Webasto ei käynnisty kun kone kylmä

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Harrastelija
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

Tarkennan vielä, sitten kun webaston saa toimimaa niin se toimii vaikka 2 tuntia ( vaikka auto ei käykkään)
astra20DTI
'Kadett'
'Kadett'

Re: Webasto ei käynnisty kun kone kylmä

Viesti Kirjoittaja astra20DTI »

Harrastelija kirjoitti:Siis ongelmani seuraava: Asensin WEBASTON autooni (vectra B dti).
Kun käyttää ajastinta tai laittaa webaston päälle koneen ollessa kylmä, se käy sen minuutin ja sammuu. Mikäli moottorin käynnistää ja laitta webaston päälle toimii normaalisti. Samoin toimii hyvin jos on saanut laitteen käyntiin ja sammuttaa sen jälkeen moottorin. Onko kenelläkään tietoa mikä sen y haara vesiletkun tarkoitus on (mihin menee alipaineletku)??

Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
Mun transportterin eberissä oli samaa ongelmaa. Vaihdoin autoon uuden akun ja nyt toimii eberikin hyvin.
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astraGcaravan »

onkos tuohon vikaan löytynyt lääkettä,kun itsellä omegassa webaston kanssa samanlaisia oireita.
hietsu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Kulkee Webaston polttoaine putki tarpeeksi kaukana pakoputkesta? (Ettei höyrysty ja katko sitä kautta) sitä miks kylmä tekis en osaa sanoa.

E: ettei huopa olis tiensä päässä???
Mazda6 Sportwagon 2.0 Elegance -04
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astraGcaravan »

uusi lämmitin,käytetty yhteensä n.35 tuntia.asennettu alkuperäisen eberin tilalle,paisuntasäiliön viereen,naftaputki kulkee aika kaukana pakoputkesta.voisiko akku olla liian heikko"webasto käyttöön"starttaa kyllä hyvin ja jne.mutta taitaa olla alkuperäinen akku,eli n.6 vuotta vanha.
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Mulla oli bensa Webaston kanssa samaa ongelmaa ajoittain.. Olen melko varma, että minulla ei käynnistynyt vesipumppu aina.. vajaan minuutin se poltteli ja sitten häiriötilaan.. Kokeile kuumuuko se kuinka nopeasti sytyttyään. Jos kattila menee hetkessä kuumaksi, niin silloin ei pumppu pyöri.. En tutkinut ongelmaa omastani sen tarkemmin koskaan, kun lämmitin lähti Opelin kanssa yhtämatkaa kiertoon, melko pian vian ilmennyttyä..
snuggles
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Pumppuvikaa ollut useasti.
Jopa niin, että pelkästään pumpuun tulevalta sähköliittimeltä oli kosketus kadonnut.
Tekee juuri noin, että ajastimella ei pelaa mutta käynnissä toimii aina...
Harrastelija
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

astraGcaravan kirjoitti:onkos tuohon vikaan löytynyt lääkettä,kun itsellä omegassa webaston kanssa samanlaisia oireita.
Eipä ole vielä vika selvinnyt.
Tossa yks aamu luulin et nythän se toimii kun weba iloisesti pöhisi.
Seuraavana aamuna pettymys suuri kun olikin taas mykkä :no:

Kiertovesipumpusta kuuluu ääni.
Joskus olen saanut weban käymään käyttämättä konetta kun olen pari-kolme kertaa yrittänyt ja vesiletkuja samalla puristellut.
Joten tuntuisi vedenkiertohäiriöltä...
Ei pitäisi olla ilmaakaan kun asennuksen jälkeen on ajettu 30tkm.
Vastaa Viestiin