Z22SE:n jakoketju ja maahantuojan suhtautuminen
-
bob-ursula
- 'Kadett'

Z22SE:n jakoketju ja maahantuojan suhtautuminen
Olen hiuskarvan varassa ryhtymisestä takaisin Opel -mieheksi. Tällä kertaa Opel miehen peliksi tulisi tämä jakopään ongelmistaan surullisen kuuluisa 2.2 litrainen -01 Z22SE Vectra. Tilanne on tällä hetkellä se, että jakoketjua ei ole vaihdettu ja autolla on ajettu 150tkm. Olisin auton kolmas omistaja ja nyt kysynkin mielipiteitänne, että mitä luulette miten maahantuoja suhtautuu kun kolmantena omistajana alkaisin kyselemään tuon vaihtoa GM:n piikkiin? Olisi omalle sydämmelle helpottavaa kun ketjun pamahtamista ei tarvitsisi murehtia vaikkakaan tällä hetkellä koneesta ei kuulunut mitään ylimääräistä.
Re: Z22SE:n jakoketju ja maahantuojan suhtautuminen
Tuo nyt ei oikein selviä kuin kysymällä maahantuojalta.bob-ursula kirjoitti:nyt kysynkin mielipiteitänne, että mitä luulette miten maahantuoja suhtautuu kun kolmantena omistajana alkaisin kyselemään tuon vaihtoa GM:n piikkiin?
Kenenkään ulkopuolisen luulot ei asiaan juuri vaikuta.
Mitä noita ketjuja on katkeillut,niin GM on tapauskohtaisesti korvannut joko osittain tai kokonaan koneremppoja tai sitten ei ollenkaan.
En sitten tiedä miten hövelisti ovat valmiita ennaltaehkäisemään mahdollista konerikkoa.
Jos liikkeestä olet ostamassa, niin kannattaa sieltäkin kysyä josko pistäisivät tuon jakopäänrempan.
Ei noissa tietääkseni ole mitään vaihtoväliä, itselle sanottiin kun kysyin asiaa, että sitten jos alkaa pitämään epämääräistä ääntä, niin sitten olisi syytä tarkista ketjun kunto...Realsanta kirjoitti:eikä tuo pitäis vaihtaa 90tkm kohdalla? vai oliko niin et ne paukahti jos oli vikaa tuolloin poikki
EDIT: Itse ostin 2001 vuonna ko. koneella olevan astran, josta sitten paukahti tuo jakoketju jossain 85000km kohdalla, mutta auto ili jo vaihtanut omistajaa ja tietääkseni tehdas ei korvannut penniäkään..
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
-
bob-ursula
- 'Kadett'

mulla on kans saman ikäinen ja samalla koneella oleva vectra ja ajettu 230000km ja on tehty huoltokirjan mukaan kaikki huollot 180tkm saakka ja siinä huoltokirjas ei näy ainakaan et olis ketju vaihdettu..
olen nyt ko.auton neljäs omistaja..
melkein kaikki huollot on tehty metro autos..yks oli jossain muualla tehty
oisko mahdollista et sen sais selville tuolta metro autost jos sinne soittais et onko tohon autoon se ketju vaihdettu??
olen nyt ko.auton neljäs omistaja..
melkein kaikki huollot on tehty metro autos..yks oli jossain muualla tehty
oisko mahdollista et sen sais selville tuolta metro autost jos sinne soittais et onko tohon autoon se ketju vaihdettu??
Siis kyllähän merkintä olis kirjassa jos metro-auto olis sinne sen vaihtanut..jani06 kirjoitti:mulla on kans saman ikäinen ja samalla koneella oleva vectra ja ajettu 230000km ja on tehty huoltokirjan mukaan kaikki huollot 180tkm saakka ja siinä huoltokirjas ei näy ainakaan et olis ketju vaihdettu..
Opel Omega B2 2,5 V6
niin mäkin kuvittelisin et se merkintä olis siin kirjas..täytyy vaan sit toivoo et se ketju kestäis vielä pitkään ku on tähänkin asti kestänyt 
sellaista kysyisin vielä ku olen ihan kädetön noiden autojen kans et mitä kaikkea siitä ilmanputsarin kotelon kohtaa tarvii ottaa irti et saa sen kannen auki??on aikas ahtaas paikas se suodatin siin...
mitenkä väärät tulpat vaikuttaa moottoriin??
vaihdoin tänään uudet ja entinen omistaja oli laittanut sinne liian lyhyet tulpat..et näin
sellaista kysyisin vielä ku olen ihan kädetön noiden autojen kans et mitä kaikkea siitä ilmanputsarin kotelon kohtaa tarvii ottaa irti et saa sen kannen auki??on aikas ahtaas paikas se suodatin siin...
mitenkä väärät tulpat vaikuttaa moottoriin??
vaihdoin tänään uudet ja entinen omistaja oli laittanut sinne liian lyhyet tulpat..et näin
persaukiset ajelee diisselillä...madi kirjoitti:ei se mitään sano että pitäisi kestää
ostakaa 2.0 tai 2.2 dti nii ei tarvi vaihdella ikinä
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -