-92 1.8i Vectran koneen lämmöt
Elikkä nyt viileämmillä keleiillä ajaessa moottorin lämmöt ei ainakaan mittarin mukaan nouse, kuin nippa nappa siniseltä alueelta pois. Lämmintä kyllä jaksaa puhaltaa hyvin, ja nopeaa käynnistyksen jälkeen, mutta silti ihmetyttää, se alhanen käyntilämpötila. Eli missä lämmöissä muilla koneet käy? Termarin vaihto varmaan auttais.
Mulla oli Kadetissa joskus samanlaisia oireita. Termostaatin ja vuotavan termostaattikotelon tiivisteen vaihto auttoivat. Nykyisellään lämpömittarin neula suunnilleen puolenvälin paikkeilla.
Joskus Opelin mittarit (ainakin Ascona, Kadett) näyttävät liian vähän viallisen mittariston jännitteensäätimen vuoksi. Tällöin myöskään bensamittari ei täyteen tankatessa nouse aivan ylös asti. Kyseistä alkuperäisosaa ei tahdo maailmalta löytyä, mutta elektroniikkakaupat (esimerkiksi PARTCO haagassa) myy korvaavaa komponenttia erittäin edullisesti. Hinta n. kymmenesosa alkuperäisen hinnasta.
Joskus Opelin mittarit (ainakin Ascona, Kadett) näyttävät liian vähän viallisen mittariston jännitteensäätimen vuoksi. Tällöin myöskään bensamittari ei täyteen tankatessa nouse aivan ylös asti. Kyseistä alkuperäisosaa ei tahdo maailmalta löytyä, mutta elektroniikkakaupat (esimerkiksi PARTCO haagassa) myy korvaavaa komponenttia erittäin edullisesti. Hinta n. kymmenesosa alkuperäisen hinnasta.
-
Vectraprkl
- 'Agila'
Olen huomannut omassa Vectrassani saman ongelman, eli lämmöt ei nouse ajamalla kuin karvan sinisen viivan yläpuolelle mutta tyhjäkäynnillä muutaman minuutin jälkeen lämmöt nousee about puoleenväliin.
Ilmeisesti vika on termostaatissa joten nyt kysynkin onko se vaikeakin homma vaihtaa itse vai pitääkö jättää koko homma ammattilaisten käsiin.
Niin ja mistä se termostaatti edes löytyy??
Ilmeisesti vika on termostaatissa joten nyt kysynkin onko se vaikeakin homma vaihtaa itse vai pitääkö jättää koko homma ammattilaisten käsiin.
Niin ja mistä se termostaatti edes löytyy??
Itse taisin joskus tyhmänä vaihaa kolme termaria eikä lämmennyt. Sitten hain merkkiliikkeestä termarin ja jumankekka, sehän lämpeni 
Tarviketermarit voi suosiolla jättää sinne liikkeen hyllyyn.
Tarviketermarit voi suosiolla jättää sinne liikkeen hyllyyn.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B