Kokemuksia 2.5 vectrasta?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vesa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja vesa »

Terve! Olisin kysynyt millaisia kokemuksia teillä on 2.5-litraisesta vectran A ja B mallista. Käyttökokemukset ovat hyvin tervetulleita, eli kertokaas joilla on tällaisia Opeleita tai muuten on tietoa näistä malleista.

Olen kuulut jonkinverran negatiivistä (lastentauteja) vectroista. Onko kyseessä vain tietyt vuosimallit ,ja jos niin mitkä?

- Tyyppiviat: Yleisimmät viat ja vuosimallit missä niitä mahdollisesti on?

- Kestävyys yleisesti ottaen, onko merkittäviä eroja esim 2.0 16V:n kanssa?

- Kulutus?

- 2.5 moottori: kokemuksia/tietoa kestävyys, teho, vääntö. viat??
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Minulla on ollut kolme vuotta tuo B-vecculi, ja ainoa vika mikä on ollut oli jumittanut EGR-venttiili. Bensaa menee automaatilla 7-12 litraa/100 km ja meno on mukavaa! Tehoa on liian vähän, mutta vakiona sitä on 170 hv ja vääntöä 230 nm. Mitään valittamista ei ole.

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Miksu.
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Meillä oli Vectra B 2.5 V6. Ei ollut kummempia kun Airbagin häiriövalo jäi joskus palamaan. Huollot oli hinnakkaita...
kalevi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kalevi »

joo mä olin kans tossa vuos sitte kattelemassa sellasta b veccua 2,5 kiukaalla,no sillon löysin paljo sellasii mis paljo vikoja niinku 1,6 kiukaissa ja monessa veekuukassa öljyvuotoja ja muutenki kalliita korjauksia ja huoltoja... ja ite päädyin sitte tavalliseen 1,8 perus autoon ja vähä vikoja ...ainaki toistasex...
Weke
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Weke »

Terves

Mulla on ollu nyt vuoden tollanen -99 2,5 Sport, ajettu nyt noin 38tkm ja täytyy sanoa, että ei mitään vikaa.
Just teetätin öljynvaihtohuollon ja siinäpä on melkein tuon auton huoltokäynnit .. okei, valehtelin.. Kerran käytin huollossa, kun kuskinpuoleisesta valonpesimestä irtosi letku :smile:

Toni
S
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja S »

Osta multa -97 V6, edullisesti lähtee...
Kuva
Sir Vili
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Sir Vili »

Mulla on 2.5 125 kw farkku juhlavuosimalli ( 1999 ). Ajettu nyt 121 000 km. Vikoja ei ole ollut.

Periaatteessa kulkee ihan hyvin, mutta ainahan sitä joskus jää jalkoihin ja joskus ihan kunnolla. Autojen kulutuksen olen tilastoinut aina vuodesta 1973 alkaen. 2 * Datsun 100A / 1 * Kadett 1.6 s / 1 * 1.8 i ja nyt siis tuo 2.5, jonka kulutus on VUOSITASOLLA ( huom. ei siis kahden tankkauksen välillä ) vaihdellut 8,11 aina 8,22 litraa. Viime kesänä kokeilin Ruotsin ja Norjan reissulla, että ajan mahdollisimman paljon vapaalla kaikki ajokilometrit, ja tälläin keskikulutus tuolla reissulla oli 7,28.

Työmatkasta mulla on moottoritieosuus 20 km ja raskas kaasujalka. Kesällä kuluu enemmän ja talvella vähemmän vaikka pakkasta, kun tuo nopeus laskee. Toisaalta mökkimatkoilla kuluu vähemmän, kun vaimo hillitsee kaasujalkaa. Peräkärry puulastissa vie n. litran enemmän.

Sopivalla kaasulla siitä saa ihan kivan murinan, eli kyllä saa päät kääntymään. Musta se on hyvä, mutta ainahan sitä haluaa parempaa.

Vili.
camus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja camus »

On 2003-04-14 00:02, MikkoV wrote:
Minulla on ollut kolme vuotta tuo B-vecculi, ja ainoa vika mikä on ollut oli jumittanut EGR-venttiili. Bensaa menee automaatilla 7-12 litraa/100 km ja meno on mukavaa! Tehoa on liian vähän, mutta vakiona sitä on 170 hv ja vääntöä 230 nm. Mitään valittamista ei ole.

-Mikko
Miten tuo jumittanut EGR-venttiili vaikutti menoon?
Ex. Vectra V6
Omega V6
Solex
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Solex »

On 2003-05-07 20:50, camus wrote:
On 2003-04-14 00:02, MikkoV wrote:

-Mikko
Veljen b-vectrassa nousi kulutus, ja kylmänä se nyki liikkeelle lähdettäessä. Samaan aikaan tosin hörisi joku ilmapumppukin.
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Siten että tietyllä kaasun asennolla moottori alkoi nykimään. Yleensä niin, kun ensin oli kiihdyttänyt esim 50:iin, ja sitten tasasi kaasun, niin nykiminen alkoi. Se johtui siitä, kun kone meni ilmeisesti laihalle, EGR:n jäädessä jumiin (auki).

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Vastaa Viestiin