Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Se rele oli ainakin mun CD A-Vectrassa konehuoneessa kuskinpuolella. Se on sellanen musta lokero/laatikko, jossa mahdollisesti 2 relettä ja 1 sulake. Kannattaa vilkaista.
juu kyllä mä sieltä katoin, vaan kun ei tiedä että mikä niistä on mikäkin, pitää vissiin käyttää kaikki pois ja kokeilla. Ilmeisesti melko harvinaisia nää ilmastoinnit A-Vectroissa kun eivät oikeen tunnu GM:lläkään tietävän. Ja CD malli kai myös aika harvinainen.
Kompura ei lähde peliin ainakaan omegassa -90 2.0i jos kylmäaineet on kadonneet eli PAINE järjestelmässä on pudonnut. Omassa omegassa oli nimittäin juuri tämä ongelmana ja kävin täyttämässä tuon järjestelmän kolme päivää sitten. Kun järjestelmään saatiin painetta, lähti kompura omin avuin peliin ja ilmastointi rupesi toiminaan, eli jos sieltä on kylmäaineet karkuteillä ei kompressorin magneettikytkin vedä!!! Mulle tyhjiön teko, tiiviystarkistus ja täyttö makso 65e.
On 2003-04-19 21:24, CUDA wrote:
Vihdoinkin ilmojen lämmettyä testasin ilmastointia ensimmäistä kertaa n. 1.5 kk, kun nappulaa painaa niin valo kyllä syttyy mutta muuta ei sitten tapahdukkaan. Eli ei hurise kompura ei tule kylmää. Mistäköhän moinen ? Sulakkeet kyllä näyttäs olevan kunnossa. Muilla ongelmia ?
Otappa yhteyttä minuun niin katson voinko tehdä jotain auton hyväksi.
Ilmastointijärjestelmä autoissa on ns. huoltovapaa. Tarkoitan nyt tällä että itse järjestelmään ei tarvitse koskea mikäli se on kunnossa.
Ainoat toimenpiteet mitä tavallinen autoilija voi tehdä on että puhdistaa lauhduttimen (auton keulassa) ja höyrystimen (yleensä kojelaudan sisällä) niin että ilma pääsee hyvin läpi. Nämä kaksi asiaa vaikuttavat suuresti ilmastoinnin toimivuuteen ja tehoon.
Öljy kiertää mukana koko järjestelmässä ja sitä ei normaali olosuhteissa tarvitse vaihtaa.