nakuttaa moottoritilasta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Markus89
'Senator'
'Senator'

nakuttaa moottoritilasta

Viesti Kirjoittaja Markus89 »

Mikä vois olla vikana kun moottoritilasta kuuluu nakutusta. Tarkemmin sanoen nakutus tulee laturihihnan luota. Vikavaloja ei pala ja moottorissa tehot tallella. Venttiilit ei nakuta vaan jokin muu. Voisiko olla laturin laakerit kuivuneet tai vioittuneet? vai onko vielä toista mahdollisuutta mikä voisi nakuttaa? Mielestäni äääni tulisi laturista mutten voi tarkasti tietää.
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

laturin laakeri vetää viimeisiään.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Markus89
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Markus89 »

J.Toivanen kirjoitti:laturin laakeri vetää viimeisiään.
Nyt kuulostelin tarkemmin niin on vapaailmavirta suodatin niin tuntuu että ääni tulisi moottorista koska kun laitan korvan lähemmäksi ilmansuodatinta nii kuulee että se kuuluu ilmansuodattime sieltä sisältä eli mikäs voisi olla?
fabio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja fabio »

mulla oli sama "vika", vapari naputti ärsyttävällä äänellä.. en tiedä mistä johtui,
vaihdoin normaalin ilmanputsari boksin ja ei oo naputtanu sen jälkeen. venttiilit (tai nostajat)
nakuttaa nykyään :D
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Jos on sellainen vapaavirtaus paketti, että se korvaa sen alkuperäisen kotelon, niin ei ole ihme, jos sieltä jotain ylimäärästä kuuluu. Se alkuperäinen kotelo yleensä suunnitellaan vaimentamaan ääniä.

Jos vaikka twisteristä se pikku ropelli poikinut ja hakkaa filtterin seinään. :lol:

Jokatapauksessa ainakin imuäänet on mukavan lupsuttavat ja äkkiä kaasuvaijerista nykäsemällä voi kuulla sellasen imaisun.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
2,0 16v
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 2,0 16v »

jos sul on ooppeli ni mä veikkaan että se kuuluu nostajista..mulla sama ongelma vaikka ihan uudet nostajat nakutus kuuluu silti.. taitaa olla yks ooppelin tyyppivioista..
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

2,0 16v kirjoitti:jos sul on ooppeli ni mä veikkaan että se kuuluu nostajista..mulla sama ongelma vaikka ihan uudet nostajat nakutus kuuluu silti.. taitaa olla yks ooppelin tyyppivioista..
Joko olet saanut huonot painimet,tai sitten autossasi on muuta vikaa.
Ehjillä venttiilinpainimilla ei meinaan naputtele...
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Mulla naputtaa astrassa (1,6 8v) ainakin yksi suutin.
Aikanaan vaihdoin nostimetkin tuon naputuksen takia, mutta ei loppunut. Tarkemmin kuuntelemalla paikantui suuttimeen naputus.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

2,0 16v kirjoitti:jsama ongelma vaikka ihan uudet nostajat nakutus kuuluu silti
Kuten TJT tuossa jo totesi, niin ei pitäisi uusilla nostajilla naputtaa. Venttiilien naputus johtuu normaalisti joko liasta joka jumittaa nostajia, tai sitten liian kuluneista nostajista jotka eivät pidä painetta. Nostajissa ei ole mitään "tyyppivikaa" joka aiheuttaisi naputusta ehjilläkin nostajilla, vika on silloin jossain muualla.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin