Sivu 2/5

Re: Tarvikemallin hehkut joissa paineanturi?

Lähetetty: 18 Syys 2018, 15:17
Kirjoittaja Lundersson
Eilen laitettiin 4 kpl Motonetin myymät Beru:t, anturilliset paikalleen. Aukesivat suosiolla ja nyt ei huuda huoltoa.

Opel 2,0CDTI hehkutulpat TOPIKKI

Lähetetty: 06 Loka 2019, 22:19
Kirjoittaja casa
Hei!
Auto herjaa huolla auto, ja vikakoodin mukaan syynä sylinterin 4 hehkutulppa.
Onkos tuossa nelossylinterissä tavallinen vai tuo paineanturin sisältämä kalliimpi versio?.

T. Marko

Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 07 Loka 2019, 08:38
Kirjoittaja casa
Elis kyseessä on siis vm 2011 Insignia ja koneena 1956cm3 160hp:n A20DTH.

Re: Tarvikemallin hehkut joissa paineanturi?

Lähetetty: 21 Marras 2019, 18:45
Kirjoittaja teemutin
Morjesta,
ittel auto ilmotaa "Palvelu: Ajoneuvo pian", joka vikakoodien luvussa paljastui että hehkupiiri #2 on häiriötä. Meinasi et jos hakis 119 egen Beru hehkun motonetist, niin miten se liitin aukee siit? painetaak niit nääkei sisääpäi vai mites. Vähän tossa kurkkisin etukäteen miten se lähtis pois, onko vinkkejä?

Re: Tarvikemallin hehkut joissa paineanturi?

Lähetetty: 03 Joulu 2019, 20:40
Kirjoittaja imaC
Onko noitten hinnat noussu..? On täst varmaan yli neljävuotta mut silloin hehku makso länsi-autossa vajaan satkun..? ja oli paine-anturilla

Re: Tarvikemallin hehkut joissa paineanturi?

Lähetetty: 03 Joulu 2019, 21:10
Kirjoittaja DEAD
88€ näyttää nyt olevan berulainen autodocilla. Tuollakin hinnat pomppii eestaas kun tässä kesän jälkeen seuraillut niin pyörineet tuon 88 ja 120€ välillä

Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 20:27
Kirjoittaja Akmodan
Moi!

Olisi samanlainen kysymys täälläkin; 4.pytyn hehku pimeänä ja uutta etsimässä..

Insignia A vm. 1/2013, koneena 2.0 CDTI 1956cm3 118kW A20DTH

*Ratkaistu* Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 23 Tammi 2020, 19:58
Kirjoittaja Akmodan
Vastaan tähän itse, jos joku muu sattuu joskus miettimään samaa kysymystä.


Korjaamon jorkki ei osannut sanoa rekkarin perusteella, samaten netissä varaosapalvelut tarjoavat kumpaakin vaihtoehtoa.
Eli tuo pitää selvittää kurkkaamalla itse sinne pellin alle.

4.pannu on "kuskin päässä" moottoria, ilmeisesti myös vauhtipyörä majailee samassa päädyssä.
Moottorin päältä suojamuovi irti, ja pienen ruuvarin avulla lähtee hehkun liitin irti.


Ja siellähän oli paikallaan tuollainen kalliimpi, paineanturin sisältävä hehku. Kts. ylempi kuva

Kuva


Vertailun vuoksi tavallinen hehku, jonka hinta on murto-osa tuon ylemmän hinnasta.

Kuva

Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 23 Tammi 2020, 22:04
Kirjoittaja 1,2sorsa
Näihin ei oikein ole selvää että miten on missäkin.
Joko 0kpl 2kpl tai 4kpl paineanturillisia hehkuja ilmeisesti.

Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 24 Tammi 2020, 15:30
Kirjoittaja Akmodan
Juu, ei selviä kuin kurkkaamalla pellin alle ja tarkistamalla.

Noita 0/2/4-"configuraatioita" tuntuu olevan vähän satunnaisesti erilaisia, jos ei sitten jotenkin valmistusnumeroon sidottuna.
Start/stop-automatiikan kanssa ja Ecoflex-versiossa luulisi olevan kaikki järjestään tuollaisia paineanturi-versioita

Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 28 Tammi 2020, 20:29
Kirjoittaja juzze
Akmodan kirjoitti: 24 Tammi 2020, 15:30 Juu, ei selviä kuin kurkkaamalla pellin alle ja tarkistamalla.

