Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Olikohan huoltokirjan mukaan jopa 60tkm vaihtoväli noissa .
Itse kyllä vaihtaisin 15tkm -> 30tkm välein. Ei kuitenkaan kovin suuresta investoinnista ole kyse.
peesaan viel edellistä et mitä tapahtuu kun ne niin sanotusti "hajoavat", auto ei käynnisty tms. onko siihen jotain ennakkovaroitusta sitten et kohta ne menevät..
torstai kirjoitti:peesaan viel edellistä et mitä tapahtuu kun ne niin sanotusti "hajoavat", auto ei käynnisty tms. onko siihen jotain ennakkovaroitusta sitten et kohta ne menevät..
Pätkii, käy vajailla pytyillä, ei lähe kylmänä kunnolla käymään tms.. kyllä se varottelee, eikä sentään tielle jätä kun onhan se aika epätodennäköistä että jokainen tai edes useampi kuin yksi hajoaisi samalla kertaa.
En tiiä paljonko CIH koneissa on tulppien vaihtoväli mutta ajelin yksillä tulpilla joku vuosi sitten noin 70tkm ennen kun alkoi olla oireita eli kylmänä käynnistyminen vaikeaa. Ja ne oli ihan perus NGK:t. Tästä syystä en ymmärrä mitä ideaa on jossain kolmi tai nelikärkisissä tulpissa kun tavallisetkin kestää ihan julmetun kauan
havericky kirjoitti: Itse kyllä vaihtaisin 15tkm -> 30tkm välein.
Miksi uusia tiheämmin kuin mitä huoltoväliksi ilmoitetaan? Jos kerran ei mitään vikaa tulpissa ole...
Mitä enemmän kilometrejä, sitä enemmän ne kuluu. Kärkielektrodi kuluu, kärkiväli lisääntyy. Ilmeisesti tuo huoltoväli-km on ajankohta, jolloin ne viimeistään pitää vaihtaa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
torstai kirjoitti:peesaan viel edellistä et mitä tapahtuu kun ne niin sanotusti "hajoavat", auto ei käynnisty tms. onko siihen jotain ennakkovaroitusta sitten et kohta ne menevät..
Pätkii, käy vajailla pytyillä, ei lähe kylmänä kunnolla käymään tms.. kyllä se varottelee, eikä sentään tielle jätä kun onhan se aika epätodennäköistä että jokainen tai edes useampi kuin yksi hajoaisi samalla kertaa.
Ja alkaa viemää enemmän polttoainetta, kun kipinä huononee.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
elektrodit alkaa vähitellen pyöristyä josta seuraa se että yhden hyvän kipinän tilalla tulpassa lyö pari heikompitehoista kipinää joiden teho taas ei riitä sytyttämään seosta optimaalisesti.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Onkos noista 3 tai 4-kärkisistä isompaa hyötyä, entäs platina tai mikälie iridium se uusin villitys oli?
Itse joskus johonkin vanhempaan autoon laitoin 3-kärkiset tulpat, ei tuntunu ees persdynoon puolta heppaa tulevan lisää
Mistä Boschin tulppia ja varaoisa voisi kysellä , oon aina ostanut tosta AD:sta kaikki mitä vaihtaa on täytynyt, merkistä en tiedä mitä olivat....En sit tiedä oisko ollut Boschiamyynnissäkään.
Käytettynä kun Opelinin ostin niin huomasin kyl et kaikki on muuten Boschia, pyyhkijänsulat, akut ja ihan kaikki mitä on konepellin alta löytyy niin lukee Boschia on edellinen omistaja käyttänyt.