Ajotietokone ja vakionopeudensäädin

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Jake77
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jake77 »

Ei taida mulla olla noita antureille meneviä johtoja, mutta viikseen tulee 9 johtoa ja kun katsoin korjausoppaasta niin siinäkin oli 9 johtoa joista 3 meni monitoiminäytölle... Saas ny nähä kuinka käy...
Jake77
'Kadett'
'Kadett'

No niin, eilen tuli sit asennettua monitoiminäyttö pienen näytön tilalle. Mulla vanha liitin oli 26pinninen ja uudessa oli 32pinniä. Ei muutakuin modifioimaan liitintä ja vaihtamaan kaikkien pinnien paikkaa. Kävin hakemassa ystävällisestä Opel huollosta piirikaaviot monitoiminäytölle ja kuinkas ollakkaan, näyttö toimii. Tietenkään noita anturitietoja ei ole ja vielä pitäisi maadoittaa ne "anturit". Näyttö oli kans diesel vectrasta ja mitään ohjelmointia ei tarvinnut.

Pikkaisen huvitti kun soitin oikein Helsinkiin ja kysyin, että käykö Astran viiksi Vectraan niin sanoivat ettei käy ja ovat erilaiset, mutta mulla on Astran viiksi paikoillaan ja pirun hyvin toimii... Vielä täytyis käydä näytön kieli vaihtamassa jos on mahdollista...

Vectra 2.0DTI Voyager -99

Niin ja en ostanut kuin näytön 120€ ja muutaman metrin johtoa. Oli ainakin mun autoon ihan suht helppo homma lisätä noi mittarille ja ECU:lle menevät johdot. 2 mittarille ja 1 eculle...
Maczz
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Maczz »

Vastaanpa sit itse ajovalo-ongelma kysymykseeni: Hansikaslokeron takana on liitin, mihin kuuluu ajovalosensori. Se puuttui.
Mut "hetkellinen kulutus" on vielä selvittämättä :( . Eikö kenelläkään todellakaan ole mitään ideaa miksi se ei toimi, vaan näyttää kiinteää lukua vaihteesta riippuen; kaasupolkimen asennosta riippumatta? Puuttuuko siitäkin joku osa tms.? Vai onko vika ohjelmoinnissa? Keskikulutus ja toimintasäde näyttää aikast lähelle oikeata. Astra 2.0D '00
Jake77
'Kadett'
'Kadett'

Mulla ei tullut kuin yksi johto ECUlta ja olikohan 28pinnistä, tuosta tulee kulutus lukemat. Ainut mikä mulla mättää on se, että kun 1. vaihteella lähtee kiihdyttää paikaltaan niin kulutus pomppaa 38.9l/100km vaikkei ole kuin pintakaasu...
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Onkos A-Zafiraan (1.8 ) mahdollista saada vakkaria pelkällä viiksen vaihdolla?
poppipekka
'Agila'

Viesti Kirjoittaja poppipekka »

Maczz kirjoitti:Vastaanpa sit itse ajovalo-ongelma kysymykseeni: Hansikaslokeron takana on liitin, mihin kuuluu ajovalosensori. Se puuttui.
Mut "hetkellinen kulutus" on vielä selvittämättä :( . Eikö kenelläkään todellakaan ole mitään ideaa miksi se ei toimi, vaan näyttää kiinteää lukua vaihteesta riippuen; kaasupolkimen asennosta riippumatta? Puuttuuko siitäkin joku osa tms.? Vai onko vika ohjelmoinnissa? Keskikulutus ja toimintasäde näyttää aikast lähelle oikeata. Astra 2.0D '00
Tässä ystäväni opasti, että "diiselissä on kuitenkin tasapaine syötössä ja kierokset säädetään ilma-määrän kautta eikä syötettävän menoveden mukaan".. siis sen takia se ei välttämättä toimi niin että se näyttäisi keskikulutuksen vaikka se tietää kuinka paljon menovettä on." Eli tällä perusteella ei siis dieselissä toimis hetkellinen kulutus -näyttö..
reaper
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja reaper »

Mulla on -97 2.5 V6 farkku omega. Eli EI taida mitään sähköistä poljinta ollakkaan tässä??

Etusumareita mulla ei ole mutta öljyjä vaihtaessani huomasin, että sinne etsumareille ainakin valmiit piuhat menisi..

