näin on tähän asti tapahtunut). Yritin monta kertaa ruiskutin CRC:tä liittimeen jne jne aina vaan valo paloi. Sitten lopuksi annoin periksi ja ajoin auton Opel huoltoon (valo paloi koko ajan). Se oli tietenkin kiinni (kello oli jo 18.15). Jätin auton siihen ja kävelin kotiin (noin 1 km), loska oli nilkkoihin asti ja minulla oli normaalit kengät (oi tätä riemua!! :( ). No, aamulla seitsämäksi Opelhuoltoon odottamaan ovien avausta. Kokeilin ihan huvikseni auton käynnistämistä, ei ongelmaa, ei valoa. Sammutin ja käynnistin monta kertaa ei mitään ongelmaa, auto käy niin hyvin kuin -(z)- vaan voi.

No, en minä tervettä autoa korjaukseen vie. Mutta pelotta hiukan tätä ongelmaa. Onko teillä ollut vastaavaa? Onko se niin että auto ei siedä minun nykyistä työpaikka (pitäisi ehkä vaihtaa, ei autoa vaan työpaikka)? Onko mahdollisata (en tunne tätä anturi teknologia) että moottori on pysähtynyt väärälle kohdalle ja anturi on "magnetisoitu" tai jotain ja se tarvitsi sitä aikaa 12 tuntia paraantuakseen? Mitä muuta ajatuksia?
Vastaa Viestiin