Sivu 2/3

Lähetetty: 09 Marras 2007, 14:15
Kirjoittaja Möhkö
mantzel.com:ssa on ainakin jotain powercappeja ja muuta härpäkkää tarjolla

EDIT: ja Power Resonator vaatimattomaan 850euron hintaan

Lähetetty: 09 Marras 2007, 16:46
Kirjoittaja hasselhoff

fdfd

Lähetetty: 26 Marras 2007, 18:22
Kirjoittaja kulkuri
Nyt on powercappi ja suodatin hommattu, ostin clubilaiselta. Tyytyväinen olen ostokseen :)

Lähetetty: 26 Marras 2007, 21:18
Kirjoittaja esqo
oliko mitään huomattavaa eroa sfi poksiin verrattuna? onko tuommonen hankinnan arvonen juttu?
jos on niin onpahan veronpalautuksille jotain hyödyllistä käyttöäkin :D

Lähetetty: 26 Marras 2007, 23:10
Kirjoittaja Omenalimu
esqo kirjoitti:oliko mitään huomattavaa eroa sfi poksiin verrattuna? onko tuommonen hankinnan arvonen juttu?
jos on niin onpahan veronpalautuksille jotain hyödyllistä käyttöäkin :D
No siis imuäänet ainakin nousee :) en tiedä ite onko mitään iloa.

fdffd

Lähetetty: 27 Marras 2007, 18:33
Kirjoittaja kulkuri
Omasta kokemuksesta olen yllättynyt, enemmän tuli vääntöä ja kone kiertää paljon paremmin (kierrosherkempi).

Luulin kanssa itse että äänissä vain eroa niinkuin yleensä, mutta kyllä siinä muutakin eroa on, ainakin itsellä.

Lähetetty: 27 Marras 2007, 20:26
Kirjoittaja Katana
Voin myös itse puoltaa yhdistelmää. Kyllä se toimii.

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 23:07
Kirjoittaja virkm
Tänään penkissä testattu ja hyväksi todettu. Astra gsi 16v, ei kattia ja vapaavirtaus suodatin 150hv ja 218nm. Puolen tunnin päästä mitattiin Vectra gt 16v, kattipaikallaan, vapaavirtaus suodatin ja povercap 175hv ja 237nm!!! Piti penkittää useamman kerran kuin ei meinattu uskoa. :P Molemmissa muuten vakio c20xe kone.

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 23:29
Kirjoittaja export
Alamäkipenkki?

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 00:11
Kirjoittaja TJT
virkm kirjoitti:Tänään penkissä testattu ja hyväksi todettu. Astra gsi 16v, ei kattia ja vapaavirtaus suodatin 150hv ja 218nm. Puolen tunnin päästä mitattiin Vectra gt 16v, kattipaikallaan, vapaavirtaus suodatin ja povercap 175hv ja 237nm!!! Piti penkittää useamman kerran kuin ei meinattu uskoa. :P Molemmissa muuten vakio c20xe kone.
Pitäisi samalla moottorilla aina penkittää. Ei tuollaiset kahden eri auton tulokset ole vertailukelpoisia keskenään.
Tiettävästi on katillisesta vakioa C20XE koneesta penkitetty samassa jarrussa enempi, kuin vakiosta katittomasta 20XE koneesta, vaikka nimellisteho on katittomassa isompi.

Jos todellisia tehomuutoksia haluaa tietää, niin sama auto, moottori ja dyno missä sitten ennen ja jälkeen muutosten penkitetään.

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 00:31
Kirjoittaja Katana
Rengaskoolla on myös vaikutusta toisinaan huomattavasti.

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 00:59
Kirjoittaja -WW-
Tai ettei vectrassa ois 20XE?

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 10:30
Kirjoittaja virkm
Lähipäivinä testataan mitä vaikuttaa, kun astraan vaihdetaan vectrasta suorasytytys ja powercap, eilen ei keritty muuttelemaan. Ja sen jälkeen lisätään digital racing boksi ja katotaan mitä vaikuttaa. Myöhemmin keväällä myös pakosarja muutetaan ja kantta työstetään ja mitataan ja säädetään joka välissä. Penkitykset tehdään aina samoilla renkailla. Vectran suuremmat tehot johtuu varmaan suorasytystä ja osaltaan powercapistä. Astra puutui kierroksilla mutta vectrassa pysyi tehot rajoittimeen asti. Astrassa rajoitin oli 6400 ja vectrassa 6600.

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 12:49
Kirjoittaja Jabajee
-WW- kirjoitti:Tai ettei vectrassa ois 20XE?
Ei ainakaan, mikäli on ollut vakio GT 16V. Silloin kone on aina C20XE ja Motronic M2.8, eli suorasytytys versio.

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 17:24
Kirjoittaja repsa
Katana kirjoitti:Rengaskoolla on myös vaikutusta toisinaan huomattavasti.
jos näin on, niin sitten kannattaa vaihtaa penkkipaikkaa.

jos aikuisten oikeasti mitataan oikein autosta jonkin tietyn normiston mukaan (esim paljon käytetty din) ja dyno osaa kompensoida kiristys&rengas-häviöt ok niin mittatuloksen pitää olla sama päivästä,rengastuksesta jne jne huolimatta. muutenhan missään ei saisi otettua vertailukelpoisia vetoja.

mittaepätarkkuuksia toki tulee, useimmiten luokkaa 1-5%. nämä johtuvat useimmiten vain erilämpöisestä imuilmasta mitä ei voi helpolla ottaa normistoon mukaan sekä dynohallin pakokaasun määrä moottorin imupuolella, ts. kuinka paljon on puhdasta happea ja paljonka on siihen sekoittunutta jo palanutta ainesta.