Muutama viikko sitten B-Vectrassa(vm.2000) syttyi kojetauluun etuvalojen/nostimien vikavalo. Kun tarkastin että mikä on vialla, niin hantin xenon pimeänä samalla huomasin että valon automaattinen korkeuden säätö ei myöskää pelitä. Mulla on joskus aiemminkin jäänyt tämä hantin valo ala-asentoon ja ei ole siitä viikkoon liikkunut mihinkään, mutta on kuitenkin siitä itse lähtenyt liikkeelle. Ja toisinaan on kojetaulun vikavalo syttynyt, mutta kun olen auton käynnistänyt uudelleen niin valo on hävinnyt.
Kysymys 1. Pitäisikö valon automaattisen korkeudensäätäjän toimia vaikka Xenon on palanut? jos pitäisi niin missä vika?
Kysymys 2. Jos sieltä on pettänyt jotain muuta kun pelkkä polttimo, niin onko mahdollista, että kun laitan uuden polttimon niin se poksahtaa samantien? Kannattaisko kokeilla siihen ensin toiseltapuolelta vanhaa polttimoa?
Kysymys 3. Tilasin uudet polttimot. Miten ne vaihdetaan?
Olisin erittäin kiitollinen vastauksista!
Ps. Kojetaulun alla oleva sulake on tarkistettu ja kunnossa. Voisiko sulakkeita olla jossain muuallakin?
B-Vectran Xenon rikki.
Polttimon vaihto on ainakin ihan simppeli juttu, kuskin puolelta nostat sen rele/sulake kotelon ylös siitä akun edestä niin tilaa tulee mukavasti lisää.
Vaihda se puoli ensin niin näet sen xenonin kiinnityksen niin osaat sitten helpommin vaihtaa sen toisen puolen (tilaa ei niin paljoa oik. puolella)
Se liitin taisi lähteä kiertämällä ja sitten vetämällä siitä polttimosta ja sen jälkeen se poltin on sellaisella kierrettävällä/vedettävällä jutulla kiinni.
Homma on ihan helppo, sit siihen polttimon lasiin ei kannata jättää rasvasia sormenjälkiä..!!
Jos olet tilannut molemmat uudet polttimot niin sinullahan kannattaa kokeilla sillä nyk. toimivalla polttimolla siinä oik. puoleisessa umpiossa! Saattaahan se vika olla myöskin siinä sytytinyksikössä. Opelilla pystyvät lukemaan tuon vikakoodin jos se merkkivalo palaa siinä näytössä.
Vaihda se puoli ensin niin näet sen xenonin kiinnityksen niin osaat sitten helpommin vaihtaa sen toisen puolen (tilaa ei niin paljoa oik. puolella)
Se liitin taisi lähteä kiertämällä ja sitten vetämällä siitä polttimosta ja sen jälkeen se poltin on sellaisella kierrettävällä/vedettävällä jutulla kiinni.
Homma on ihan helppo, sit siihen polttimon lasiin ei kannata jättää rasvasia sormenjälkiä..!!
Jos olet tilannut molemmat uudet polttimot niin sinullahan kannattaa kokeilla sillä nyk. toimivalla polttimolla siinä oik. puoleisessa umpiossa! Saattaahan se vika olla myöskin siinä sytytinyksikössä. Opelilla pystyvät lukemaan tuon vikakoodin jos se merkkivalo palaa siinä näytössä.
Re: B-Vectran Xenon rikki.
Joo mä vähän epäilen kanssa että siellä saattaa olla jotain muutakin vikaa. Missähän päin tämä sytytin mahtaa olla? Voisko sitä kokeilla toiselta puolelta?
olisko kellään ollut näihin vielä jotain vastausta:
olisko kellään ollut näihin vielä jotain vastausta:
Jupi78 kirjoitti: Kysymys 1. Pitäisikö valon automaattisen korkeudensäätäjän toimia vaikka Xenon on palanut? jos pitäisi niin missä vika?
Ps. Kojetaulun alla oleva sulake on tarkistettu ja kunnossa. Voisiko sulakkeita olla jossain muuallakin?