Kokemuksia 2.5 vectrasta?
Terve! Olisin kysynyt millaisia kokemuksia teillä on 2.5-litraisesta vectran A ja B mallista. Käyttökokemukset ovat hyvin tervetulleita, eli kertokaas joilla on tällaisia Opeleita tai muuten on tietoa näistä malleista.
Olen kuulut jonkinverran negatiivistä (lastentauteja) vectroista. Onko kyseessä vain tietyt vuosimallit ,ja jos niin mitkä?
- Tyyppiviat: Yleisimmät viat ja vuosimallit missä niitä mahdollisesti on?
- Kestävyys yleisesti ottaen, onko merkittäviä eroja esim 2.0 16V:n kanssa?
- Kulutus?
- 2.5 moottori: kokemuksia/tietoa kestävyys, teho, vääntö. viat??
Olen kuulut jonkinverran negatiivistä (lastentauteja) vectroista. Onko kyseessä vain tietyt vuosimallit ,ja jos niin mitkä?
- Tyyppiviat: Yleisimmät viat ja vuosimallit missä niitä mahdollisesti on?
- Kestävyys yleisesti ottaen, onko merkittäviä eroja esim 2.0 16V:n kanssa?
- Kulutus?
- 2.5 moottori: kokemuksia/tietoa kestävyys, teho, vääntö. viat??
joo mä olin kans tossa vuos sitte kattelemassa sellasta b veccua 2,5 kiukaalla,no sillon löysin paljo sellasii mis paljo vikoja niinku 1,6 kiukaissa ja monessa veekuukassa öljyvuotoja ja muutenki kalliita korjauksia ja huoltoja... ja ite päädyin sitte tavalliseen 1,8 perus autoon ja vähä vikoja ...ainaki toistasex...
Mulla on 2.5 125 kw farkku juhlavuosimalli ( 1999 ). Ajettu nyt 121 000 km. Vikoja ei ole ollut.
Periaatteessa kulkee ihan hyvin, mutta ainahan sitä joskus jää jalkoihin ja joskus ihan kunnolla. Autojen kulutuksen olen tilastoinut aina vuodesta 1973 alkaen. 2 * Datsun 100A / 1 * Kadett 1.6 s / 1 * 1.8 i ja nyt siis tuo 2.5, jonka kulutus on VUOSITASOLLA ( huom. ei siis kahden tankkauksen välillä ) vaihdellut 8,11 aina 8,22 litraa. Viime kesänä kokeilin Ruotsin ja Norjan reissulla, että ajan mahdollisimman paljon vapaalla kaikki ajokilometrit, ja tälläin keskikulutus tuolla reissulla oli 7,28.
Työmatkasta mulla on moottoritieosuus 20 km ja raskas kaasujalka. Kesällä kuluu enemmän ja talvella vähemmän vaikka pakkasta, kun tuo nopeus laskee. Toisaalta mökkimatkoilla kuluu vähemmän, kun vaimo hillitsee kaasujalkaa. Peräkärry puulastissa vie n. litran enemmän.
Sopivalla kaasulla siitä saa ihan kivan murinan, eli kyllä saa päät kääntymään. Musta se on hyvä, mutta ainahan sitä haluaa parempaa.
Vili.
Periaatteessa kulkee ihan hyvin, mutta ainahan sitä joskus jää jalkoihin ja joskus ihan kunnolla. Autojen kulutuksen olen tilastoinut aina vuodesta 1973 alkaen. 2 * Datsun 100A / 1 * Kadett 1.6 s / 1 * 1.8 i ja nyt siis tuo 2.5, jonka kulutus on VUOSITASOLLA ( huom. ei siis kahden tankkauksen välillä ) vaihdellut 8,11 aina 8,22 litraa. Viime kesänä kokeilin Ruotsin ja Norjan reissulla, että ajan mahdollisimman paljon vapaalla kaikki ajokilometrit, ja tälläin keskikulutus tuolla reissulla oli 7,28.
Työmatkasta mulla on moottoritieosuus 20 km ja raskas kaasujalka. Kesällä kuluu enemmän ja talvella vähemmän vaikka pakkasta, kun tuo nopeus laskee. Toisaalta mökkimatkoilla kuluu vähemmän, kun vaimo hillitsee kaasujalkaa. Peräkärry puulastissa vie n. litran enemmän.
Sopivalla kaasulla siitä saa ihan kivan murinan, eli kyllä saa päät kääntymään. Musta se on hyvä, mutta ainahan sitä haluaa parempaa.
Vili.
Miten tuo jumittanut EGR-venttiili vaikutti menoon?On 2003-04-14 00:02, MikkoV wrote:
Minulla on ollut kolme vuotta tuo B-vecculi, ja ainoa vika mikä on ollut oli jumittanut EGR-venttiili. Bensaa menee automaatilla 7-12 litraa/100 km ja meno on mukavaa! Tehoa on liian vähän, mutta vakiona sitä on 170 hv ja vääntöä 230 nm. Mitään valittamista ei ole.
-Mikko
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6
Veljen b-vectrassa nousi kulutus, ja kylmänä se nyki liikkeelle lähdettäessä. Samaan aikaan tosin hörisi joku ilmapumppukin.On 2003-05-07 20:50, camus wrote:Miten tuo jumittanut EGR-venttiili vaikutti menoon?On 2003-04-14 00:02, MikkoV wrote:
Minulla on ollut kolme vuotta tuo B-vecculi, ja ainoa vika mikä on ollut oli jumittanut EGR-venttiili. Bensaa menee automaatilla 7-12 litraa/100 km ja meno on mukavaa! Tehoa on liian vähän, mutta vakiona sitä on 170 hv ja vääntöä 230 nm. Mitään valittamista ei ole.
-Mikko
Siten että tietyllä kaasun asennolla moottori alkoi nykimään. Yleensä niin, kun ensin oli kiihdyttänyt esim 50:iin, ja sitten tasasi kaasun, niin nykiminen alkoi. Se johtui siitä, kun kone meni ilmeisesti laihalle, EGR:n jäädessä jumiin (auki).
Miten tuo jumittanut EGR-venttiili vaikutti menoon?
-Mikko
Audi S4 Biturbo