Opel Astra G - 18" vanteet

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Itselleni tulossa tälläviikolla -30mm madaltavat KW:n jouset. Katsotaan miten nuo renkaat tämän jälkeen ottavat kiinni jo halkinaisiin lokasuojiin edessä... :D

Vanteina tosiaan TSW Reflex 7½
Renkaina Fulda Carat Exelero 225/40/18

Ja tosiaan oma kanta jos nyt pitäisi ostaa uudet kumit niin ehkäpä 215/35. Tuo 225 ei nyt leveytensä puolesta aivan ota mutta kyllä se niin lähellä on, että harkitsen niiden pyöränkotelo peltien noin 1 cm sisääntulevien kanttauksien hakkaamista läjään... :D Jousien asennuksen yhteydessä... Yhden kerran nimittäin oikean takakaaren pelti otti renkaaseen kiinni ja repäisi kumia noin 1mm paksuudelta irti... Meinasi hieman harmittaa, kaikki johtui siitä kun ohitin 80km/h alueella ajavan vaarin joka ajoi siis 20km/h kun ihmetteli jotain vitun tulipaloa eikä tajunnut että takana on jo jonoa... niin sattui ohituskaistalla olemaan minun tuurillani kuoppa jossa takarengas kävi ja otti aika nätisti kiinni.. kuului hyvin autoon kun kolahti.. :D Toivottavasti vanne ei mennyt soikeaksi. Ei ainakaan ole alkanut ravistamaan.. :)
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Deltree
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Deltree »

Eagle| kirjoitti:Itselleni tulossa tälläviikolla -30mm madaltavat KW:n jouset. Katsotaan miten nuo renkaat tämän jälkeen ottavat kiinni jo halkinaisiin lokasuojiin edessä... :D

Vanteina tosiaan TSW Reflex 7½
Renkaina Fulda Carat Exelero 225/40/18

Ja tosiaan oma kanta jos nyt pitäisi ostaa uudet kumit niin ehkäpä 215/35. Tuo 225 ei nyt leveytensä puolesta aivan ota mutta kyllä se niin lähellä on, että harkitsen niiden pyöränkotelo peltien noin 1 cm sisääntulevien kanttauksien hakkaamista läjään... :D Jousien asennuksen yhteydessä... Yhden kerran nimittäin oikean takakaaren pelti otti renkaaseen kiinni ja repäisi kumia noin 1mm paksuudelta irti... Meinasi hieman harmittaa, kaikki johtui siitä kun ohitin 80km/h alueella ajavan vaarin joka ajoi siis 20km/h kun ihmetteli jotain vitun tulipaloa eikä tajunnut että takana on jo jonoa... niin sattui ohituskaistalla olemaan minun tuurillani kuoppa jossa takarengas kävi ja otti aika nätisti kiinni.. kuului hyvin autoon kun kolahti.. :D Toivottavasti vanne ei mennyt soikeaksi. Ei ainakaan ole alkanut ravistamaan.. :)

Jeps!

Itselläni oli ennen alustasarjaa 235/40/R17 ja otti kyllä kiinni sopivasti kun taakse tuli porukkaa ja kurvista ajo tai kun ajo töyssystä 2 kyydissä. mutta nyt kun on jäykempi alusta niin 225/45/R18 ehdotti. olisi ollut sama kehä kuulemma kuin 195/65/R15 kumilla. joten tuo 225/40 pitäisis pyöriä hyvin alla ainakin tuolla madalluksella riippuen tietysti jousien jäykkyydestä. 215/35 kumien ongelmana on se, että tarvii olla aika tarkkana ajettaessa taskuparkkeihin :P

Aika hyvin on ainakin kovempiakin töissyjä kestänyt. ei ole vanteet vääntyneet :P
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Ja vituiksihan sekin meni. :lol:

KW:n jouset oli 35/20. Eikä jäänyt mitä taakse jouset nakkasin niin kuin 1cm väliä renkaan ja lokasuojan reunuksen väliin. Joten pieni töyssy niin kinni otti heti.. Nakkasin vakiojouset takaisin paikoilleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Eli nyt lähtis kohtuulliseen hintaan KW:n jousipaketti.
Suomenkieliset asennusohjeet, saksan kieliset TuV todistukset yms. kaikki alkuperäinen tallessa alkuperäistä laatikkoa myöten. Kyseessä vieläpä tämä painavammallekin autolle sopiva malli.

Astra G saloon.
Part no: 25060059
Fur FZ-typen: T98, T98/NB (Opel Astra-G-CC, Astra-G)
( 1,6-2,2+diesel 50-141 kW)
F:-1050 kg
35/20

Tuv todistus myös tässä ja jotakin tietoa:
http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Gutacht ... x-2068.pdf
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Deltree
'Kapitän'
'Kapitän'

hmm

Aika kumma juttu. Mun on nyt pudotettu edestä 60mm ja takaa 40 ja takaa levitetty spacereillä nyt 10mm molemmilta puolilta, eilen sain palat paikoilleen, eikä ota kiinni vaikka istuis 3 takana :P

215/35/R18 kummit :P

ps.

