auto on 2DTL astra, egr tukittu ja vastus 20Kohm
nyt on reissu tehty, 804km yhteensä kärry perässä, joista noin 600km todella isossa kuormassa.
vikavalo ei syttynyt kertaakaan, joten sen puolesta toimii.
Kulutus oli tuolla matkalla 7 litraa/100km, kun ennen vastusta se on täydellä kärryllä ollut noin 6,2-6,5 l/100km. en vielä ole ajanut ilman kärryä, joten täytyy vielä silloin tarkkailla uudelleen, ennen vastusta nuo lukemat ovat olleet noin 5,4-5,8 l/100km, joten mielenkiintoista nähdä miten tuo lukema muuttuu.
onko muut huomanneet moista kulutuksen nousua ja mitä voidaan pitää normaalina? konehan tavallaan käy "ryyppy" päällä?
Eli millaisia kulutuslukemia muilla on noissa saksan ihmeissä ollut?
2DTL ja 2DTH kulutus EGR tulpattuna vastuksella?
Minulla on ollut x20dth Vectra farkussa vastus kiinni monta vuotta (näköjään 10 kohm). http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=35038 Vikavalo on syttynyt kerran
silloin meni ruiskutuspumppu. Sen jälkeen on ajettu 60 tkm vastus edelleen kiinni. Ei tapahtunut mitään kulutus- tai tehohyppäyksiä, mutta ei silti joka tankillisen kulutus ole sama. Tällä autolla ja ja minun tai eukon ajotyylillä ei oikeastaan ikinä ole päästy ihan pienimpiin kulutuksiin (5 l), mutta ei tämä vie seitsemää litraa edes talvella suksiboksi katolla. Nyt viimeaikoina tämä on kuitenkin laiskistunut ja syy on vielä tuntematon. Luulin, että ilmamassamittari on taas finaalissa, mutta ei tää vetänyt uudella edes sen vertaa mitä vanhalla poratulla
Siitä porauksesta on tiedot tuolla linkissä. En sitä silti kellekään suosittele, vaikka olen itse tärvellyt jo toisen mittarin
Nyt tämä on heikomman vedon ohella alkanut savuttaa enemmän. Kohta täytyy kokeilla saako tuon katsastettua...