Joo, noi Metron asennus työkalu oli tehty muovista ja sillä kumia asennettaessa ei koskaan voi tietää onko kumi kunnolla paikallaan. Teräksinen tuurna ja normi vasara paljastaa äänellä milloin asennus onnistuu. Ainut tapa jolla voi olla varma että kumi menee pohjaan asti. Tähän päivään asti kaikki irronneet kumit on ollut ohjaimen päällä n.1-1,5mm, n.4mm sijaan. Ei ihme että kumit pakenee. Sitten vinkki ykkönen, irronneen ohjkumin asennuksen voi todeta jälkikäteen helposti silmämääräisessä tarkistuksessa,sillä kumin sisäpuolelta jokainen voi todeta edellisen asennuksen onnistumisen, sinne jääneiden jälkien perusteella.Markus kirjoitti:No mitenkäs nuo kumit asennetaan oikein ja miten väärin? Omaan kanteeni laitettiin 2 vuotta sitten GM:n yläpään tiivistesarjan mukana tulleet kumit ja pysyivät paikallaan noin 1,5 vuotta. Kumit asentanut henkilö on kasannut sylinterikansia viimeiset 40 vuotta, joten tuskin on asentajassa vika. Kaikki pakopuolen kumit olivat irti, mutta imupuolella kumit olivat vielä paikallaan, mikä viittaisi enemmänkin ongelmaan kumimateriaalin lämmönkestossa.Ksthb kirjoitti:Kierteet ohjuriintoki olen kuullut noin tehtävän/nähnyt metro auton käyttämät työkälut, mutta todellinen syy noiden ohjkumien ylös nousulle on jo tehtaalla epäonnistunut asennus.
Oikein asennettuna pysyvät paikallaan ilman erikois kikkojakin.
Tästä jutusta otan asiaa valaisevat valokuvat seuraavan kannen kunnostuksen yhteydessä ja pistän kaikkien ihmeteltäväksi.
Alkuperäis kumit olen tarkastanut ja niissä ei selkeetä vikaa havainnut, tosin asennus ongelman olen irronneista yksilöistä aina löytänyt.
Hmm... se penriteinen kysymys
Yritin kerran infota asiasta liikkeitä mutta eivät korvaansa lotkauttaneet, miksiköhän?