Ja sitten vielä. Kun katsoin tuota yhtä asennus projektia täällä niin sen mukaan ajotietokoneeseen menisi joku toinenkin liitin ja mulla ei tuossa mun norminäytössä ole kuin yksi liitin...
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Tietenkään noita anturitietoja ei ole ja vielä pitäisi maadoittaa ne "anturit".

Eikö olisi helpompi käydä testerillä poistamassa ne toiminnot mitä valittaa tai sit koko tarkistustila Ei läsnä tilaan.....
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Zafira kirjoitti:Onkos A-Zafiraan (1.8 ) mahdollista saada vakkaria pelkällä viiksen vaihdolla?
Ei ole, paitsi jos sähkökaasu.
Jake77
'Kadett'
'Kadett'

Kerroppas Jartsa kuka osaa/pystyy tekemään noita chekin poistoja Alavudella?
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Noniin sarjassamme, olen lukenut ketjun ja fooruminkin etsi-toimintoa on käytetty. Astra -01 1.8, vakkari on ja toimii, mitenköhän käy ajotietokoneen kanssa? Näyttö vaihtoon, viiksi vaihtoon. Ehkä antureita ettimään? Ei kellää olis seikkaperäistä ohjeistusta tähän? :roll:
dev.nul
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Zeniitti kirjoitti:Noniin sarjassamme, olen lukenut ketjun ja fooruminkin etsi-toimintoa on käytetty. Astra -01 1.8, vakkari on ja toimii, mitenköhän käy ajotietokoneen kanssa? Näyttö vaihtoon, viiksi vaihtoon. Ehkä antureita ettimään? Ei kellää olis seikkaperäistä ohjeistusta tähän? :roll:
Itselläni kans asennettu -01 Astraan tuo vakkari jälkikäteen. Noin. 100€ viiksi ja anturit jarrulle ja kytkimelle + ohjelmointi opelilla. Hyvin toimii! =)
Mielenkiinnolla seuraan miten onnistut asentamaan sen ajotietokoneen. Itsekin olen meinannut sitä asentaa sillä pieni epäilys olisi, että autossa olisi jo johdotukset valmiina.
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Eagle| kirjoitti:
Zeniitti kirjoitti:Noniin sarjassamme, olen lukenut ketjun ja fooruminkin etsi-toimintoa on käytetty. Astra -01 1.8, vakkari on ja toimii, mitenköhän käy ajotietokoneen kanssa? Näyttö vaihtoon, viiksi vaihtoon. Ehkä antureita ettimään? Ei kellää olis seikkaperäistä ohjeistusta tähän? :roll:
Itselläni kans asennettu -01 Astraan tuo vakkari jälkikäteen. Noin. 100€ viiksi ja anturit jarrulle ja kytkimelle + ohjelmointi opelilla. Hyvin toimii! =)
Mielenkiinnolla seuraan miten onnistut asentamaan sen ajotietokoneen. Itsekin olen meinannut sitä asentaa sillä pieni epäilys olisi, että autossa olisi jo johdotukset valmiina.
Kyl mä sen asennan jos jostain kunnollisia ohjeita löytyy :D ja ei kustannukset nouse pilviin...
dev.nul
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Zeniitti kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:
Kyl mä sen asennan jos jostain kunnollisia ohjeita löytyy :D ja ei kustannukset nouse pilviin...
Niinpä.
Sitä juuri, kun löytäisi jostain purkaamosta halvalla sen tietokoneen.. Automuovikem. in kautta oli muistaakseni jotain 400e opelin liikkeessä 500e.. :D Aika kallista!

Itselleni tulossa / tilauksessa Simonsin putkisto autoon. -> 425€. Oli pakko laittaa koko putkisto kun keskivaimentimen ja takavaimentimen välinen "joustava" laippa oli ihan murusina jo. Takavaimennin samoin ihan entinen. Ja asentaja sanoi ettei ota vastuuta jos lähdetään hitsaamaan putkeen kiinteää takavaimenninta, että minkälaiset resonoinnit koriin tulee.. :D

Olisin jo valmis myymään Astran pois. Mutta eipä myydäkkään nyt varmaan sitten vielä hetkeen kun tuo putkistokin tulee. :)
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Vastaa Viestiin