Ei kai sulla muuten ole vakioiskareita?

Jos on niin myyn sulle bilsteinit 54€ /Kpl taakse ja 75€ /kpl eteen
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Re: hmm

Deltree kirjoitti:Aika kumma juttu. Mun on nyt pudotettu edestä 60mm ja takaa 40 ja takaa levitetty spacereillä nyt 10mm molemmilta puolilta, eilen sain palat paikoilleen, eikä ota kiinni vaikka istuis 3 takana :P

ps.

No mul on noi sportin vakioiskarit.
Mitäs minä noilla bilsteineillä kun ei ne tilannetta minnekkään muuta... :/
Sportissa toi alusta jotenkii erilainen ku ei kärsi edes noi vähää madaltaa..?
Alkaa pikkuhiljaa pinna tulla täyteen noista 18" vanteista kun ei niitä mitenkään saa toimimaan.. :D Ostan kohta jotkuu 17" varmaa.. :D
Jaybee
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jaybee »

Eagle| kirjoitti:
Deltree kirjoitti:Aika kumma juttu. Mun on nyt pudotettu edestä 60mm ja takaa 40 ja takaa levitetty spacereillä nyt 10mm molemmilta puolilta, eilen sain palat paikoilleen, eikä ota kiinni vaikka istuis 3 takana :P

ps.

Alkaa pikkuhiljaa pinna tulla täyteen noista 18" vanteista kun ei niitä mitenkään saa toimimaan.. :D Ostan kohta jotkuu 17" varmaa.. :D
Juu eipä mahdu pyörimään ongelmitta! Itellä ollut kanssa astra ja -30mm sarjalla mahtupyörimään 225/40/18 et 42 ! Sitten kun laitoin 19" ja weitecin korkeussäädettävän sarjan niin 215/35 ja kaarien muovien muokkausta!!! Eli jos haluut pitää noi renkaat niin ei muutakuin rengas pois ja muokkaamaan tosta kohtaa mistä ottaa kiinni!! Siinä on muovi päällä ja peltiä sen alla! ( näin siis jouduin itse tekemmän!!)
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Jaybee kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:

ps.

Juu eipä mahdu pyörimään ongelmitta! Itellä ollut kanssa astra ja -30mm sarjalla mahtupyörimään 225/40/18 et 42 ! Sitten kun laitoin 19" ja weitecin korkeussäädettävän sarjan niin 215/35 ja kaarien muovien muokkausta!!! Eli jos haluut pitää noi renkaat niin ei muutakuin rengas pois ja muokkaamaan tosta kohtaa mistä ottaa kiinni!! Siinä on muovi päällä ja peltiä sen alla! ( näin siis jouduin itse tekemmän!!)
Joo-o, vihaan vain noita vakiojousiakin... Aivan liian pehmeä ajettavuus. Saa pelätä kokoaika, että vanne lyö kiinni... Ai sinulla mahtu pyörimään 225/40/18 ET42... Hmm.. miksihän minulla ei mahdu, tai kyllä se mahtuu pyörimään mutta kun vedät jonkun mutkan hieman kovemmalla vauhdilla niin alkaa kuulumaan kiinnioton ääni.. ei kovinkaan käytännöllistä.
Jaybee
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jaybee »

Eagle| kirjoitti:
Jaybee kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:

ps.

Joo-o, vihaan vain noita vakiojousiakin... Aivan liian pehmeä ajettavuus. Saa pelätä kokoaika, että vanne lyö kiinni... Ai sinulla mahtu pyörimään 225/40/18 ET42... Hmm.. miksihän minulla ei mahdu, tai kyllä se mahtuu pyörimään mutta kun vedät jonkun mutkan hieman kovemmalla vauhdilla niin alkaa kuulumaan kiinnioton ääni.. ei kovinkaan käytännöllistä.

veikkaisin että sulla rupee vakiojouset vetämään viimmeisiä!!! Itellä ei ole ollut moisia ongelmia! Tosin 19" ja korkeussäädettävänalustan kanssa jonkin aikaa ;)
Deltree
'Kapitän'
'Kapitän'

hmm

No jos sulla on vakioiskarit. Astra G sportin madallus on 20mm joten siinä on samat iskarit ku esim comfort mallissa. jos sulla on paskat iskarit niin tottakai se on helvetin löysä.

Mulla on vain muovikaaret otettu pois takaata molemmilta puolilta.

225/45/r18 pyöri 40mm FK:N AKX alustan kanssa.
ei ota kiinni.

Jos haluat nyt sitten pitää noi vanteet niin vaihda iskarit ja käy rullauttamassa ne takakaarien kantit. niihin ottaa takuulla kiinni, sitten taas jos se ottaa siihen metalliin kiinni niin sitä joutuu aika tavalla hiomaan laikalla.

Laitan illalla kuvan omistani.

215/35/r18 + 10mm levittävät spacerit molemmilla puolilla ja 40/40 madallussarja.
laitan sit uuden kuvan ku edessä jousilautaset -10-20mm viel.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Jaybee kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:

ps.

Mulla myös etulokareiden muokkaus menossa, halusin auton alemmas joten pakko leikata lokarit auki :)
Tosin ostin levitystä varten uuden lokarin, katotaan nyt mitä siihen keksitään. Projektia aloitettu jo aukaisemalla kaari mutta suunnitelman muutos varmaan tulee ensviikolla joten lopputulos vielä hämärän peitossa.
Vanteena 7.5*19"(ET45) ja kumi kuten yllä 215/35...Tommosella Eagle| madalluksella ei etupäässä juurikaan ongelmia ollut mutta kun rengas alkoi olemaan kaaren sisällä enemmän niin sit alko tapahtuun :lollis:
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Re: Mors!

Deltree kirjoitti:Oma näyttää tältä tällä hetkellä.

40/40mm alustasarja. 215/35/R18

Edestä tippuu vielä jousilautasilla 10-20mm ja takaa levittyy 10mm/puoli spacereillä.

http://www31.brinkster.com/nightshade83/astra.jpg
Miten helvetissä näyttää tuolta vaikka on 40/40mm madallukset?! :o

Kuinka leveä vanne sinulla on?
Itselläni 7½ leveä.. 225/40/R18 ja vannehan oli takana jo KW:n 20 madalluksella ikäänkuin kaaren sisällä.. Ja sentti oli väliä ettei ottanut kiinni kaareen rengas, käsi ei edes mahtunut väliin...

Muutenkin, nyt ihmetyttää vähän tämä madallus asia?!
En saisi noita 35/20 KW jousia alle varmaan edes 17" vanteilla.. :D Miten taas te muut saatte astraanne 18" alle noinkin kovilla madalluksilla?

Mitäs eroja Sport mallin astrassa olikaan tavalliseen? Onko sillä vaikutusta? Mielestäni mm. alusta on sportissa matalampi -20? Mutta silloinhan tuon kw:n 35 madaltavan jousen ei juurikaan pitäisi enään autoa tiputtaa alaspäin... Hmmm... Smells like a bullshit.. Laitan vanteet myyntiin.. :D

Sitä tällä koko keskustelulla hain takaa, että minulla on vakioalustalla sportissa saman näköistä kun tuossa Deltreen kuvassa olevassa astrassa.. :D Renkaat yhtä lipellä kaarta kuin tuossa... Eihän tuo kumi profiili sentäs noin paljoa voi vaikuttaa..

Vanteiden ET 42
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Noh, eipä ole mitään ongelmaa enään...
Sillä myin 18" vanteet pois ja KW:n jousiakin on jo kyselty siihen hintaan, että voivat mennä hyvinkin nopeasti.

BTW. Olisko kellään myydä TOIMIVIA, korostan sanaa TOIMIVIA 18" vanteita 35 rofiililla Astraan.. :D Taikka Gynterlook 17"? Voisin olla kiinnostunut. :D
Matson^
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Matson^ »

Älkää hyvät ihmiset takutko niiden 225/40 kumien kanssa.. ei ne sinne sovi vaikka vaihtais äitin hetekasta ratakireet jouset ja lämmittäis föönillä kolme päivää lokareita :D Itsekkin koitin tehdä kaariin tilaa ja takaa sain sopimaan puskurinkiinnikkeen poistamisella mutta ei ne eteen mene milloinkaan ilman peltitöitä!

Itsellä oli coupessa 215/35 rengastus 8" vanteella, 42 et:llä ja madallusta sen verran että 7cm jäi runkopalkkin ja maan välii ilmaa. Eikä mitään ongelmaa pyörimisen suhteen missään tilanteessa! Mielenrauhaa!!
| BMW | e61 535dA | Sport Edition | 2010 |
| Mercedes-Benz | Vito | 116CDI | 4x4 | 2012 |
| Opel | Astra G | 2.2 Sport | 2004 |
| Opel | GT1900 | 1969 |

ex. Astra H 5D | 535d M5-look | A3 2.0TDI | 330D | Omega 3.0 V6 | Astra G Coupe | Astra G 3D |
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Nyt on 18" vanteet ET40 kumeina 215/35ZR18 Eikä ota kiinni. 8)
Wi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Wi »

onko sulla vakio sportin alusta kiinni ja 18" rimssit? ottaako kiinni? ja pistähhän kuvaa?.. ittee alkaa vi##uaa ajaa tolla täryjyrällä talvella nii jos vaihtas takas sprtin alustan..nousis hieman mut ei paljon haittaa ku auto nykyään lähinnä talvi käytössä. tänä kesänä(500km) :yawn: ..
Vastaa Viestiin