Noita 0/2/4-"configuraatioita" tuntuu olevan vähän satunnaisesti erilaisia, jos ei sitten jotenkin valmistusnumeroon sidottuna.
Start/stop-automatiikan kanssa ja Ecoflex-versiossa luulisi olevan kaikki järjestään tuollaisia paineanturi-versioita
Mitä tuo ecoflex-versio tarkottaa?

Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 29 Tammi 2020, 18:42
Kirjoittaja Janza1985
juzze kirjoitti: 28 Tammi 2020, 20:29
Akmodan kirjoitti: 24 Tammi 2020, 15:30 Juu, ei selviä kuin kurkkaamalla pellin alle ja tarkistamalla.

Noita 0/2/4-"configuraatioita" tuntuu olevan vähän satunnaisesti erilaisia, jos ei sitten jotenkin valmistusnumeroon sidottuna.
Start/stop-automatiikan kanssa ja Ecoflex-versiossa luulisi olevan kaikki järjestään tuollaisia paineanturi-versioita
Mitä tuo ecoflex-versio tarkottaa?
Pienempi tehoinen / päästöinen

Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 29 Tammi 2020, 21:48
Kirjoittaja juzze
Janza1985 kirjoitti: 29 Tammi 2020, 18:42
juzze kirjoitti: 28 Tammi 2020, 20:29
Akmodan kirjoitti: 24 Tammi 2020, 15:30 Juu, ei selviä kuin kurkkaamalla pellin alle ja tarkistamalla.

Noita 0/2/4-"configuraatioita" tuntuu olevan vähän satunnaisesti erilaisia, jos ei sitten jotenkin valmistusnumeroon sidottuna.
Start/stop-automatiikan kanssa ja Ecoflex-versiossa luulisi olevan kaikki järjestään tuollaisia paineanturi-versioita
Mitä tuo ecoflex-versio tarkottaa?
Pienempi tehoinen / päästöinen
Hmm.. mulla takaluukussa lukee ecoflex ja on 121kw.

Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 29 Tammi 2020, 23:25
Kirjoittaja Masi
Rookeri kirjoitti: 29 Tammi 2020, 22:42 Mä olen ollu siinä uskossa että tuo ecoflex on sillä start/stop automatiikalla.
Start/stop -automatiikathan alkoivat tulla tiettyyn aikaan moniin eri merkkeihin ja malleihin - kuten Opeleihinkin - ei liity Ecoflexiin sen kummemmin kuin mihinkään muuhunkaan Opelin malliin. Ecoflexejä oli jo paljon ennen S/S- vouhotustakin.

Re: Opel Insignia hehkutulppa

Lähetetty: 29 Tammi 2020, 23:38
Kirjoittaja Masi
Janza1985 kirjoitti: 29 Tammi 2020, 18:42
juzze kirjoitti: 28 Tammi 2020, 20:29
Akmodan kirjoitti: 24 Tammi 2020, 15:30 Juu, ei selviä kuin kurkkaamalla pellin alle ja tarkistamalla.

Noita 0/2/4-"configuraatioita" tuntuu olevan vähän satunnaisesti erilaisia, jos ei sitten jotenkin valmistusnumeroon sidottuna.
Start/stop-automatiikan kanssa ja Ecoflex-versiossa luulisi olevan kaikki järjestään tuollaisia paineanturi-versioita
Mitä tuo ecoflex-versio tarkottaa?
Pienempi tehoinen / päästöinen
Toinen meni oikein eli pienempi päästöinen on oikein.

Teho näissä Ecoflexeissä sen sijaan oli niiden tullessa markkinoille vuonna 2010 muutaman kilowatin suurempi eli 121 kW muiden mallien normaalin 118 kW:n sijaan. Muihin malleihin tämä ns. "clean tech" -teknologia (mm. paineanturilliset hehkut) tuli pikkuhiljaa myöhemmin jolloin alettiin puhua suoraan 121 kilowatin tehoista. Ecoflexit oli myös vakiona matalammalla alustalla (-10mm edessä ja -14mm takana) ja F40 WR -laatikolla sekä alustan takaosan aerodynamiikkalevyillä.