Z22SE:n jakoketju ja maahantuojan suhtautuminen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
bob-ursula
'Kadett'
'Kadett'

Z22SE:n jakoketju ja maahantuojan suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja bob-ursula »

Olen hiuskarvan varassa ryhtymisestä takaisin Opel -mieheksi. Tällä kertaa Opel miehen peliksi tulisi tämä jakopään ongelmistaan surullisen kuuluisa 2.2 litrainen -01 Z22SE Vectra. Tilanne on tällä hetkellä se, että jakoketjua ei ole vaihdettu ja autolla on ajettu 150tkm. Olisin auton kolmas omistaja ja nyt kysynkin mielipiteitänne, että mitä luulette miten maahantuoja suhtautuu kun kolmantena omistajana alkaisin kyselemään tuon vaihtoa GM:n piikkiin? Olisi omalle sydämmelle helpottavaa kun ketjun pamahtamista ei tarvitsisi murehtia vaikkakaan tällä hetkellä koneesta ei kuulunut mitään ylimääräistä.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Z22SE:n jakoketju ja maahantuojan suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja TJT »

bob-ursula kirjoitti:nyt kysynkin mielipiteitänne, että mitä luulette miten maahantuoja suhtautuu kun kolmantena omistajana alkaisin kyselemään tuon vaihtoa GM:n piikkiin?
Tuo nyt ei oikein selviä kuin kysymällä maahantuojalta.
Kenenkään ulkopuolisen luulot ei asiaan juuri vaikuta.

Mitä noita ketjuja on katkeillut,niin GM on tapauskohtaisesti korvannut joko osittain tai kokonaan koneremppoja tai sitten ei ollenkaan.

En sitten tiedä miten hövelisti ovat valmiita ennaltaehkäisemään mahdollista konerikkoa.

Jos liikkeestä olet ostamassa, niin kannattaa sieltäkin kysyä josko pistäisivät tuon jakopäänrempan.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

eikä tuo pitäis vaihtaa 90tkm kohdalla? vai oliko niin et ne paukahti jos oli vikaa tuolloin poikki :roll:
-JMV-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -JMV- »

Realsanta kirjoitti:eikä tuo pitäis vaihtaa 90tkm kohdalla? vai oliko niin et ne paukahti jos oli vikaa tuolloin poikki :roll:
Ei noissa tietääkseni ole mitään vaihtoväliä, itselle sanottiin kun kysyin asiaa, että sitten jos alkaa pitämään epämääräistä ääntä, niin sitten olisi syytä tarkista ketjun kunto...

EDIT: Itse ostin 2001 vuonna ko. koneella olevan astran, josta sitten paukahti tuo jakoketju jossain 85000km kohdalla, mutta auto ili jo vaihtanut omistajaa ja tietääkseni tehdas ei korvannut penniäkään..
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

GM ei ota osaa kustannuksiin topicin aiheuttajan tapauksessa, jos ketjussa ei ole tällä hetkellä mitään vikaa. Eri asia jos ketju ääntää tai katkeaa. Tosin voi olla että tulee silloinkin olemaan hankalaa, mutta se on sitten sen ajan murheita...

Kiitos vastauksista, tämä jälkimmäinen on oma epäilykseni myös koska en löytänyt mm. netistä mitään tapausta jossa GM olisi kustantanut ketjunvaihdon ennakkoon. Taitaa paras vaihtoehto olla, että tilaan itse uuden ketjun ja vaihdan sen kaverin kanssa.
jani06
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jani06 »

mulla on kans saman ikäinen ja samalla koneella oleva vectra ja ajettu 230000km ja on tehty huoltokirjan mukaan kaikki huollot 180tkm saakka ja siinä huoltokirjas ei näy ainakaan et olis ketju vaihdettu..
olen nyt ko.auton neljäs omistaja..
melkein kaikki huollot on tehty metro autos..yks oli jossain muualla tehty
oisko mahdollista et sen sais selville tuolta metro autost jos sinne soittais et onko tohon autoon se ketju vaihdettu??
-JMV-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -JMV- »

jani06 kirjoitti:mulla on kans saman ikäinen ja samalla koneella oleva vectra ja ajettu 230000km ja on tehty huoltokirjan mukaan kaikki huollot 180tkm saakka ja siinä huoltokirjas ei näy ainakaan et olis ketju vaihdettu..

oisko mahdollista et sen sais selville tuolta metro autost jos sinne soittais et onko tohon autoon se ketju vaihdettu??
Siis kyllähän merkintä olis kirjassa jos metro-auto olis sinne sen vaihtanut.. :roll: Saahan sen selville myös soittamalla huoltoon..
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
jani06
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jani06 »

niin mäkin kuvittelisin et se merkintä olis siin kirjas..täytyy vaan sit toivoo et se ketju kestäis vielä pitkään ku on tähänkin asti kestänyt :)

sellaista kysyisin vielä ku olen ihan kädetön noiden autojen kans et mitä kaikkea siitä ilmanputsarin kotelon kohtaa tarvii ottaa irti et saa sen kannen auki??on aikas ahtaas paikas se suodatin siin...

mitenkä väärät tulpat vaikuttaa moottoriin??
vaihdoin tänään uudet ja entinen omistaja oli laittanut sinne liian lyhyet tulpat..et näin :D
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

pitäisiköhän munkin kysyä vaihtaisko GM mulle vm 90 autoon jakopään remmin jospa takuuta olisi jälellä vielä
Juhi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juhi »

madi kirjoitti:pitäisiköhän munkin kysyä vaihtaisko GM mulle vm 90 autoon jakopään remmin jospa takuuta olisi jälellä vielä
...niin remmihän tulee/pitää vaihtaa tietyin väliajoin ja ketjun pitäisi kestää "auton elinikä".... 8)
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

ei se mitään sano että pitäisi kestää
ostakaa 2.0 tai 2.2 dti nii ei tarvi vaihdella ikinä
bob-ursula
'Kadett'
'Kadett'

Joo kaikki heti ostamaan.. :roll:
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

madi kirjoitti:ei se mitään sano että pitäisi kestää
ostakaa 2.0 tai 2.2 dti nii ei tarvi vaihdella ikinä
persaukiset ajelee diisselillä... :lol:
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

soitto opelille ja moottorin numerolla selviää kuuluuko toi sun auton moottori edes siihen "riskiryhmään"
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin